Gå til innhold

Frysepizza full av is. Normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en frossenpizza i dag, men når jeg åpnet den for å steke er den full av små isbiter/snø som jeg børstet av i vasken før jeg satte den i ovnen. Men er dette riktig eller har det skjedd noe feil i butikken?

Anonymkode: 7e90c...118

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den har vært tint og fryst igjen.

Anonymkode: 8dc6c...44b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den har vært tint og fryst igjen.

Anonymkode: 8dc6c...44b

Men er det trygt å spise? Er en shabby butikk og det forundrer meg ikke om varene har stått for lenge før de har fått rydda de ut i frysedisken. Pizzaen står i ovnen enda. Vil nødig bli syk liksom...

AnonymBruker
Skrevet

Er noe feil i butikken, skal ikke være is på pizzaen. Den har vært tint.

Anonymkode: 02673...0e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke spist den, er en del toksiner som ikke blir ødelagt under oppvarming.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være dårlig fryseanlegg også.

Anonymkode: 83b43...67d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville ikke spist den, er en del toksiner som ikke blir ødelagt under oppvarming.

😳😳😳 søren. Burde gå an å få pengene igjen da. For seint nå🤪

AnonymBruker
Skrevet

Gå tilbake til butikken om du opplever det en annen gang :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smak og lukt. Jeg hadde det samme, stekte den og den luktet helt forferderlig. Mistenker den må ha tint i romtemp feks at en kunde har lagt den fra seg i en hylle og då er den frosset igjen lenge etterpå. Jeg kjøpte min på rema 1000. 

Anonymkode: d7dec...846

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Smak og lukt. Jeg hadde det samme, stekte den og den luktet helt forferderlig. Mistenker den må ha tint i romtemp feks at en kunde har lagt den fra seg i en hylle og då er den frosset igjen lenge etterpå. Jeg kjøpte min på rema 1000. 

Anonymkode: d7dec...846

Hvis man er så heldig at den lukter vondt så er det jo en grei advarsel. Litt av problemet er jo at mat som er oppbevart ved feil temperatur kan være full av varmestabile toksiner uten at det påvirker smak og lukt.

Anonymkode: f788e...e19

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Men er det trygt å spise? Er en shabby butikk og det forundrer meg ikke om varene har stått for lenge før de har fått rydda de ut i frysedisken. Pizzaen står i ovnen enda. Vil nødig bli syk liksom...

Ja det er ikke farlig å spise den

Anonymkode: 612e7...145

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er dessverre et vanlig fenomen når man kjøper fra frysediskene. Det er tydelig at varene har vært tint og så frosset igjen, enten det skjer ved transport eller at strømmen går i butikken o.l.

Har aldri kastet varen med mindre den har luktet vondt, har bare børstet av isbitene og stekt. Aldri blitt syk.

Anonymkode: 6478d...e85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplever dette med jevne mellomrom, noen ganger ser man at osten er ekstra inntørka også. Jeg vurderer utseendet på pizzaen, og som regel blir den spist.

Opplever det oftere når jeg oppholder meg hos familie som bor litt i gokk der varene har lang vei til butikkene.

Anonymkode: decbc...3d2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjøpte en frossenpizza i dag, men når jeg åpnet den for å steke er den full av små isbiter/snø som jeg børstet av i vasken før jeg satte den i ovnen. Men er dette riktig eller har det skjedd noe feil i butikken?

Nei, det er feilvare. Det er sannsynligvis frostskader etter at den er blitt stående og tine før den er fryst ned igjen i butikken, og når du steker den vil den sannsynligvis ende opp med "tørket" ost på toppen.

Endret av jabx
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

😳😳😳 søren. Burde gå an å få pengene igjen da. For seint nå🤪

Nei, du kan ta med deg esken tilbake og klage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er «rim» på den, så tviler jeg på at det er noe problem å spise den - det har i alle fall jeg gjort mange ganger 😅 Den trenger ikke å ha vært helt tint for at det skal bli sånn, litt temperaturforskjeller opp og ned kan være nok, for eksempel i de minuttene det tar å komme seg hjem fra butikken (særlig når det er varmt ute). Men som de andre skriver, lukt og smak på den, kast den hvis en eller begge er feil.

Anonymkode: 3850e...edc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...