AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg har en venn som er noen år eldre enn meg. Han tror at hver gang han gjør noe for meg så skylder jeg han noe. Han har hjulpet meg med praktiske ting et par ganger. Han har mye bedre råd enn meg, og han ser litt ned på meg pga det. Holdningene hans er at jeg som har dårlig råd, ikke trenger det samme som andre. Godt kan få brukte klær fra hans voksne datter, kjøpe brukte dyner osv. Jeg syns det er nedverdigende. Han var på besøk og mitt (tenårings)barn satt også i stua og vi satt i samme sofa og jeg trodde vi hadde en hyggelig kveld. (vi er bare venner.) Etterpå sendte han masse meldinger der han klagde på at han «fikk for lite kroppskontakt» av meg, at jeg satt for langt unna i sofaen som om han følte seg snurt fordi jeg satt helt normalt i sofaen og ikke inntil han som et kjærestepar og oppfører seg stadig som om jeg skylder han… sex… Gir han meg F eks julegave, oppfører han seg som om jeg skylder han sex. Jeg ønsker ikke det, og har sagt fra flere ganger at jeg vil være venner men ille mer enn det og at jeg ikke kan ha sex utenfor forhold. (vi datet fra begynnelsen for ti år siden men han dumpa meg for en annen kvinne og vi ble venner på et senere tidspunkt men jeg har ingen interesse av hverken forhold eller noe intimt med han etter det) Jeg blir kjempestresset av alt dette. Jeg kan ikke kutte kontakten fordi han kan ta hevn. Jeg klarer ikke å fortsette å ha et «vennskap» med en som har null respekt for meg og mine grenser. Ett eksempel: han hjalp meg med å sette på plass ny komfyr. Barnet var hjemme, men han ble værende til sent på kvelden selv om jeg var trøtt og sa at jeg må opp tidlig i morgen. Han halte ut tida og prøvde seg på sofaen, ville tydelig ha sex mens jeg sa nei, det passer ikke og jeg har sagt fra at jeg ikke vil. Dessuten: barnet mitt er rett ved siden av stua her (knøttliten leilighet på 45kvm) han: det gjør ingenting! Altså, ingenting av det jeg sier, respekteres. Han ble sur da han ikke fikk det som han ville. Han kan også si upassende ting, som rett og slett er vemmelige. Heslige grisevitser og hint om hva han kunne ha tenkt seg å gjøre… rasistiske vitser og urfolk-vitser. Jeg ber han om å slutte og å oppføre seg men han ler bare og tror han er morsom…. Vi er totalt forskjellige. Hadde håpet han fant seg en kjæreste. Han kan finne på å si: vil du ikke kysse meg på halsen, må se om jeg fortsatt funker. Som om jeg var en prostituert. Hvordan i all verden takler man sånt… Han har holdt på sånn i årevis, og har også oppført seg rart om jeg snakker om ekser eller får match på datingapper. Er redd han vil være sjalu og ta hevn om jeg finner meg kjæreste, fordi han oppfører seg som om han bestemmer over meg fordi han oppfører seg som om jeg skylder han noe. Jeg gir han ingenting. Anonymkode: 7faf6...c22
Festlig Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har en venn som er noen år eldre enn meg. Han tror at hver gang han gjør noe for meg så skylder jeg han noe. Han har hjulpet meg med praktiske ting et par ganger. Han har mye bedre råd enn meg, og han ser litt ned på meg pga det. Holdningene hans er at jeg som har dårlig råd, ikke trenger det samme som andre. Godt kan få brukte klær fra hans voksne datter, kjøpe brukte dyner osv. Jeg syns det er nedverdigende. Han var på besøk og mitt (tenårings)barn satt også i stua og vi satt i samme sofa og jeg trodde vi hadde en hyggelig kveld. (vi er bare venner.) Etterpå sendte han masse meldinger der han klagde på at han «fikk for lite kroppskontakt» av meg, at jeg satt for langt unna i sofaen som om han følte seg snurt fordi jeg satt helt normalt i sofaen og ikke inntil han som et kjærestepar og oppfører seg stadig som om jeg skylder han… sex… Gir han meg F eks julegave, oppfører han seg som om jeg skylder han sex. Jeg ønsker ikke det, og har sagt fra flere ganger at jeg vil være venner men ille mer enn det og at jeg ikke kan ha sex utenfor forhold. (vi datet fra begynnelsen for ti år siden men han dumpa meg for en annen kvinne og vi ble venner på et senere tidspunkt men jeg har ingen interesse av hverken forhold eller noe intimt med han etter det) Jeg blir kjempestresset av alt dette. Jeg kan ikke kutte kontakten fordi han kan ta hevn. Jeg klarer ikke å fortsette å ha et «vennskap» med en som har null respekt for meg og mine grenser. Ett eksempel: han hjalp meg med å sette på plass ny komfyr. Barnet var hjemme, men han ble værende til sent på kvelden selv om jeg var trøtt og sa at jeg må opp tidlig i morgen. Han halte ut tida og prøvde seg på sofaen, ville tydelig ha sex mens jeg sa nei, det passer ikke og jeg har sagt fra at jeg ikke vil. Dessuten: barnet mitt er rett ved siden av stua her (knøttliten leilighet på 45kvm) han: det gjør ingenting! Altså, ingenting av det jeg sier, respekteres. Han ble sur da han ikke fikk det som han ville. Han kan også si upassende ting, som rett og slett er vemmelige. Heslige grisevitser og hint om hva han kunne ha tenkt seg å gjøre… rasistiske vitser og urfolk-vitser. Jeg ber han om å slutte og å oppføre seg men han ler bare og tror han er morsom…. Vi er totalt forskjellige. Hadde håpet han fant seg en kjæreste. Han kan finne på å si: vil du ikke kysse meg på halsen, må se om jeg fortsatt funker. Som om jeg var en prostituert. Hvordan i all verden takler man sånt… Han har holdt på sånn i årevis, og har også oppført seg rart om jeg snakker om ekser eller får match på datingapper. Er redd han vil være sjalu og ta hevn om jeg finner meg kjæreste, fordi han oppfører seg som om han bestemmer over meg fordi han oppfører seg som om jeg skylder han noe. Jeg gir han ingenting. Anonymkode: 7faf6...c22 Hvorfor har du kontakt med denne mannen? Er du blitt avhengig av den praktiske hjelpen han gir deg? Han er type enkel i hodet, og jeg er overbevist om at du har visst om dette lenge. Ser ingen grunn til at du skal lide deg gjennom besøk fra denne mannen bare fordi du trenger hjelp til noe. Men det er ikke mer enn rimelig at en gjør gjentjenester til venner mår en selv får hjelp. Sex er ikke ansett som gjentjenester Endret 8. april 2022 av Festlig 17
Ananas. Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Hvorfor skulle han ta hevn, og er det sånn at han har noe «på» deg å bruke for å få det til? Han er en vemmelig type som ikke burde ha noen plass i livet ditt. 12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Ananas. skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle han ta hevn, og er det sånn at han har noe «på» deg å bruke for å få det til? Han er en vemmelig type som ikke burde ha noen plass i livet ditt. Han har ingenting «på» meg. Men jeg vet at han fikk besøksforbud mot en kvinne en gang og han sa at hun løy for å få det. (Jeg vet at man må være truende eller noe for å få besøksforbud. Man får ikke besøksforbud av ingenting.) Anonymkode: 7faf6...c22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Festlig skrev (10 minutter siden): Hvorfor har du kontakt med denne mannen? Er du blitt avhengig av den praktiske hjelpen han gir deg? Han er type enkel hodet, og jeg er overbevist om at du har visst om dette lenge. Ser ingen grunn til at du skal lide deg gjennom besøk fra denne mannen bare fordi du trenger hjelp til noe. Men det er ikke mer enn rimelig at en gjør gjentjenester til venner mår en selv får hjelp. Sex er ikke ansett som gjentjenester Type meget meget enkel i hodet. Anonymkode: 7faf6...c22
Maleficenta Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har en venn som er noen år eldre enn meg. Han tror at hver gang han gjør noe for meg så skylder jeg han noe. Han har hjulpet meg med praktiske ting et par ganger. Han har mye bedre råd enn meg, og han ser litt ned på meg pga det. Holdningene hans er at jeg som har dårlig råd, ikke trenger det samme som andre. Godt kan få brukte klær fra hans voksne datter, kjøpe brukte dyner osv. Jeg syns det er nedverdigende. Han var på besøk og mitt (tenårings)barn satt også i stua og vi satt i samme sofa og jeg trodde vi hadde en hyggelig kveld. (vi er bare venner.) Etterpå sendte han masse meldinger der han klagde på at han «fikk for lite kroppskontakt» av meg, at jeg satt for langt unna i sofaen som om han følte seg snurt fordi jeg satt helt normalt i sofaen og ikke inntil han som et kjærestepar og oppfører seg stadig som om jeg skylder han… sex… Gir han meg F eks julegave, oppfører han seg som om jeg skylder han sex. Jeg ønsker ikke det, og har sagt fra flere ganger at jeg vil være venner men ille mer enn det og at jeg ikke kan ha sex utenfor forhold. (vi datet fra begynnelsen for ti år siden men han dumpa meg for en annen kvinne og vi ble venner på et senere tidspunkt men jeg har ingen interesse av hverken forhold eller noe intimt med han etter det) Jeg blir kjempestresset av alt dette. Jeg kan ikke kutte kontakten fordi han kan ta hevn. Jeg klarer ikke å fortsette å ha et «vennskap» med en som har null respekt for meg og mine grenser. Ett eksempel: han hjalp meg med å sette på plass ny komfyr. Barnet var hjemme, men han ble værende til sent på kvelden selv om jeg var trøtt og sa at jeg må opp tidlig i morgen. Han halte ut tida og prøvde seg på sofaen, ville tydelig ha sex mens jeg sa nei, det passer ikke og jeg har sagt fra at jeg ikke vil. Dessuten: barnet mitt er rett ved siden av stua her (knøttliten leilighet på 45kvm) han: det gjør ingenting! Altså, ingenting av det jeg sier, respekteres. Han ble sur da han ikke fikk det som han ville. Han kan også si upassende ting, som rett og slett er vemmelige. Heslige grisevitser og hint om hva han kunne ha tenkt seg å gjøre… rasistiske vitser og urfolk-vitser. Jeg ber han om å slutte og å oppføre seg men han ler bare og tror han er morsom…. Vi er totalt forskjellige. Hadde håpet han fant seg en kjæreste. Han kan finne på å si: vil du ikke kysse meg på halsen, må se om jeg fortsatt funker. Som om jeg var en prostituert. Hvordan i all verden takler man sånt… Han har holdt på sånn i årevis, og har også oppført seg rart om jeg snakker om ekser eller får match på datingapper. Er redd han vil være sjalu og ta hevn om jeg finner meg kjæreste, fordi han oppfører seg som om han bestemmer over meg fordi han oppfører seg som om jeg skylder han noe. Jeg gir han ingenting. Anonymkode: 7faf6...c22 Du sier du ikke kan kutte han ut. Så klart du kan det. Er du redd for han? Allier deg isåfall med noen dersom han skulle prøve å finne på noe 2
Festlig Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han har ingenting «på» meg. Men jeg vet at han fikk besøksforbud mot en kvinne en gang og han sa at hun løy for å få det. (Jeg vet at man må være truende eller noe for å få besøksforbud. Man får ikke besøksforbud av ingenting.) Anonymkode: 7faf6...c22 Og med den kjennskapen du har til den saken så har du sluppet han inn i ditt hjem? Dette må ha med det at du har måttet ta imot hjelp av han fordi du sitter litt trangt i det, og nå trenger du argument mot han for å komme deg ut av denne knipa. Politiet undersøker vel bakgrunnen før de oppretter besøksforbud, ikke sant ? 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Det her skjønner jeg ikke. Man er like forbanna idiot som den «vennen» om man forsetter å ha omgang med. HVORFOR?! Anonymkode: cbc84...c92 9
kraftwerk Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Du får null sympati fra meg. Du utnytter han for praktisk hjelp, og dette er hva du får tilbake. Du velger pent selv å ha kontakt med han. Det er bare å blokkere og evt ringe politiet hvis han kommer på døra. Herregud.. Og du har et barn i leiligheten, hvor du lar han okkupere stua? Jøss, litt av et inntrykk du gir til barnet ditt. 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Du MÅ kutte ham ut, selvfølgelig. Hvis du er redd kan du gå til politiet og få voldsalarm, du trenger ikke be om besøksforbud for å få det. Siden de har ham i systemet så er sikkert terskelen lav. Du kan jo ikke ha en mann i huset som prøver å egle seg til sex. Han er ikke en venn, han er en som ikke respekterer at du sier nei og du skriver selv at han ser ned på deg. Anonymkode: 46faf...62d 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 kraftwerk skrev (14 minutter siden): Du får null sympati fra meg. Du utnytter han for praktisk hjelp, og dette er hva du får tilbake. Du velger pent selv å ha kontakt med han. Det er bare å blokkere og evt ringe politiet hvis han kommer på døra. Herregud.. Og du har et barn i leiligheten, hvor du lar han okkupere stua? Jøss, litt av et inntrykk du gir til barnet ditt. Hva… Han kommer ikke ofte hit. Han okkuperer ikke stua. Hva er det du misforstår? Utnytter han heller ikke. Er det utnyttelse fordi han ikke får sex, som han vil ha??? Nei. Anonymkode: 7faf6...c22
youcancallmejune Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 Slutt for all del å be denne mannen om hjelp til noe som helst, og ta ikke imot gaver fra ham. Kutt ham ut snarest. Jo mer tid som går og jo mer husvarm han blir hos deg, jo verre blir det å bli kvitt ham. Like greit å få det gjort nå. 12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du MÅ kutte ham ut, selvfølgelig. Hvis du er redd kan du gå til politiet og få voldsalarm, du trenger ikke be om besøksforbud for å få det. Siden de har ham i systemet så er sikkert terskelen lav. Du kan jo ikke ha en mann i huset som prøver å egle seg til sex. Han er ikke en venn, han er en som ikke respekterer at du sier nei og du skriver selv at han ser ned på deg. Anonymkode: 46faf...62d Er nettopp dette. Jeg kan ikke ha en mann som med en gang han er alene, F eks i gangen, forsøker å ta på rumpa mi og er innenfor mine grenser. Jeg takler det ikke. Han respekterer meg ikke. Anonymkode: 7faf6...c22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 youcancallmejune skrev (Akkurat nå): Slutt for all del å be denne mannen om hjelp til noe som helst, og ta ikke imot gaver fra ham. Kutt ham ut snarest. Jo mer tid som går og jo mer husvarm han blir hos deg, jo verre blir det å bli kvitt ham. Like greit å få det gjort nå. Har sluttet for lenge siden. Vil ikke ha hjelp, heller ingen gaver. Anonymkode: 7faf6...c22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Festlig skrev (28 minutter siden): Og med den kjennskapen du har til den saken så har du sluppet han inn i ditt hjem? Dette må ha med det at du har måttet ta imot hjelp av han fordi du sitter litt trangt i det, og nå trenger du argument mot han for å komme deg ut av denne knipa. Politiet undersøker vel bakgrunnen før de oppretter besøksforbud, ikke sant ? Det er ikke det første han fortalte meg, og det var «hans versjon», hvor han også sa at hu sa unnskyld til han etterpå, at hun hadde gjort det for å få være i fred med den nye kjæresten. Men jeg vet at man ikke får besøksforbud av ingenting… Argument mot han? Jeg skylder han ingenting. Det er bare oppi hans hode. Anonymkode: 7faf6...c22
kraftwerk Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva… Han kommer ikke ofte hit. Han okkuperer ikke stua. Hva er det du misforstår? Utnytter han heller ikke. Er det utnyttelse fordi han ikke får sex, som han vil ha??? Nei. Anonymkode: 7faf6...c22 Du sier du trenger praktisk hjelp, og da velger du altså han til å hjelpe deg - selv om du reagerer sterkt på den ekle oppførselen hans. Da vil jeg påstå at du utnytter han, du er jo ikke interessert i et vennskap, du liker han ikke, men å hjelpe deg med praktiske ting - dét kan han! Det er å utnytte folk. Du formulerer deg på en måte hvor du sier at dere er «ofte» med hverandre, da misforsto jeg. Og jo, han okkuperer stua når han ikke tar hint og ikke drar. Wtf 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 kraftwerk skrev (Akkurat nå): Du sier du trenger praktisk hjelp, og da velger du altså han til å hjelpe deg - selv om du reagerer sterkt på den ekle oppførselen hans. Da vil jeg påstå at du utnytter han, du er jo ikke interessert i et vennskap, du liker han ikke, men å hjelpe deg med praktiske ting - dét kan han! Det er å utnytte folk. Du formulerer deg på en måte hvor du sier at dere er «ofte» med hverandre, da misforsto jeg. Og jo, han okkuperer stua når han ikke tar hint og ikke drar. Wtf Velger ikke. Var interessert i vennskap til han begynte å trå langt over grensene mine! Vet du ikke hva et vennskap er? Det innebærer ikke sex!!! Anonymkode: 7faf6...c22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 Og å sette på plass en komfyr er ikke MYE… og uansett hva slags hjelp, er man ikke skyldig fysisk godtgjørelse i form av sex. Anonymkode: 7faf6...c22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 Du må rett og slett kutte han ut. Han er ikke interessert i å være venn med deg, han ønsker sex. Ikke vennskap. Hjelp kan du få fra andre steder. Du ghoster han, rett og slett. Ikke spør han om noe. Ikke send han melding, ikke svar han. Anonymkode: 8d550...d22 7
Bettyspaghetti Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Her er det ikke mye å spekulere på vel. Denne "vennen" kutter du ut! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå