AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Og jeg er ikke klar for å måtte forholde meg til det enda… Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg har det sånn.. bruddet var utrolig vondt,jeg brøt med en fyr som var giftig og forholdet er noe jeg klarer meg bedre uten. Vi har et barn sammen men barnet har det desidert best med at vi ikke er sammen. Mannen behandlet meg som dritt, det var psykisk mishandling inne i bildet og jeg jobber med å bli bedre hver dag etter alle «skader» jeg har fått pga han.. Bruddet er bare 3 mnd gammelt, men skjønner at han muligens allerede er over på neste. Hvorfor bryr jeg meg?? Jeg er sjeleglad for å være borte fra det forholdet og jeg trives så sykt mye bedre nå. Men jeg savner han. Jeg elsket han jo tross alt i flere år. Hvorfor får jeg sånne følelser? Jeg burde være glad for at han finner seg en ny,så han lar meg være i fred. Men jeg er ikke glad… heller trist og lei meg for at han behandlet meg så jævlig og allerede over på en ny… Hvorfor er jeg sånn? Anonymkode: 58125...354
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Pga traumebånd og ferskt brudd Anonymkode: d569d...0d2 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pga traumebånd og ferskt brudd Anonymkode: d569d...0d2 Kan noen vær så snill å hjelpe meg med hvordan jeg kan la være å føle det sånn? Jeg er livredd, kommer jeg aldri til å bli fri fra han nå pga barnet vi har sammen? Jeg kommer jo aldri til å kunne glemme han.. Anonymkode: 58125...354
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan noen vær så snill å hjelpe meg med hvordan jeg kan la være å føle det sånn? Jeg er livredd, kommer jeg aldri til å bli fri fra han nå pga barnet vi har sammen? Jeg kommer jo aldri til å kunne glemme han.. Anonymkode: 58125...354 Skriftlige avtaler om barnet Grey rock. Hvis han sier noe teit eller slemt, vær saklig tilbake. Fyll livet ditt med andre ting enn ham, og ikke gi ham mer enn helt nødvendig informasjon Anonymkode: d569d...0d2 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Det er helt vanlig at du føler det sånn, og det vil ta en stund før det går over. Les deg opp på senskader etter forhold med en psykopat, så klarer du etterhvert å plassere skapet der det hører hjemme. Du er helt normal! Lykke til! Anonymkode: 399e2...99f 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Du bør egentlig være glad for at han får ny dame, fordi da får du være i fred. Kanskje lurt med psykolog? Anonymkode: c5a76...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør egentlig være glad for at han får ny dame, fordi da får du være i fred. Kanskje lurt med psykolog? Anonymkode: c5a76...b9a Hva mener du? Anonymkode: 58125...354
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er helt vanlig at du føler det sånn, og det vil ta en stund før det går over. Les deg opp på senskader etter forhold med en psykopat, så klarer du etterhvert å plassere skapet der det hører hjemme. Du er helt normal! Lykke til! Anonymkode: 399e2...99f Det er ikke slik at bare fordi en person beskrives som ugrei, så er vedkommende psykopat. Psykopat er en alvorlig tilstand, og ikke noe "allment" personlighetstrekk. Da kan man snu på det, og si at fordi TS fortsatt er intenst opptatt av eksen, så har hun psykopatiske trekk. TS: du må lære deg selvstendighet. Ikke bare for din del, men mest av alt for barnets del. Du er din egen person, og nå skal du stå på egne bein og lage et godt liv for deg og barnet ditt. Det er din viktigste oppgave!! At eksen har funnet seg en annen er selvsagt sårt. Men nå skal du videre i livet, og det eneste som er viktig med eksen, er at han oppfører seg som en ok far overfor barnet. Så slutt å føl så godt etter og bruk tid på barnet ditt! Anonymkode: 0e140...b51 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke slik at bare fordi en person beskrives som ugrei, så er vedkommende psykopat. Psykopat er en alvorlig tilstand, og ikke noe "allment" personlighetstrekk. Da kan man snu på det, og si at fordi TS fortsatt er intenst opptatt av eksen, så har hun psykopatiske trekk. TS: du må lære deg selvstendighet. Ikke bare for din del, men mest av alt for barnets del. Du er din egen person, og nå skal du stå på egne bein og lage et godt liv for deg og barnet ditt. Det er din viktigste oppgave!! At eksen har funnet seg en annen er selvsagt sårt. Men nå skal du videre i livet, og det eneste som er viktig med eksen, er at han oppfører seg som en ok far overfor barnet. Så slutt å føl så godt etter og bruk tid på barnet ditt! Anonymkode: 0e140...b51 «Slutt å føl så godt etter»…? Det er jo lettere sagt enn gjort… gjør så godt jeg Kan.. Anonymkode: 58125...354 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Slutt å føl så godt etter»…? Det er jo lettere sagt enn gjort… gjør så godt jeg Kan.. Anonymkode: 58125...354 Men du er en voksen person med ansvar for et barn. Da er det din fordømte plikt å legge følelsene dine til side og sette barnet først. Slik er det. Anonymkode: 0e140...b51 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du er en voksen person med ansvar for et barn. Da er det din fordømte plikt å legge følelsene dine til side og sette barnet først. Slik er det. Anonymkode: 0e140...b51 Jøss.. jeg setter da vitterlig barnet mitt først selv om jeg har følelser? Hva i alle dager? Anonymkode: 58125...354 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jøss.. jeg setter da vitterlig barnet mitt først selv om jeg har følelser? Hva i alle dager? Anonymkode: 58125...354 På HI virker du ganske følelsesladet. Og det er ikke meningen å være streng eller ufin, men jeg blir så oppgitt over kvinner som har så mye følerier. Fyren var ikke bra for deg. Han har funnet en ny. Da må du gå videre. Om du trenger noe å få tankene dine bort fra han, meld deg inn i foreldreutvalg (hvis barnet er i barnehage/skole), meld deg som frivillig som hjelper hvis barnet ditt driver med noe på fritiden. Hva som helst som fyller tiden din og gjør at du ikke har tid til å tenke så mye på denne typen. Det viktige er at du lager grunnlaget for et godt liv der du ser at du klarer deg superfint uten han. Anonymkode: 0e140...b51
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På HI virker du ganske følelsesladet. Og det er ikke meningen å være streng eller ufin, men jeg blir så oppgitt over kvinner som har så mye følerier. Fyren var ikke bra for deg. Han har funnet en ny. Da må du gå videre. Om du trenger noe å få tankene dine bort fra han, meld deg inn i foreldreutvalg (hvis barnet er i barnehage/skole), meld deg som frivillig som hjelper hvis barnet ditt driver med noe på fritiden. Hva som helst som fyller tiden din og gjør at du ikke har tid til å tenke så mye på denne typen. Det viktige er at du lager grunnlaget for et godt liv der du ser at du klarer deg superfint uten han. Anonymkode: 0e140...b51 Ja jeg vet jo du har rett men jeg er ikke en sånn som klarer å ikke ha så mye «følerier» som du sier…. Men du har rett,jeg må finne ting som opptar tiden min. Men jeg har ikke funnet det eksakte enda… Anonymkode: 58125...354
Avstand Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kan noen vær så snill å hjelpe meg med hvordan jeg kan la være å føle det sånn? Jeg er livredd, kommer jeg aldri til å bli fri fra han nå pga barnet vi har sammen? Jeg kommer jo aldri til å kunne glemme han.. Anonymkode: 58125...354 At du aldri vil glemme er noe alle tror når de er forelsket og har følelser for noen. Men så bare plutselig så finner du kanskje en annen eller glemmer fyren. Det kan ta år, det kan ta noen mnd. Kommer an på hvor lang tid det tar før du treffer en ny eller du bare kommer over det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Hvorfor er du sånn? Fordi du er kvinne. Fordi kvinner er sterkt preget av hormoner, tanker og følelser i alle retninger. Anonymkode: 44df9...d27
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du sånn? Fordi du er kvinne. Fordi kvinner er sterkt preget av hormoner, tanker og følelser i alle retninger. Anonymkode: 44df9...d27 Det suger… virkelig. Anonymkode: 58125...354
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 Oppsøk psykologhjelp! Anonymkode: 8a8b8...971
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 Så mye rart man skal lese... Klart at du har såre følelser, og det kommer du til å ha en god stund, helt til du oppdager at du tenker sjeldnere på ham. Følelsene vil være der, men ikke så sterke lenger. Det er tid som er essensen i dette. Det er som et åpent sår, det vil gro sakte men sikkert, men arret vil være der. Psykologhjelp er noe jeg kun ville vurdert hvis dette pågikk i årevis og man virkelig hadde problemer med det, men ikke i en tidlig fase der TS går gjennom en sorgprosess. Har du en god venninne eller et nært familiemedlem som du kan snakke med, så er det veldig bra. Å snakke om det du føler, og tankene rundt det som har skjedd, er til god hjelp. Anonymkode: 46b80...85c 2
Silva Pluvialis Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): På HI virker du ganske følelsesladet. Og det er ikke meningen å være streng eller ufin, men jeg blir så oppgitt over kvinner som har så mye følerier. Fyren var ikke bra for deg. Han har funnet en ny. Da må du gå videre. Om du trenger noe å få tankene dine bort fra han, meld deg inn i foreldreutvalg (hvis barnet er i barnehage/skole), meld deg som frivillig som hjelper hvis barnet ditt driver med noe på fritiden. Hva som helst som fyller tiden din og gjør at du ikke har tid til å tenke så mye på denne typen. Det viktige er at du lager grunnlaget for et godt liv der du ser at du klarer deg superfint uten han. Anonymkode: 0e140...b51 Vet du noe om senskader etter vold? TS beskriver at hun ble utsatt for psykisk mishandling. Psykisk vold er også vold. At TS sliter etter dette forholdet er helt normale reaksjoner på unormale hendelser. 1 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #20 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): ... jeg blir så oppgitt over kvinner som har så mye følerier. Anonymkode: 0e140...b51 Når menn har følelser, tar de livet av folk, eller seg selv. Anonymkode: d569d...0d2 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå