AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Del Skrevet 8. april 2022 Vi skal etter planen gifte oss i september 2022. vi har vært forlovet siden nyttårsaften 2020, men måtte utsette bryllupet på grunn av restriksjoner. Våre familier bor i andre land, og bryllupet må mest sannsynlig avholdes i hans land. Nå er vi allerede i april, og ingenting er planlagt foreløpig. Jeg har snakket med ham et par ganger, men han fulgte ikke opp. Jeg lurer på om hvor mye mer innsats jeg skal legge i forberedelsene? Siden 90 prosent av gjestene vil være hans familie og venner, og bryllupet skal feires i hans land, er det jo mest fornuftig at han deltar på lik linje med meg. Det må bestilles lokale, prest, sendes invitasjoner og så videre. Det eneste vi har i dag, er dato. Hva bør jeg gjøre her? Jeg har egentlig lyst til å prate med ham igjen om to uker, og hvis han er like unnvikende, så avblåser vi hele greia og fortsetter å bare være samboere. Anonymkode: 0c491...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Del Skrevet 8. april 2022 Mannen var ca like deltagene som meg. Litt an på hvilket land så begynner dere å få dårlig tid om ingenting er på stell Anonymkode: 9c0e5...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Del Skrevet 8. april 2022 Ouch. Den er ganske avslørende for resten av ekteskapet. Bare se på samlivstrådene her inne, der mannen overlater alt av planlegging og det tredje skiftet til kona. Først og fremst; vi var enige om hva vi ønsket. Hadde jeg presset gjennom det meste, noe enkelte bruder gjør, er det jo naturlig at kvinnen gjør alt. Og med det utgangspunktet var vi absolutt like delaktige. Delte stort sett oppgaver mellom oss. Satt oss ned og ble enige når den andre hadde noen forslag der vi måtte ta felles beslutninger. Anonymkode: 9a056...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ouch. Den er ganske avslørende for resten av ekteskapet. Bare se på samlivstrådene her inne, der mannen overlater alt av planlegging og det tredje skiftet til kona. Først og fremst; vi var enige om hva vi ønsket. Hadde jeg presset gjennom det meste, noe enkelte bruder gjør, er det jo naturlig at kvinnen gjør alt. Og med det utgangspunktet var vi absolutt like delaktige. Delte stort sett oppgaver mellom oss. Satt oss ned og ble enige når den andre hadde noen forslag der vi måtte ta felles beslutninger. Anonymkode: 9a056...957 Det som er litt artig, er at han deltar jo på lik linje med meg på alle områder - kjøring av barn, husarbeid, planlegging av det daglige osv. Det er KUN det med bryllupet han er unnvikende til. Det må også sies at han allerede før vi ble ordentlig sammen fortalte at han ikke ønsket å gifte seg på nytt (han har vært gift før, det samme har jeg). Plutselig etter flere år som samboere fridde han til meg på nyttårsaften. Og etter det har det vært stille - det kan hende at han har fått kalde føtter og ikke vil likevel, men ønsker ikke å såre meg. Anonymkode: 0c491...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mannen var ca like deltagene som meg. Litt an på hvilket land så begynner dere å få dårlig tid om ingenting er på stell Anonymkode: 9c0e5...a38 Det er ett av nabolandene, med kort kjøreavstand. Anonymkode: 0c491...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som er litt artig, er at han deltar jo på lik linje med meg på alle områder - kjøring av barn, husarbeid, planlegging av det daglige osv. Det er KUN det med bryllupet han er unnvikende til. Det må også sies at han allerede før vi ble ordentlig sammen fortalte at han ikke ønsket å gifte seg på nytt (han har vært gift før, det samme har jeg). Plutselig etter flere år som samboere fridde han til meg på nyttårsaften. Og etter det har det vært stille - det kan hende at han har fått kalde føtter og ikke vil likevel, men ønsker ikke å såre meg. Anonymkode: 0c491...4e5 Da er det nok best å ta en skikkelig prat. Dra ut av han hva han egentlig ønsker. Bryllup, eller være gift med deg. Mulig det riktige for dere er en tur på tinghuset og en bedre middag? Ingen grunn til å kaste bort tusener, og det som garantert vil utvikle seg til krangel og tårer. Hender jeg og mannen trenger å hjelpe hverandre til å forstå hva den andre egentlig vil, for man har mulig låst seg i hvordan noe må være, og kjenner ikke helt på hva man egentlig føler. Anonymkode: 9a056...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det nok best å ta en skikkelig prat. Dra ut av han hva han egentlig ønsker. Bryllup, eller være gift med deg. Mulig det riktige for dere er en tur på tinghuset og en bedre middag? Ingen grunn til å kaste bort tusener, og det som garantert vil utvikle seg til krangel og tårer. Hender jeg og mannen trenger å hjelpe hverandre til å forstå hva den andre egentlig vil, for man har mulig låst seg i hvordan noe må være, og kjenner ikke helt på hva man egentlig føler. Anonymkode: 9a056...957 Å bare dra på tinghuset alene, uten våre foreldre eller barn, er uaktuelt for meg. Jeg ønsker ingen stor fest, men å ha de aller nærmeste på den store dagen er et must for meg. Det trenger heller ikke å koste mye. Anonymkode: 0c491...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #8 Del Skrevet 10. april 2022 Så og si like mye som meg. Vi valgte ut lokalet, blomster, mat, dekorasjon osv sammen, skrev gjesteliste sammen osv. Jeg kommer ikke på noe han ikke var involvert i. Anonymkode: 93dbd...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Del Skrevet 10. april 2022 Siden jeg ikke ønsket fest ble det til at han orget det meste. Anonymkode: 92ab6...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Del Skrevet 10. april 2022 Svært lite, ordnet det meste selv. Giftet oss i Sør-Europa og måtte ordne alt via mail. Det tok kanskje 1 uke fra jeg sendte en mail til jeg fikk svar da kontaktpersonen var spansk og det sikkert måtte oversettes. Noe som kunne vært ordnet på 2-3 uker tok flere mnd. Gjør det aldri igjen. Jeg visste at han ikke brydde seg om hvordan bryllupskaken eller buketten min så ut så jeg visste jeg måtte stå i det selv. Anonymkode: d2bae...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #11 Del Skrevet 10. april 2022 Veldig deltakende, vi snakket om alt og kom begge med ideer. Vi hadde er bittelite korona-bryllup, men vet det ville vært likt om vi skulle hatt et større bryllup. Vet forloveden din at fryktelig mange gifter seg nå, og at det virkelig haster for å få booket et sted? Tror det er ganske universelt i Skandinavia nå altså. Hvis ikke det får han til å reagere så ville jeg spurt om dere skal utsette. Anonymkode: d5821...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #12 Del Skrevet 10. april 2022 Vil begge ha fest? Eller er det en som særlig ønsker dette? - den som får viljen her bør drive det. Personlig hadde jeg ikke vært motivert til å arrangere et bryllup, om mannen ikke var engagert og deltakende. Da hadde jeg fikset det på rådhuset Anonymkode: bb8b6...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Del Skrevet 10. april 2022 Tja... Vil si at han var nesten like mye deltakende, men at vi bidro på hver vår måte. Det var nok i størst grad jeg som tok initiativ til planlegging (f.eks. sa at nå måtte vi lage gjestelisten, bestille fotograf, bestemme meny etc.), men lot han ta mange av avgjørelsene. Samtidig var det han som tok mange av de praktiske arbeidsoppgavene, som "sjauing", bordplassering, DIY-prosjekter, kjøring, etc. Totalt sett brukte jeg nok mer tid, men så er det med bryllup nesten en hobby for meg. Skal sies at vi giftet oss midt i pandemien, så det gikk noe tregt med planleggingen av den grunn. Vanskelig å planlegge et bryllup når man ikke vet om man får ha ti eller 50 gjester.. Anonymkode: c8595...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 10. april 2022 #14 Del Skrevet 10. april 2022 Du vil vente to uker med å ta det opp igjen?! Det sier litt om hvilke type kommunikasjon dere to benytter, syntes du virker like unnvikende som han faktisk. Her er det bare å sette seg ned å prate, dere har satt bryllupsdatoen i september og har ikke delt ut invitasjoner en gang. Så her er det på tide å prate sammen på lik linje som man prater om alt annet i et parforhold. Og selv om man er forlovet må man faktisk ikke gifte seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå