Gå til innhold

Leieboer som tar seg til rette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke bodd der lenge, men er allerede til stor irritasjon. Bråk/smelling store deler av døgnet er det verste og ekstremt mye rot utenfor inngangen. Hun kan drive å ommøblere på verandaen kl 2 på natta og bråke skikkelig. 

Nå ser jeg at hun har skrudd opp et gjerde i verandaen hun disponerer. Kjørt feite skruer inn i den og laget et skikkelig shabby gjerde av diverse restemateriale.. 

Hva gjør man? Er jo kontraktsbrudd da det står i kontrakten at alt av spiker og skruer i leiligheten skal klareres. Syns også det er sykt frekt.. har bedt hu fjerne det.. 

Anonymkode: 12213...dc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan virke som det kan være hensiktsmessig for deg å avslutte det leieforholdet så fort som mulig. 

Anonymkode: fc7d8...570

• Liker 21
Skrevet

Høres ikke ut som om hun er helt i vater hvis normen er å fikse på terrassen på natten og det er lyd og bråk hele døgnet. Men det blir ikke så lett å bli kvitt henne heller hvis hun nettopp har flyttet inn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker hun amfetamin eller?.

Anonymkode: 8f17a...0a2

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har faktisk mistenkt noe sånt.. har lukta at hu røyker hasj rett utenfor også 

• Liker 1
Skrevet

Følte du ikke at det skurret da du skulle velge hvem som skulle leie, eller virket hun helt normal? Hun må snakkes til, men er redd du har pådratt deg et problem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff, høres ut som en tidligere nabo av meg... Dette er ikke i Vestfold sånn tilfeldigvis? 😅

Anonymkode: daca7...f66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (1 time siden):

Følte du ikke at det skurret da du skulle velge hvem som skulle leie, eller virket hun helt normal? Hun må snakkes til, men er redd du har pådratt deg et problem. 

Nei virka faktisk ordentlig 😅 men merka med en gang når kontrakten var skrevet at hu var veldig kravstor til diverse og skrev rare meldinger 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Uff, høres ut som en tidligere nabo av meg... Dette er ikke i Vestfold sånn tilfeldigvis? 😅

Anonymkode: daca7...f66

Nei, men er ikke så mange mil unna Vestfold😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var det første jeg tenkte også.😅

Anonymkode: a6165...f8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (6 timer siden):

Høres ikke ut som om hun er helt i vater hvis normen er å fikse på terrassen på natten og det er lyd og bråk hele døgnet. Men det blir ikke så lett å bli kvitt henne heller hvis hun nettopp har flyttet inn.

Nei har hatt en del leietakere, inkludert noen par og har ikke hørt de en brøkdel av hvor mye jeg hører henne.. høres ut som ting blir slengt veggimellom nesten hele døgnet.. tenker at hu må ha ekstremt med energi. 

Problemet er jo det at det ikke er lett å bli kvitt leietakere så vidt jeg har skjønt. Må man ikke ha god grunn for å kaste ut? Har hørt man kan si at man skal bruke leiligheten selv , men da står vi en stund uten husleie, men vi klarer det.. ser så forferdelig ut utenfor også, er flaut 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det lett å finne ut av gjennom et enkelt google søk.

https://www.husleie.no/utleieskolen/mislighold-av-leiekontrakten#:~:text=Vesentlige brudd på leiekontrakten er,dager til å ordne opp.

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å finne frem til så lett tilgjengelig informasjon? Eller handler det om latskap og at man heller vil noen andre skal gjøre det for seg? 

Anonymkode: 7a853...b36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei har hatt en del leietakere, inkludert noen par og har ikke hørt de en brøkdel av hvor mye jeg hører henne.. høres ut som ting blir slengt veggimellom nesten hele døgnet.. tenker at hu må ha ekstremt med energi. 

Problemet er jo det at det ikke er lett å bli kvitt leietakere så vidt jeg har skjønt. Må man ikke ha god grunn for å kaste ut? Har hørt man kan si at man skal bruke leiligheten selv , men da står vi en stund uten husleie, men vi klarer det.. ser så forferdelig ut utenfor også, er flaut 

Vi hadde en leietaker for noen år tilbake som viste seg å drive med litt av hvert.

Ante ikke hva vi skulle gjøre, er ikke lett å kaste ut.

Vi ringte politiet for og la ut om hva som hadde skjedd. Politimannen vi pratet med sa at han selv hadde gjort mye for å få vedkommende ut. Skrev brev til leietaker om kontakten med politiet. Hun flyttet ganske fort.

Anonymkode: e3dcb...665

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...