AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg har en gutt på snart 15 og en jente på snart 12 år, som ønsker veldig å bli med på fødselen av minstemann i magen. Barna er trygge og rolige barn og ønsker dette på eget initiativ. Jeg vet ikke hvor jeg skal lande i saken, jeg tviler ikke et sekund på at de vil takle det, men det er en litt vanskelig avgjørelse uansett. Hva tenker dere her om den saken? Anonymkode: 9f829...ded 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 8. april 2022 Nei. Tenker dette er noe de får oppleve selv som voksne når de selv får barn og det skal holde. Du vet aldri hvordan fødselen blir siden alle fødsler er forskjellige og hvordan du oppfører deg. Det kan være komplikasjoner som kan gi traumer senere i livet og de kan få sett deler av sin mor jeg tenker en 15 og en 12 åring ikke skal se «av sin egen mor». Anonymkode: 11802...b9e 49 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Høres flott ut, og som en nydelig opplevelse de kan vokse mye på. Når de selv har lyst så tenker jeg det er helt innafor. Jeg hadde med femåringen på hjemmefødselen med yngste, og forberedte henne godt med fødselsvideoer på YouTube og samtaler. Hun syntes det var kjempestas og spennende. Vet ikke om sykehus godtar dette da, men ved hjemmefødsel kan dere velge selv. Særlig for jenta di vil dette være en viktig og nyttig opplevelse, jeg tror mye fødselsangst kunne vært unngått om flere jenter hadde fått være med på fødsler og fått førstehånds erfaring i hva det går ut på. Og tenk for en heldig fremtidig svigerdatter du får, når sønnen din får et naturlig forhold til en fødsel. ❤ Anonymkode: cc5bb...f7e 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Helt uaktuelt hvis det var mine barn. I tvil på om sykehuset hadde tillatt dette også? Anonymkode: c3193...392 15
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Godtar sykehuset slik? Å hva tenker du skjer hvis det blir komplikasjoner som gjør hele fødselen dramatisk og skremmende? Anonymkode: 6e8d6...999 19
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 La oss si at sykehuset godtar at de blir med. Hvordan takler de det om det skjer noe dramatisk? Du eller babyen dør, eller begge eller at det blir meget kritisk? Anonymkode: 53f42...e9f 13 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Dette er min datters favorittbidrag forresten. Her er hele familien med, og selv om jeg personlig ikke ville født utendørs, så elsker jeg hvor rolig og harmonisk denne fødselen er. Veldig fin å vise til barna, det er mange andre fine hvis du søker på Natural birth/Homebirth på YouTube. https://youtu.be/EsNhCWsDVQI Vi har helt frem til nylig født hjemme, med andre kvinner rundt oss, i trygge omgivelser. I de fleste kulturer utenom den vestlige er fødsel noe som ikke er tabu. Jeg ønsker meg dette i Norge også, og vil lære mine døtre om dette så tidlig som mulig. Jeg hadde mamma med også, hun passet femåringen så pappaen kunne ha fokus på meg, og jeg har selv vært med på søsteren min sin fødsel. Anonymkode: cc5bb...f7e 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er min datters favorittbidrag forresten. Her er hele familien med, og selv om jeg personlig ikke ville født utendørs, så elsker jeg hvor rolig og harmonisk denne fødselen er. Veldig fin å vise til barna, det er mange andre fine hvis du søker på Natural birth/Homebirth på YouTube. https://youtu.be/EsNhCWsDVQI Vi har helt frem til nylig født hjemme, med andre kvinner rundt oss, i trygge omgivelser. I de fleste kulturer utenom den vestlige er fødsel noe som ikke er tabu. Jeg ønsker meg dette i Norge også, og vil lære mine døtre om dette så tidlig som mulig. Jeg hadde mamma med også, hun passet femåringen så pappaen kunne ha fokus på meg, og jeg har selv vært med på søsteren min sin fødsel. Anonymkode: cc5bb...f7e *favorittfilm Anonymkode: cc5bb...f7e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La oss si at sykehuset godtar at de blir med. Hvordan takler de det om det skjer noe dramatisk? Du eller babyen dør, eller begge eller at det blir meget kritisk? Anonymkode: 53f42...e9f Hvor mange fødsler ender sånn for kvinner som har hatt 2 ukompliserte fødsler fra før? Jeg regner med dette ikke ville vært et tema dersom mor hadde 2 katastofesnitt bak seg akkurat. 🙄 Anonymkode: cc5bb...f7e 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mange fødsler ender sånn for kvinner som har hatt 2 ukompliserte fødsler fra før? Jeg regner med dette ikke ville vært et tema dersom mor hadde 2 katastofesnitt bak seg akkurat. 🙄 Anonymkode: cc5bb...f7e Man har INGEN garanti for at en fødsel går bra, uansett hvor mange man har bak seg. Anonymkode: 6e8d6...999 27 1
Splittbinders Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Siden du spør hva andre tenker; det hadde vært totalt uaktuelt for meg i alle fall. Fordi ting kan skje, fordi man aldri vet hvordan man takler ting, fordi de er barn og de vet man i alle fall ikke hvordan takler noe sånt. 12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man har INGEN garanti for at en fødsel går bra, uansett hvor mange man har bak seg. Anonymkode: 6e8d6...999 Nei det har man selvfølgelig ikke. Men sannsynligvis går det bra. Og disse barna er mer enn store nok til at man kan snakke med de på forhånd om mulige komplikasjoner og forberede de godt. Anonymkode: cc5bb...f7e 4 1
Minmorsbarn Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 Kan virkelig ikke tenke meg at det kan bli noe annet enn kleint for en gutt på 15 å se sin mor i fødsel, for ikke å snakke om hvor kleint jeg hadde syntes det hadde vert 23 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Minmorsbarn skrev (4 minutter siden): Kan virkelig ikke tenke meg at det kan bli noe annet enn kleint for en gutt på 15 å se sin mor i fødsel, for ikke å snakke om hvor kleint jeg hadde syntes det hadde vert Og jeg kan virkelig ikke tenke meg at en 15 år gammel gutt ikke klarer å ta det valget selv. Anonymkode: cc5bb...f7e 3 1
Olive_North Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Jeg var med på min storesøster fødsel da jeg var 15, syns for det meste at det var kjedelig men jeg var også veldig stolt av å få være med😊 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 Jeg tenker også på hva hvis noe går galt. Hvis du og baby dør i fødsel, så er mannen din knust, og må ta seg av to barn som også er knuste og traumatiserte etter det de har sett og opplevd. Om det skulle skje ville jeg heller som en etterlatt far foretrukket å kunne fordøye ting litt først, før man må ta seg av unger. De hadde heller ikke sett alt. Anonymkode: 195a3...9f1 5 1
GammelKaktus Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 Hvis de virkelig ønsker å bli med så synes ikke jeg det er et stort problem sånn egentlig, men ønsker de virkelig det? Regner jo med dere har pratet om at ting kan gå galt eller ikke etter planen, er det noen der da som kan ivareta dine barn? Og så regner jeg jo med de har sett opptak av fødsler og lest litt om det på forhånd sånn at de vet hva det går i..? 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Hei takk for svar, både dere som er skeptiske og dere som er positive til dette. Som sagt så er det barna mine som har tatt initiativ til dette, og jeg er som sagt usikker på saken. Men for å fortelle litt om oss da så kan jeg si at vi er veldig nære, også jeg og sønnen min på 15 år. Han er veldig engasjert og elsker å gjøre i stand til den lille på eget initiativ, det er han som storebror som har med glede skrudd sammen tingene til baby og til og med dandert tingene på stellebord osv. Han er meg veldig nær og prater med meg om alt, han er også nær med sin søster som også er en jente som jeg vet hadde tålt psykisk sett å være med. Hun er også engasjert, stryker og nusser magen mye, er en stødig jente, og er heller ikke flau og kan snakke med meg om alt. De er kloke barn som virker til å ha snakket sammen mye om dette før de la det frem for meg. Jeg har fortalt dem det at de både kommer til å se meg i store smerter, og se meg naken på måter de ikke har sett før, litt blod og gris osv. Dette har de begge sagt at ikke er et problem. Fødslene med dem var perfekte fødsler uten komplikasjoner. Førstemann ble født på 6 timer, og jenta mi er født på 4 timer. Jeg er enda ung selv ( 33 år) og har et svangerskap uten problemer. Mannen min sier jeg bestemmer dette. Men som sagt, så tenker jeg jo både over negative og postive sider, og har delte meninger selv. Tanken er absolutt vakker på flere måter og psykisk sett hadde nok begge barna tålt det fint 😊 Anonymkode: 9f829...ded 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå