Drizzt Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a7EowE/unge-er-mindre-bekymret-for-klimaendringene Jøss, hva skjer? Hvor er Greta Thunberg? Koker ikke kloden lenger? Er vi ferdige med hysteriet nå? 5
Wallaby Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Hmm, det har jeg vanskelig for å tro på. De aller fleste unge rundt meg (inkludert meg selv) er veldig bekymret, og da snakker vi nesten opp mot klimaangst/dødsangst. Men etter mange år med slike vonde tanker vet jeg også om mange som har resignert og gitt opp. Skyver det bort for å slippe å leve med konstant uro. Og mange har ikke lenger tro på at dette er mulig å fikse dessverre 1
Druid Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Drizzt skrev (23 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a7EowE/unge-er-mindre-bekymret-for-klimaendringene Jøss, hva skjer? Hvor er Greta Thunberg? Koker ikke kloden lenger? Er vi ferdige med hysteriet nå? Foreslår du leser artikkelen du linker. Den gir en bedre forklaring. Fra tiden med den kalde krigen kjenner jeg også til «nummenheten»; når trusselen går over for lang tid og ikke har noen løsning, sånn som klimakrisen, forsvinner håpet om en fremtid, som er grunnlaget for å bry seg. Jeg hater når folk bruker hysteri om dette problemet. Det har aldri vært noe hysteri; det er hele problemet; dette er det miljøproblemet vi har ignorert i over 40 år, selv om vi har visst hva vi måtte gjøre og hadde alt å tjene på å løse det. Det er kun overoptimister med manglende realitetsforståelse som tror vi kommer til å løse noe: vi er i tidsfasen vi er nødt å utvikle måter å takle framtiden på. 4
Gjest ABM Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Druid skrev (5 timer siden): Foreslår du leser artikkelen du linker. Den gir en bedre forklaring. Fra tiden med den kalde krigen kjenner jeg også til «nummenheten»; når trusselen går over for lang tid og ikke har noen løsning, sånn som klimakrisen, forsvinner håpet om en fremtid, som er grunnlaget for å bry seg. Jeg hater når folk bruker hysteri om dette problemet. Det har aldri vært noe hysteri; det er hele problemet; dette er det miljøproblemet vi har ignorert i over 40 år, selv om vi har visst hva vi måtte gjøre og hadde alt å tjene på å løse det. Det er kun overoptimister med manglende realitetsforståelse som tror vi kommer til å løse noe: vi er i tidsfasen vi er nødt å utvikle måter å takle framtiden på. Hvordan takler vi en framtid der vi ikke har nubbesjans til å produsere nok mat til en overbefolket verden? Der sosial uro og opptøyer får 68erne til å ligne en utflukt for den lokale yachtklubben?..Der skogbrannene er så intense at de blir til ildstormer som sluker alt i sin vei og bidrar med ytterligere CO2 til atmosfæren?...Og det eneste som stopper flyktningestrømmene er våpenbruk..?
Drizzt Skrevet 8. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2022 Druid skrev (5 timer siden): Foreslår du leser artikkelen du linker. Den gir en bedre forklaring. Fra tiden med den kalde krigen kjenner jeg også til «nummenheten»; når trusselen går over for lang tid og ikke har noen løsning, sånn som klimakrisen, forsvinner håpet om en fremtid, som er grunnlaget for å bry seg. Jeg hater når folk bruker hysteri om dette problemet. Det har aldri vært noe hysteri; det er hele problemet; dette er det miljøproblemet vi har ignorert i over 40 år, selv om vi har visst hva vi måtte gjøre og hadde alt å tjene på å løse det. Det er kun overoptimister med manglende realitetsforståelse som tror vi kommer til å løse noe: vi er i tidsfasen vi er nødt å utvikle måter å takle framtiden på. Joda, jeg leste den. Jeg synes bare at det var på tide at hysteriet blant de unge tok slutt. De har ikke godt av å få psykiske lidelser. Det er akkurat hysteri det var fordi det er hysterisk å skrike uten å tilby en reell løsning på problemet du skriker mot. De hadde aldri løsningen. De hadde kun skrikingen og hysteriet. Så på alle måter er det bra de gikk lei av det. 3
hlidskjalf Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Etter hvert som tiårene går samtidig som katastrofescenariene stadig utsettes blir nok flere og flere skeptiske. Til slutt vil også de lettpåvirkelige ungdommene og alle dere med lav iq ane lunten. Men da har vel allerede wef og resten av eliten tvunget oss til å spise insekter og bo i podder. 4
Bag Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 19 minutter siden, Drizzt said: Joda, jeg leste den. Jeg synes bare at det var på tide at hysteriet blant de unge tok slutt. De har ikke godt av å få psykiske lidelser. Det er akkurat hysteri det var fordi det er hysterisk å skrike uten å tilby en reell løsning på problemet du skriker mot. De hadde aldri løsningen. De hadde kun skrikingen og hysteriet. Så på alle måter er det bra de gikk lei av det. Ungdommen har ikke løsningene og skal ikke ha de. De er ikke vitenskapsmenn og politikere. Ungdommen ser hva som skjer hvis vi fortsettter som vi gjør og krever forandring. Det har de all mulig rett til. Klimakrisen får mindre oppmerksomhet nå fordi vi har to mer akutte problemer som riktignok er mindre viktig i det lange løp:koronna og krig. 1
fotosyntesen Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 (endret) Sånn litt på siden, sementindustrien står for 4-5 % av verdens totale utslipp. Hva tror folk Ukraina skal bygges opp med... Det jobbes med såkalt grønn sement. Det blir neppe brukt i Ukraina. Endret 8. april 2022 av fotosyntesen 2
Madame Butterfly Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 De sier de bryr seg om klima, men hjør de nå virkelig det? De sier en tng, og de gjør noe annet 😬 1
Example Skrevet 9. april 2022 #10 Skrevet 9. april 2022 Når alt kommer til alt er det sikkerhet, både innenlands og internasjonalt, og økonmi som er viktig. En del andre saker kommer i andre rekke, og er høyest på agendaen når det ikke overskygges av annet. Vi mennesker er først og fremst egoistiske og tenker på det som er viktig for stabilitet og overlevelse. Det er overhodet ikke overraskende at pandemien og krig i sikkerhetssituasjonen overskygger en sak som vi kan gjøre minimalt med, nemlig klima. 1 1
Druid Skrevet 9. april 2022 #11 Skrevet 9. april 2022 Madame Butterfly skrev (2 timer siden): De sier de bryr seg om klima, men hjør de nå virkelig det? De sier en tng, og de gjør noe annet 😬 Det er ikke enkelt-mennesker som skal bry seg om klima, det er samfunnet. Vi hadde ikke stoppet forsuringen eller stoppet forvitringen av ozonlaget basert på enkeltmenneskers valg, vi gjorde det med tung regulering fra samfunnet. Enkelt-menneskers engasjement er viktig, for det styrer politikk, men i et område der politikken vil få økonomiske og livskvalitetsmessige ulemper for en kort tid, må politikere vise seg voksne. Det har ikke skjedd. 2
Druid Skrevet 9. april 2022 #12 Skrevet 9. april 2022 ABM skrev (15 timer siden): Hvordan takler vi en framtid der vi ikke har nubbesjans til å produsere nok mat til en overbefolket verden? Der sosial uro og opptøyer får 68erne til å ligne en utflukt for den lokale yachtklubben?..Der skogbrannene er så intense at de blir til ildstormer som sluker alt i sin vei og bidrar med ytterligere CO2 til atmosfæren?...Og det eneste som stopper flyktningestrømmene er våpenbruk..? Prepperene vinner. ( jeg fant ut etter min mors død, at hun var nær på en prepper; jeg har en hytte som i stor grad er off grid og selvforvaltende. Med nok proviantering, ammunisjon og et våpen, ligger jeg godt ann… 🙂
Druid Skrevet 9. april 2022 #13 Skrevet 9. april 2022 Drizzt skrev (15 timer siden): Joda, jeg leste den. Jeg synes bare at det var på tide at hysteriet blant de unge tok slutt. De har ikke godt av å få psykiske lidelser. Det er akkurat hysteri det var fordi det er hysterisk å skrike uten å tilby en reell løsning på problemet du skriker mot. De hadde aldri løsningen. De hadde kun skrikingen og hysteriet. Så på alle måter er det bra de gikk lei av det. De reelle løsningene har vært kjent siden 80 tallet, det er ikke noe som helst unnskyldning for at vi har ignorert det og latt det komme ut av kontroll. Det at ungdom ser at vi ødelegger deres fremtid med vilje, skal gi reaksjoner. Det er synd det gir psykisk sykdom, men det står på oss som ikke har skapt en bærekraftig verden. 2
Bie-damen Skrevet 9. april 2022 #14 Skrevet 9. april 2022 Løsningen er selvfølgelig redusert forbruk over hele linja. Og ikke økonomisk vekst, som pampene tviholder på. Men det er pengesterke lobbyister som styrer, og de vil tjene MER, MER... 2
Gjest ABM Skrevet 9. april 2022 #15 Skrevet 9. april 2022 Druid skrev (47 minutter siden): Prepperene vinner. ( jeg fant ut etter min mors død, at hun var nær på en prepper; jeg har en hytte som i stor grad er off grid og selvforvaltende. Med nok proviantering, ammunisjon og et våpen, ligger jeg godt ann… 🙂 😂😂....Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå