AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Vi skal på ferie noen dager i Norge, og har ikke mulighet til å ta med egen bilstol. Vi skal kjøre litt til og fra diverse attraksjoner, Ig må innom E6 en gang i blant. Det er snakk om 3 dager der vi har bil. Spørsmålet er da, hadde dere prøvd å skaffe en beltestol eller hadde dere brukt Boostapak til dette formålet? Barnet er 5,5 år gammelt, 120 cm høy og ca 24-25kg tung. Anonymkode: 63779...7eb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Jeg hadde prøvd å kjøpe/låne Britax Two Way eller Max Way Plus brukt på stedet man reiser til. Et så lite barn passer typ 1 beltestol, Kidfix 2, den er ikke spesielt enkel å få tak i brukt. Anonymkode: 0bf1a...10c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde prøvd å kjøpe/låne Britax Two Way eller Max Way Plus brukt på stedet man reiser til. Et så lite barn passer typ 1 beltestol, Kidfix 2, den er ikke spesielt enkel å få tak i brukt. Anonymkode: 0bf1a...10c Det er dessverre ikke aktuelt. Barnet har blitt snudd av helsemessige årsaker i samråd med lege. Hadde det vært mulig, hadde barnet vært bakovervendt lenge. Hadde mwp før nemlig. Derfor er problemstillingen å få tak i en beltestol (låne/leie) som kanskje ikke er helt optimal for noen kjøreturer, eller en boostapak. Anonymkode: 63779...7eb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er dessverre ikke aktuelt. Barnet har blitt snudd av helsemessige årsaker i samråd med lege. Hadde det vært mulig, hadde barnet vært bakovervendt lenge. Hadde mwp før nemlig. Derfor er problemstillingen å få tak i en beltestol (låne/leie) som kanskje ikke er helt optimal for noen kjøreturer, eller en boostapak. Anonymkode: 63779...7eb Det er jo litt vesentlig informasjon, ettersom du ber om best mulig sikring - men med unntak. Da hadde jeg kjøpt Kidfix2, om dere har mulighet å ta den med dere hjem eller om dere vil trenge den flere ganger på samme plass (fast feriested). Boostapak som absolutt last resort. Anonymkode: 0bf1a...10c 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo litt vesentlig informasjon, ettersom du ber om best mulig sikring - men med unntak. Da hadde jeg kjøpt Kidfix2, om dere har mulighet å ta den med dere hjem eller om dere vil trenge den flere ganger på samme plass (fast feriested). Boostapak som absolutt last resort. Anonymkode: 0bf1a...10c Takk for svar. Ja, tenkte ikke på å nevne det, da de fleste snur barna fra 5 års alder. Jeg er tilhenger av lengst mulig bakovervendt, og storesøsken satt bakovervendt til de vokste ut av mwp. Har dessverre ikke mulighet til å ta den med hjem. Men skal se om jeg kan få tak i en kidfix på stedet som jeg eventuelt kan sette igjen. Kommer heller ikke til å dra tilbake hit med det første, så beste hadde jo vært å leie. Anonymkode: 63779...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Boostapak høres ut som en god løsning. Barnet er mer enn stor nok til å sitte forovervendt (over 5 år, 110 cm og 18 kg) , så det trenger du ikke forsvare 😊 Anonymkode: 39451...1ef
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Boostapak høres ut som en god løsning. Barnet er mer enn stor nok til å sitte forovervendt (over 5 år, 110 cm og 18 kg) , så det trenger du ikke forsvare 😊 Anonymkode: 39451...1ef Er det trygt nok? Barnet er flink til å sitte pent i beltestol, men har aldri prøvd boostapak før😅 Anonymkode: 63779...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Boostapak høres ut som en god løsning. Barnet er mer enn stor nok til å sitte forovervendt (over 5 år, 110 cm og 18 kg) , så det trenger du ikke forsvare 😊 Anonymkode: 39451...1ef Det er minimumsvekt og lengde for at fremovervendt kan anses som noe trygt, ikke et mål man skal nå for å snu. Boostapak er kun en pute og gir null sikring ut over å kanskje gi litt bedre belteføring - men garantert ikke riktig belteføring. Sovner barnet i bil enda i tillegg er det absolutt ikke et trygt valg. TS spør etter best mulig sikring for barnet og beltestol er et alternativ, da velger hun beltestol. Anonymkode: 0bf1a...10c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er minimumsvekt og lengde for at fremovervendt kan anses som noe trygt, ikke et mål man skal nå for å snu. Boostapak er kun en pute og gir null sikring ut over å kanskje gi litt bedre belteføring - men garantert ikke riktig belteføring. Sovner barnet i bil enda i tillegg er det absolutt ikke et trygt valg. TS spør etter best mulig sikring for barnet og beltestol er et alternativ, da velger hun beltestol. Anonymkode: 0bf1a...10c Takk for hjelpen. Fikk tak i en britax kidfix 2. Så da er hvertfall barnet sikret så godt som mulig på denne ferien. Anonymkode: 63779...7eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå