Gå til innhold

Letrozol/Femar. Har du økt fra 1 til 2 eller 3 piller å fått resultat? Hva var forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt 1 pille i noen sykluser nå, har blitt enig med gynokologen å ta 2 stk neste periode.
Har du  økt fra 1 til 2? Eller 3 piller i samråd med din lege?
Hva var isåfall forskjellen for din del? Tykkere slimhinne, flere egg, større? Gravid?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Teardrop skrev (15 minutter siden):

Har brukt 1 pille i noen sykluser nå, har blitt enig med gynokologen å ta 2 stk neste periode.
Har du  økt fra 1 til 2? Eller 3 piller i samråd med din lege?
Hva var isåfall forskjellen for din del? Tykkere slimhinne, flere egg, større? Gravid?

Jeg ble dessverre ikke gravid, uavhengig av hvor mange tabletter. Ble gravid med ivf. Uforklarlig infertilitet hos begge. Men vet at flere har hatt nytte av Letrozol, så lykke til ❤️ 

Anonymkode: 3f815...fe8

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg ble dessverre ikke gravid, uavhengig av hvor mange tabletter. Ble gravid med ivf. Uforklarlig infertilitet hos begge. Men vet at flere har hatt nytte av Letrozol, så lykke til ❤️ 

Anonymkode: 3f815...fe8

Takk for svar.
Vi står i kø for IVF, men vi fortsetter jo å prøve i mellomtiden ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok 1 pille, ingenting skjedde. Gynekologen ba meg ta 2 piller neste runde. Da fikk jeg eggløsning og ble gravid  :)

Anonymkode: 88d4f...d21

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Måtte ha 3 piller for og få eggløsning i det hele tatt. Ingen effekt av en eller to piller. Ikke gravid før vi gikk over på ivf. Vet ellers at økt dose kan føre til tidligere eggløsning. 

• Hjerte 1
Skrevet

Begynte på letrozol for å få tidligere EL. Hadde av meg selv, men ikke før rundt CD25. Startet med enkel dose letrozol, men fikk ingen effekt. Økte derfor til dobbel, og det var noe helt annet! EL kom CD16, så 14 og faktisk dag 13. Rekordtidlig for meg! Ble gravid på den CD13 😊

(tok også ovitrelle noen av disse syklusene for en ekstra boost) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ganske lange sykluser. Med enkel dose fikk jeg eggløsning på CD 21-25. Samme med dobbel. Tok 8 sykluser med enkel og dobbel, før jeg tok trippel. Fikk da eggløsning på CD 11, og ble gravid. Eggløsningstestene ble sterkere den syklusen med trippel. Mistet i MA. Begynte så på letrozol igjen, rett på trippel. Hadde da eggløsninger på CD 11-12. Ble gravid på 3 forsøk.

Anonymkode: 81ae7...59f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 8.31):

Jeg tok 1 pille, ingenting skjedde. Gynekologen ba meg ta 2 piller neste runde. Da fikk jeg eggløsning og ble gravid  :)

Anonymkode: 88d4f...d21

Samme her :)

Anonymkode: b2bbe...815

Skrevet

Ikke direkte svar på det du spør om, men jeg hadde el rundt cd21-25, med enkel dose letrozol kom den rundt cd17/18, og jeg ble gravid 2.runde med enkel dose (gikk da også på metformin pga pcos). Er nå 30 uker på vei 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...