AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg har en plan om å få malt stue og kjøkken på hytta i påsken. Åpen løsning, liten plass og værmelding som er grei nok, men ikke met enn det. Orker ikke ta det på en vanlig helg og har lyst å få det fint før sommeren. Utfordringen er at det alltid blir helt kaos når vi pusser opp noe og vi er en familie på fire + hund som jo skal ha en hyggelig påske også. Ingenting skal snekres og fikses, det er kun snakk om maling. Jeg har kjøpt inneklimavennlig maling, så satser på å ikke forgifte gjengen. Tips? Gode råd? Oppmuntrende ord? Resten av gjengen her er negativ, men jeg orker ikke gusjefargene etter forrige eiere lenger. Hvordan gjør jeg dette så smud som mulig uten å bli stresset og gjøre familien sur? Anonymkode: 649ee...f3f
Cirkelin Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Her tror jeg du må velge. Enten har familien på fire pluss hund en koselig påske, eller så maler dere nye farger til dårlig stemning og økende frustrasjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Dra heller en helg alene og mal. Anonymkode: 74198...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Jeg har best erfaring med maling som tørker fort, sånn at man får tatt to strøk kjapt, altså at man nesten kan begynne på enden av veggen igjen når man er ferdig (satt på spissen da). Sist vi gjorde noe sånt, så valgte jeg å dra fram møblene fra EN vegg, vasket og malte, og skjøv inntil igjen. Gjentok med annen vegg dagen etter. På den måten ble det aldri helt kaos, det var bare akkurat nok plass mellom møblene og meg til at jeg kom til. Anonymkode: a1e6e...000 4
Trolltunge Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 En og en vegg. Heng og sett på plass mellom hver vegg. Slik maling tørker fort, så du klarer nødvendige strøk på en dag. På denne måten trenger du ikke å male hver dag heller. Ta en vegg når du har anledning. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Ja! En vegg av gangen og kun male enten formiddag eller ettermiddag. Det er det jeg ser for meg. Bør vel kunne funke det? Kunne jo reist alene en helg, men orker ikke tanken på å stå en hel helg. Har det så travelt på jobb og tror jeg trenger å ha litt mer fridager når det skal males. Mannen min hater å male, men har lovet å bidra med å ta ned ting, flytte møbler osv. Anonymkode: 649ee...f3f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Mal på morgenen, og ta resten av dagen til fritid. Det trenger ikke bli kaos når du maler, men du må tenke gjennom hvor du skal flytte ting. Feks er det dumt å flytte alt fra kjøkkenbenk til spisebord, det er jobder dere skal samles… Planlegg. Inkludér de andre familiemedlemmene. Det er sånn du unngår kaos og surmuling. Bare pass på at hvis det er ubehandlet treverk må du kvist og sperregrunne først for å unngå at det blir stygt kort tid etterpå. Anonymkode: fb5b2...877 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Det hørtes ut som oppskriften på en dum påske. At resten av gjengen skal måtte være forsiktige og tråkke oppi malingslukt fordi du bare må fikse nå, høres ikke ut som en særlig familievennlig ferie. Hvorfor kan du ikke bare fikse det når du er alene? Anonymkode: 330f7...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Skal heldigvis ikke male panel/treverk, kun slette vegger. Jeg har håp! Er jo ikke krise om jeg ikke blir ferdig heller. Kan jo evt dra alene en helg og ta det som ikke blir gjort nå. Lurt å tenke litt ja. Tror jeg skal være nøye på å rydde vekk ting fra stua slik at det er levelig her. Takk! Både til dere som oppmuntrer og dere som advarer. Anonymkode: 649ee...f3f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Kan du ikke f.eks ta stue nå, også kjøkken en helg/i sommerferien? Kjøkken i påske, med mye mat som skal lages er kanskje ikke det beste? Anonymkode: 2228a...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Ser poenget, men det er åpen løsning. I praksis er det samme rom.. Anonymkode: 649ee...f3f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser poenget, men det er åpen løsning. I praksis er det samme rom.. Anonymkode: 649ee...f3f Ahh.. 2 vegger nå og 2 vegger senere da? Stue/kjøkken-del.. Anonymkode: 2228a...bb4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 Jeg begynner i stuedelen og ser hvor langt jeg kommer. Nå tilbød akkurat eldstemann at han kan ta hunden på tur når jeg maler. Jeg lokker med maling før lunsj nå i helgen og så får de bestemme aktivitet etter det. Anonymkode: 649ee...f3f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Butinox premium matt 4 in 1, støvtørr på 1 time og kan males over etter 3. Det gikk veldig raskt på 3 soverom som måtte tas litt her og der med små barn til stede. Anbefales om du vil ha matt Anonymkode: 3677b...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå