Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er totalt sengeliggende i dag, eller sofaliggende da. Vanligvis vasker, rydder og styrer jeg hele tiden, men i dag så får jeg vondt i livmoren bare jeg reiser meg. Det har jeg fortalt han og han ser også at jeg ikke klarer å reise meg.

Han vet at jeg ikke får laget meg mat eller noe som helst. Han drar så på butikken, kjøpte pølser kun til seg selv 4 stk i pakka og spiser foran ansiktet mitt. Jeg synes han kunne kjøpt noen pølser og laget til meg også. Den middagen som er i kjøpeskapet og egentlig er planlagt til i dag, klarer ikke jeg å lage nå når jeg ikke får smurt meg en skive brød en gang. Han sier også at han synes det er rotete her, og selvom han ikke klager direkte på meg så føler jeg det går på meg. Jeg undres hvorfor menn er sånn. 

Skal jeg la det gå eller ta det opp? Orker ikke bli kalt hormontroll. 

Anonymkode: 6207c...f1a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn ikke eier omsorgsfølelse. Det er nesten fascinerende! Når de selv føler seg dårlig derimot er det ikke måte på hvor synd det er på dem og vi kvinner skal tilrettelegge, dulle og stelle. Hver bidige voksne mann jeg har kjent har denne feilkoblingen i hjernen, hva faen feiler det dere egentlig?? *Exhale* 

Anonymkode: eec11...c55

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å la være og si noe, men så hadde aldri mannen min vist så lite hensyn heller... Det sier seg selv. Jeg blir stadig overrasket over hva enkelte godtar/kommer unna med. Lurer på om jeg har funnet den ene mannen som faktisk bryr seg, tar hensyn til, og tar vare på seg selv - OG - de rundt seg. 

Anonymkode: 12ae3...e23

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du ber ham ganske enkelt om å lage mat til deg. Du kan da ikke bare ligge der og lide i stillhet, du må kreve å få mat. 

Anonymkode: 83c95...fc7

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi menn ikke eier omsorgsfølelse. Det er nesten fascinerende! Når de selv føler seg dårlig derimot er det ikke måte på hvor synd det er på dem og vi kvinner skal tilrettelegge, dulle og stelle. Hver bidige voksne mann jeg har kjent har denne feilkoblingen i hjernen, hva faen feiler det dere egentlig?? *Exhale* 

Åja, og til spørsmålet ditt: ja, gjør det. Nysgjerrig på svaret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutt å generalisere. Selv om mange her på KG har funnet seg egoistiske partnere, så betyr det ikke at "menn" er slik.

Anonymkode: 230de...632

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

vondt i livmora? Det høres jo temmelig ubehagelig ut (og jeg kan ikke forestille meg hvordan det er). Hvorfor har du det? Hva har hendt? 

Anonymkode: 4c5e0...bf7

Skrevet

Sjokkerende 

AnonymBruker
Skrevet

Men ja TS, selvfølgelig skal du si ifra. Jeg hadde blitt nokså sjokkert hvis min mann bare lagde middag til seg selv uten å spørre meg. Og det selv om jeg ikke var syk. Har heldigvis aldri skjedd meg.

Og så må du slutte å ta alt av ryddinga. (Med mindre han er i full jobb og du er husmor).

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ooog så må du TS slutte å tenke at "menn" er sånn. Det er de ikke. DIN mann er sånn.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er veldig merkelig å dra på butikken i ens ærend for å handle middag til seg selv, uten å ha snakket med samboer om middag, uavhengig av samboers form. Når samboer i tillegg er syk, og ikke kommer seg opp selv/kan lage mat, synes jeg ærlig talt det blir helt på trynet. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

kanskje han rett og slett ikke koblet. Han tenkte på det som "vondt i magen" og når han selv har vondt i magen så vil han ikke spise i det hele tatt. Han antok kanskje bare at du ikke hadde matlyst pga smertene 

Anonymkode: 4c5e0...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han skjønner at jeg ikke hadde vondt i magen på den måten at jeg ikke kunne spise, jeg er gravid og fortalte han at det sitter i livmoren. Det er ikke vondt hvis jeg ligger rolig, men det gjør vondt med en gang jeg reiser meg. Han bryr seg ikke litt en gang føles det ut som, og virker til å bare tro at jeg overdriver eller noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror han skjønner at jeg ikke hadde vondt i magen på den måten at jeg ikke kunne spise, jeg er gravid og fortalte han at det sitter i livmoren. Det er ikke vondt hvis jeg ligger rolig, men det gjør vondt med en gang jeg reiser meg. Han bryr seg ikke litt en gang føles det ut som, og virker til å bare tro at jeg overdriver eller noe. 

Da bør dere ta en prat.

Anonymkode: 12ae3...e23

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er totalt sengeliggende i dag, eller sofaliggende da. Vanligvis vasker, rydder og styrer jeg hele tiden, men i dag så får jeg vondt i livmoren bare jeg reiser meg. Det har jeg fortalt han og han ser også at jeg ikke klarer å reise meg.

Han vet at jeg ikke får laget meg mat eller noe som helst. Han drar så på butikken, kjøpte pølser kun til seg selv 4 stk i pakka og spiser foran ansiktet mitt. Jeg synes han kunne kjøpt noen pølser og laget til meg også. Den middagen som er i kjøpeskapet og egentlig er planlagt til i dag, klarer ikke jeg å lage nå når jeg ikke får smurt meg en skive brød en gang. Han sier også at han synes det er rotete her, og selvom han ikke klager direkte på meg så føler jeg det går på meg. Jeg undres hvorfor menn er sånn

Skal jeg la det gå eller ta det opp? Orker ikke bli kalt hormontroll. 

Menn er ikke sånn, samboeren din er sånn. 
Ganske ignorant å tilføye alle menn under en kam, fordi din samboer er egoistisk og en mannssjåvinist?! Samboeren min kunne da aldri sagt noe slik. Og han hadde lagd maten som var tiltenkt hvis jeg lå syk eller gravid, så sant retten ikke var så avansert at han heller valgte å lage noe annet. 

Undres litt over hvor gamle dere to er, egentlig? Høres ganske så umodne ut begge to, spør du meg. Hvilket mannfolk evner ikke å rydde eller lage mat? Det er relativt ”få“ menn som oppfører seg slik som din, heldigvis. Gratulerer, du har fanget en av dem 😏. (Ps; dette blir bare verre med barn i huset) 

Endret av kraftwerk
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
nordlending skrev (23 minutter siden):

Jeg synes det er veldig merkelig å dra på butikken i ens ærend for å handle middag til seg selv, uten å ha snakket med samboer om middag, uavhengig av samboers form. Når samboer i tillegg er syk, og ikke kommer seg opp selv/kan lage mat, synes jeg ærlig talt det blir helt på trynet. 

Begge to virker ganske umodne spør du meg, svært få mennesker som oppfører seg slik som TS sin samboer. Og de kvinnene som har fått en slik kjæreste, ja, det varer sjeldent lenge (om lenge, ikke lykkelige). 

Samboeren min hadde aldri dratt på butikken uten å høre om jeg trenger noe, og det samme gjelder meg (er jeg syk gjør han gjerne litt ekstra stas på meg i tillegg) I dette huset har vi både kjærlighet og respekt for hverandre, men det har dessverre ikke alle kjæreste/samboer-par.  Og det er jo svært synd når det tilogmed er barn på vei, da tenker jeg at verken TS eller samboeren har tenkt seg så godt om. 

Ganske ofte jeg er på KG, og like ofte tenker jeg for meg selv her «stakkars damer, hvor har de funnet disse mennene».

Endret av kraftwerk
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Stakkars deg som bare har vært borti slike menn, da. Men det å innbille seg at alle menn er slik, er ganske ignorant og rett og slett for dumt. Her er det både du og flere kvinner, som tiltrekker dere drittsekker. Og det skal litt til for å bli sammen med slike drittfolk, bare så det er sagt ;). De har som regel de samme personlighetstrekkene disse «mennene», så de er ikke vanskelige å luke ut av kikkerten. 

Når det er sagt så har min samboer aldri oppført seg i nærheten av hva verken du eller TS beskriver. Så joda, det finnes ekte mannfolk der ute. Lykke til 

AnonymBruker
Skrevet

Men altså.. hvor tafatt kan man være? Hvorfor sa du ikke til han at du ikke orket lage middag og var sulten FØR han dro på butikken? For all del, han høres ut som et rasshøl - men at du sitter her og spør om du burde ta opp er jo helt sjukt. Hadde det vært meg hadde jeg sagt «hva faen, kjøpte du ikke mat til meg også?» 

Anonymkode: e80df...289

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg sagt ifra! Jeg hadde bedt han lage mat til oss og hjulpet med handleliste f.eks, så hadde han gått på butikken og kjøpt med mat og godteri han vet jeg liker.

Hadde han kun lagd til seg selv ville jeg spurt om han ikke tenkte på meg som lå der uten å kunne lage mat. Kan aldri se at det faktisk ville skjedd, men min mann hadde i alle fall stormet tilbake på kjøkkenet, og jeg er ikke gravid. Det finnes nok av omsorgsfulle menn der ute.

Deres største problem nå er at dere skal ha barn og klarer ikke kommunisere. Det må dere ta tak i. Forholdet blir ikke noe lettere med søvnmangel og barn.

Anonymkode: d78e8...a65

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Ååå er det pølser til middag? Er det greit at jeg ligger her i sofaen og spiser mine? Sorry at jeg ikke får bidratt med noe i dag, men kommer sikkert sterkere tilbake i morgen og da kan vi kanskje ta husarbeidet sammen"

Sånn seriøst, hvilke  amøbe er det som kun lager middag til seg selv når man bor sammen? Og hvem er det som ikke spør en gravid kvinne som ligger på sofaen om hun også vil ha middag?! Hvis det plutselig lå en gravid dame her ville jeg spurt hvem er du, hva gjør du her, er du sulten? 

Anonymkode: cbcc3...44f

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...