AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg jobber som sykepleier. Jeg har blitt tilbudt om å bytte avdeling pga stor behov for sykepleiere der. Jeg har egentlig ikke lyst til å bytte avdeling. Men er det innenfor å be om lønnsøkning dersom de vil ha meg på den nye avdelingen? Eller kan dette oppfattes som frekt. Jeg kan takke ja til å bytte avdeling grunnet lønnsøkning. Anonymkode: 633d2...b86
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Du står jo fritt til å forhandle. 🤷♀️ Men da risikerer du jo også å få nei og at de gir jobben til noen andre (dersom det er annen arbeidskraft tilgjengelig) Anonymkode: 91975...89e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du står jo fritt til å forhandle. 🤷♀️ Men da risikerer du jo også å få nei og at de gir jobben til noen andre (dersom det er annen arbeidskraft tilgjengelig) Anonymkode: 91975...89e Det har ikke fått inn ny sykepleier på den avdelingen. Stillingen ble lyst ut i flere måneder uten å ha fått inn noen🤷♀️ Men jeg er redd jeg blir oppfattet som kravstor og frekk. Ts. Anonymkode: 633d2...b86
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det har ikke fått inn ny sykepleier på den avdelingen. Stillingen ble lyst ut i flere måneder uten å ha fått inn noen🤷♀️ Men jeg er redd jeg blir oppfattet som kravstor og frekk. Ts. Anonymkode: 633d2...b86 Hvis du ikke har spesielt lyst til å bytte avdeling uansett så har du absolutt ikke noe å tape på å spørre. Anonymkode: 7f1ab...fcc
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Du kan selvsagt forhandle. Men tenk over hva du gjør vi de sier nei. Anonymkode: 62802...7c4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan selvsagt forhandle. Men tenk over hva du gjør vi de sier nei. Anonymkode: 62802...7c4 Hvis de sier nei så blir jeg uansett værende på den avdelingen jeg jobber nå. Altså det er bare et tilbud om å bytte avdeling. Jeg er ikke pålagt til å gjøre det. Ts Anonymkode: 633d2...b86
ajarRun Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de sier nei så blir jeg uansett værende på den avdelingen jeg jobber nå. Altså det er bare et tilbud om å bytte avdeling. Jeg er ikke pålagt til å gjøre det. Ts Anonymkode: 633d2...b86 Da er det vel enkelt? Du sier det som det er, du trives der du er men hvis de vil gi deg mer lønn kan det være interessant. Da spør de hvor mye du vil ha. Du bør ikke svare, men heller spørre dem hva de synes er passende. Når de gir deg tallet ber du om noen tusenlapper mer. Alt fra 50 til 100% mer. Hvem bryr seg om hva de synes om deg? Tillegget vil jo flyte på toppen av den tariffestede lønnen og hvis du skal bli der lenge vil jo 10-20 000 mer i lønn bli mye penger over 10-20 år. I tillegg vil man jo normalt sett be om å få tilsvarende/høyere lønn hver gang man bytter jobb. Dog hvis du ligger langt over tariff allerede er det kanskje litt kravstort, men da er det jo bare å si at det kun er interessant hvis det kommer med en lønnsøkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå