AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 I disse tider ser man jo støvet i hjemmet veldig godt. Desverre. Jeg har alltid behov for å lufte godt, fikser ikke innestengt følelse. Men jeg tørker jo støv selvsagt, og er ikke ekstrem. Men «reiser» da støvet ut, eller inn? Sikkert et rart spørsmål, men jeg lurer faktisk på om støvet kommer innenfra pga klær og møbler, eller kommer det meste inn i huset når jeg lufter? Hva tenker dere? Anonymkode: 61af6...a2a 1
Blålilla Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Støvet dannes inne. Og det flyr ikke ut når du lufter- men deilig med frisk luft uansett.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Det er alltid litt støv, eksos, pollen (i pollensesongen) i den luften vi slipper inn når vi lufter, og det vi slipper inn fester seg på flater og tekstiler. Dette støvet, eksosen, og pollenet flyr sjeldent ut igjen. Men samtidig er lufting bra for innemiljøet, fordi vi slipper ut dårlig luft, og ofte en god del fuktighet, noe som igjen er bra for boligen og helsen. Anonymkode: 45087...162
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Om du lufter slik at det blir gjennomtrekk så går det ut. Anonymkode: 128fc...f67
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 I en bolig med balansert ventilasjon, er noe av poenget at filteret i aggregatet skal filtrere vekk forurensning utenfra. Så har man ikke slik, vil det nødvendigvis være slik at det kommer du støv og partikler utenfra. Samtidig som det produseres avfall i form av støv, døde hudceller osv inne fra oss selv, klær, møbler, husdyr osv. Så det går vel begge veier - du lufter inn noe støv, og du lufter ut noe. Anonymkode: fb8c8...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå