Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta privatisteksamen fra vgs. Det står at privatisteksamen gjennomføres ved de offentlige videregående skolene. Tar man altså eksamen sammen med elever fra vgs?

Det er lenge siden jeg gikk på vgs. Hvilken klokke pleier slike eksamener å starte? Jeg bor langt vekk fra aktuelle videregående skoler, så avhengig av tidspunkt på jeg muligens ta inn på hotell i nærheten.

Anonymkode: eefde...925

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta kontakt med kontoret du har meldt deg opp hos. Ordinær eksamen er avlyst i år for vgs-elever, så de har ikke eksamen i år. 

Anonymkode: 3ffda...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Tidspunktene for privatisteksamen skal være publisert nå. Har du ikke fått melding om innlogging til f.eks iskole? Det er i hvert fall der jeg finner oversikt over klokkeslett og sted. Jeg bor og avlegger eksamen i Nordland. 
Når eksamen starter kan variere veldig, men sentralt gitt skriftlig eksamen pleier å starte kl 09:00. Jeg har hatt muntlig lokalt gitt eksamen som har begynt både kl 08:30 og kl 17:00. De aller fleste har startet på ettermiddagstid og vart til utpå kvelden. 

Anonymkode: bbdc4...f78

Skrevet (endret)

Da jeg tok privatisteksamen i fjor var det sammen med andre privatiser. Men eksamen ble holdt på en av fylkeskommunens videregående skoler i slutten av mai. 
Tidspunktet ble publisert på samme siden hvor man melder seg opp og betaler. 
Oppmøtet var 8:30 og vi holdt vel på til 14.

Muntlig eksamen ble mye venting. Da tok de inn én og én og jeg var sistemann.  Det var på ettermiddagen fra klokken 16. 

Endret av Yoshi
Litt mer detaljer om tid
AnonymBruker
Skrevet

Muntlig er mye venting hos oss, da vi starter med førstemann 16 og tar folk forløpende. Ofte kommer sistemann først inn 20.30...

Men dersom du har lang reisevei er det jo lov å spørre om å komme først. 

Dette ordnes som regel. Med mindre det er andre som har bedre grunner for å komme først. Jeg har hatt oppe alt fra alenemødre med barnehagetider å forholde seg til, til folk i fengsel -som jo ikke kan vente med resten og diverse andre grunner.

Ta kontakt med privatistkontoret i ditt fylke.

Anonymkode: 45ae8...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...