Gå til innhold

Er det normalt og ikke føle kjærlighet over foreldrene sine?Andre som har kjent på dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takknemlig for at de gav meg livet, men de har samtidig ødelagt deler av det. 
Er ekstremt nedlatende, narsissistiske og kritiske.  Kan aldri ta selvkritikk for at ikke alt de har gjort har vært rett og eller snilt. 
Lever livets beste pensjonistliv og er sosiale nesten hver jævla dag. Og oss ungene kontakter de den sjeldne gang de ikke har noe annet på tapeten. Ringer også alltid og forteller de har gjort det ene og andre og hva de skal, og hva slekt og unger til slektninger skal av reiser og andre ting. Mens jeg selv sitter fanget og råtner opp. 

Jeg har tenkt tanken på å bryte kontakt med de en stund. Men da må jeg flytte. 

Anonymkode: ac94a...d3f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lev ditt eget liv. Ikke skyld på idiotene. Ja, føler lite kjærlighet jeg også, men lar ikke de få skylden for mitt nåværende liv. Ikke vær bitter.

• Liker 8
Skrevet

Er det foreldrene dine som holder deg fanget?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (3 minutter siden):

Er det foreldrene dine som holder deg fanget?

Ikke fysisk men med kontroll på en måte. De har hjulpet med nåværende bolig. Men jeg prøve å få flyttet da jeg hater stedet jeg bor på og vil tilbake der jeg bodde for ca 1 år siden. 
Det er snakk om å arve denne leiligheten men jeg vil ikke arve den. Dette har ikke noe med lite ydmykhet eller taknemmlighet å gjøre. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold kontakten på et minium og sug ut av dem det du kan få.
Foreldrene mine har påført meg psykisklidelse, pga deres oppdragelse av meg som barn, ungdom og voksen. De tar eller ingen kritikk.

Du skylder dine foreldre intet. Tenk på deg selv først❤️

Anonymkode: ecb5e...10a

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel. De er av en helt annen generasjon og er selvopptatte og jeg vokste opp med en ekstremt voldelig far. Tror fortsatt at han kan styre livet mitt, har alltid avskydd meg og går og sprer løgner om meg. Tenker bare at de ikke vet bedre og at han er en personlighetsforstyrra virkelighetsfjern forkastelig person jeg ikke har mer enn nødvendig kontakt med. Han la ut et større beløp for meg, som jeg har betalt han tilbake nå, så da slipper jeg forhåpentligvis de verste skjellsordhaglene og svartmalinga hans. Tenker at det eneste han oppnår er at det avtrykket han etterlater seg på jorda når han er vekke, er dårlige følelser folk får når de tenker på han, og det jeg kan lære er å gjøre og være bedre enn det der. Et anti-forbilde har han vært. 

Anonymkode: 14970...f68

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg bare er nødt å bryte kontakten. Jeg kjenner at jeg må klare ting på egen hånd uten deres innblanding i alt eller at de trekker fra ALT og alle drømmer jeg har.  Hvis jeg sier i fra om det eller at jeg skal klare det og det uten deres hjelp, så spør de hvem skal hjelpe deg hvis du ikke har oss? Skal du oppnå noe før vi kommer på gamlehjem eller ikke er her mer? Hele tiden skal de gi meg dårlig samvittighet og at det er for dem jeg lever. Jeg er DRITTLEI. 
Jeg har alltid vært skikkelig og gjort ting "etter boken" men i voksen alder har jeg feilet. De har utlevert meg på det groveste til slekt og venner i alle år.  
Jeg klarte meg godt da jeg bodde i storbyene og studerte/jobbet men etter man bor nært så har mye gått til helvete.  Jeg var den sosiale personen, var med på alt, var knapt hjemme. Nå er det helt motsatt.  
Det sies at man ikke skal skylde eller klandre foreldrene sine når man er voksen. Men oppvekst kan faktisk forme et menneske på godt og vondt. Traumer er med på å prege et menneske og kan få deg til å slite i voksen alder. Vet man må ta tak selv og gjør det.  Men barn der foreldre har rost og motivert og skrytt av de gjør de til selvstendige mennesker. Mine har ufrivillig gjort meg avhengig av dem. Og det er faktisk nok, jeg må bare rive meg løs og bryte bånd om det kan få meg til å oppnå ting igjen og bli mer selvstendig.  

Jeg er egentlig en veldig blid,positiv og oppegående person, men for tiden er jeg bare sint og bitter fordi jeg bar sitter på gjerdet og ser livet fare forbi og ser alle andre leve livet og gjør kjekke ting som man selv ønsker så inderlig.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow for en tilfeldighet, jeg har nettopp snakket med en "svigerfamilien" om det. Svartet er ja. Etter år med dårlig oppførsel er kjærlighet og håpet borte. 

Anonymkode: e393d...2c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel. De er av en helt annen generasjon og er selvopptatte og jeg vokste opp med en ekstremt voldelig far. Tror fortsatt at han kan styre livet mitt, har alltid avskydd meg og går og sprer løgner om meg. Tenker bare at de ikke vet bedre og at han er en personlighetsforstyrra virkelighetsfjern forkastelig person jeg ikke har mer enn nødvendig kontakt med. Han la ut et større beløp for meg, som jeg har betalt han tilbake nå, så da slipper jeg forhåpentligvis de verste skjellsordhaglene og svartmalinga hans. Tenker at det eneste han oppnår er at det avtrykket han etterlater seg på jorda når han er vekke, er dårlige følelser folk får når de tenker på han, og det jeg kan lære er å gjøre og være bedre enn det der. Et anti-forbilde har han vært. 

Anonymkode: 14970...f68

Huff det var leit å høre. Sender deg varme klemmer ❤️ 

Ts

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dumpet hele familien min. Jeg er ikke takknemlig for at jeg ble født 🤨 

Jeg er takknemlig for at jeg fikk et barn som er frisk. Jeg skylder han alt fordi jeg skapte han. Han skylder ikke meg en dritt. 

Men jeg håper at min kjærlighet og omsorg gjør at han ønsker å ha meg i livet sitt når han blir voksen. 

Barn skylder ikke foreldrene noe. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takknemlig for at de gav meg livet, men de har samtidig ødelagt deler av det. 
Er ekstremt nedlatende, narsissistiske og kritiske.  Kan aldri ta selvkritikk for at ikke alt de har gjort har vært rett og eller snilt. 
Lever livets beste pensjonistliv og er sosiale nesten hver jævla dag. Og oss ungene kontakter de den sjeldne gang de ikke har noe annet på tapeten. Ringer også alltid og forteller de har gjort det ene og andre og hva de skal, og hva slekt og unger til slektninger skal av reiser og andre ting. Mens jeg selv sitter fanget og råtner opp. 

Jeg har tenkt tanken på å bryte kontakt med de en stund. Men da må jeg flytte. 

Så dine foreldre er pensjonister med god helse og råd. De er ikke syke eller de ikke trenger noe av deg. De er sosiale og søker kontakt med andre slektninger og har tid til det. Lykkelige deg! Du er i en annen etappe i livet der du føler deg fanget men det er dine foreldres skyld, mener du. Det høres ut som om du er sjalu. Du har det vanskelig i livet, føles det som, men vær glad at de er ikke til byrde. Løs dine problemer, vær god mot dine foreldre. Det er bra de er ved så god helse. 

Anonymkode: 3cba8...a41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så dine foreldre er pensjonister med god helse og råd. De er ikke syke eller de ikke trenger noe av deg. De er sosiale og søker kontakt med andre slektninger og har tid til det. Lykkelige deg! Du er i en annen etappe i livet der du føler deg fanget men det er dine foreldres skyld, mener du. Det høres ut som om du er sjalu. Du har det vanskelig i livet, føles det som, men vær glad at de er ikke til byrde. Løs dine problemer, vær god mot dine foreldre. Det er bra de er ved så god helse. 

Ikke i det hele tatt. Og, nei de hat skapt nok dritt for meg!! De er altfor kontrollerende og fraråder alle ting man ønsker og drømmer om. "Du bare drømmer du". 
Det er ikke mest slektninger de henger med. Det er venner, de er på kafe,restaurant,konserter,seniordans,golf,bilturer og andre turer konstant. De har godt av å sitte litt hjemme!!! Min mor klager hele tiden på sin helse, det har hun gjort hele mitt liv men er konstant sosial. Er med på alt. 
Og ja, jeg har lite til ingen nettverk. Var en gang kjempe sosial og hadde flere vennegjenger. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har de fri i skjemaet og tror jeg sitter klar og tar i mot besøk. Helt uaktuelt!

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke i det hele tatt. Og, nei de hat skapt nok dritt for meg!! De er altfor kontrollerende og fraråder alle ting man ønsker og drømmer om. "Du bare drømmer du". 
Det er ikke mest slektninger de henger med. Det er venner, de er på kafe,restaurant,konserter,seniordans,golf,bilturer og andre turer konstant. De har godt av å sitte litt hjemme!!! Min mor klager hele tiden på sin helse, det har hun gjort hele mitt liv men er konstant sosial. Er med på alt. 
Og ja, jeg har lite til ingen nettverk. Var en gang kjempe sosial og hadde flere vennegjenger. 

Så de er sosiale. Du er ikke sosial så er det deres feil at du er ikke sosial. Kom igjen da vel! De kan gå ut hvor de vil og være sammen med de folka de vil. Kan hende de kunne hatt godt av å være hjemme men det er deres valg, ikke din. 

Så hva er det du drømmer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så de er sosiale. Du er ikke sosial så er det deres feil at du er ikke sosial. Kom igjen da vel! De kan gå ut hvor de vil og være sammen med de folka de vil. Kan hende de kunne hatt godt av å være hjemme men det er deres valg, ikke din. 

Så hva er det du drømmer?

Å gå på ski, men jeg har ikke bil så kommer meg ikke til skiløypene og det får ikke buss akkurat dit. Kjøpte meg telt i fjor sommer og mere friluftsklær men har ingen å dra på slike ting sammen med da jeg har lite nettverk og har slitt med å finne "the one"(møtte en som ville være med på alt slikt men mistet kontakten) så da støver det ned og blir bare med drømmene. Lyst å vandre fra hytte til hytte i Jotunheimen, lære å surfe på Stadlandet, prøve vindtunellen på Voss etc. Lyst å reise til utlandet da det er over 10 år siden sist. Er uvaksinert så vet ikke hvordan det fungerer da. Jeg er ikke en person so, bare reiser eller gjør ting alene, føler meg veldig loner da. 

• Hjerte 1
Skrevet

Om man har dårlige foreldre så er det normalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Å gå på ski, men jeg har ikke bil så kommer meg ikke til skiløypene og det får ikke buss akkurat dit. Kjøpte meg telt i fjor sommer og mere friluftsklær men har ingen å dra på slike ting sammen med da jeg har lite nettverk og har slitt med å finne "the one"(møtte en som ville være med på alt slikt men mistet kontakten) så da støver det ned og blir bare med drømmene. Lyst å vandre fra hytte til hytte i Jotunheimen, lære å surfe på Stadlandet, prøve vindtunellen på Voss etc. Lyst å reise til utlandet da det er over 10 år siden sist. Er uvaksinert så vet ikke hvordan det fungerer da. Jeg er ikke en person so, bare reiser eller gjør ting alene, føler meg veldig loner da. 

Gå til løypene hvor bussene går. Lån bil og dra eller først kjøp bil. Vaksiner deg først. Finn venner først. Altså finn løsning på problemene først. Det finnes kanskje grupper som reiser sammen. Kanskje du finner noe sånt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Huh..??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her høres det ut som om du sliter mest med deg selv, og er bitter fordi foreldrene dine har det bra. Det er ikke foreldrene dine som skal ta ansvar for ditt sosiale liv. 

Meld deg på organiserte gruppeturer, gå på Tinder, ta lappen, kjøp bil, skaff deg et eget liv. 

Anonymkode: 651f5...f9c

Jeg er enig i noen av rådene, men er folk så blåst at de ikke for meg seg hva ts skriver? Selvfølgelig har ikke foreldrene ikke det, men det handler da faktisk ikke om det! Åpentlyst! 

AnonymBruker
Skrevet

Har lest flere av dine tidligere tråder TS. Og det er kun du som kan ta ansvar for din egen lykke og ditt eget liv. 

Alt du drømmer om kan du faktisk gjøre alene. Bli glad i deg selv og ditt eget selskap først. Dra på turer, ta bilder, nyt naturen! Selg eller lei ut leiligheten og fri deg fra foreldrene dine. Ingen andre enn du selv bestemmer om du skal forbli der eller ikke. Foreldrene dine bestemmer heller ikke hvilke av dine drømmer du skal oppfylle. KUN du! 

Anonymkode: 77945...3c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...