Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en liten gjeng på jobb. Når vi har felles møter, så lufter vi stort og smått. Har lagt merke til at (den relativt nye) sjefen har en tendens til å svare irritert til saker jeg tar opp... på en annen måte enn han gjør til mine kollegaer. 

Jeg er sårbar av natur. Føler meg ydmykhet når han blir så tydelig irritabel, og det blir til at jeg trekker meg mer tilbake i møter. Dette bryter meg ned, og jeg gåe og grubler. 

Har han en dårlig dag, føler jeg det går utover meg, spesielt i disse møtene. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 2df58...c29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta dette opp med sjefen? Kanskje det hjelper når han konfronteres med dette? 

Anonymkode: 1e513...b15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ta dette opp med sjefen? Kanskje det hjelper når han konfronteres med dette? 

Anonymkode: 1e513...b15

Ja, har vurdert. Men er jo vanskelig. Ser mine kollegaer reagerer på måten han hisser seg opp/blir irritert. Så jeg vet det er reelt. 

Anonymkode: 2df58...c29

AnonymBruker
Skrevet

Som lufter stort og smått? Er det saklig for møte temaets innhold? 

Jeg synes det er sinnsykt irriterende med kolleger som sporer av temaet på møter, tar opp helt andre ting eller stiller irrelevante spørsmål som fint kan avklares på en enkelt mail. Nå er ikke jeg sjef, men jeg kan forstå at leder blir irritert dersom en hel gjeng driver med dette. 

Anonymkode: c4c51...0d7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 21.04):

Som lufter stort og smått? Er det saklig for møte temaets innhold? 

Jeg synes det er sinnsykt irriterende med kolleger som sporer av temaet på møter, tar opp helt andre ting eller stiller irrelevante spørsmål som fint kan avklares på en enkelt mail. Nå er ikke jeg sjef, men jeg kan forstå at leder blir irritert dersom en hel gjeng driver med dette. 

Anonymkode: c4c51...0d7

Det er sinnsykt unødvendig når noen bare må ta opp ting som er irrelevant for møtet. Jeg stopper de kjapt og enkelt ved å si at det må tas opp utenfor møtet, og jeg blir synlig irritert. Det er misbruk av andres tid. 

• Liker 1
Skrevet

Noen har slik at eventuelle saker kan tas opp på slutten av møtet hvis det er tid, eller skyves det til neste møte hvis det ikke er noe som virkelig haster(men da forventer man at det sendes inn som sak) før møtet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...