AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Hei! Jeg og familien skal til Kypros om 3 uker, og har et spm ang innreisekrav. Vi har ikke tatt vaksine, men vi har hatt covid (i februar). Andre uvaksinerte som har reist til Kypros i det siste? Jeg blir så usikker på den siste linjen, må vi teste oss når vi ankommer Kypros om vi kan vise til at vi har gjennomgått sykdom? De kypriotiske myndighetene kategoriserer for øyeblikket Norge som et rødt land Det betyr at hvis du ikke er fullvaksinert skal du i tillegg til å oppfylle kravene ovenfor, ta en Covid-19-test ved ankomst til Kypros (for egen regning). Dette gjelder ikke hvis du kan dokumentere immunitet. Anonymkode: b5e54...200
Ms. Steele Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 På mine sider hos Ving i tillegg til det du skriver så finner jeg dette: 2. Koronasertifikat Barn til og med 11 år trenger ikke å fremvise dokumentasjon på negativ koronatest for å kunne reise til Kypros. Alle fra og med 12 år, som ikke er vaksinert, eller ikke oppfyller vaksinekravene fra kypriotiske myndigheter (se kravene her), må fremvise dokumentasjon på følgende ved avreise fra Norge: a) en negativ antigentest (hurtigtest), som er maks. 24 timer gammel ved avreise eller b) en negativ PCR-test, som er maks. 72 timer gammel ved avreise eller c) immunitet etter gjennomgått koronasykdom, attestert ved et positivt covid-19-testresultat (PCR-test), som er maks. 180 dager gammelt. Tenker da at punkt c vil gjelde for dere dersom dere tok PCR-test? Hvis dere kun tok en hjemmetest, så må dere også i tillegg til enten a eller b ta en test ved ankomst til Kypros.
høydepunkt1234 Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Ms. Steele skrev (3 minutter siden): På mine sider hos Ving i tillegg til det du skriver så finner jeg dette: 2. Koronasertifikat Barn til og med 11 år trenger ikke å fremvise dokumentasjon på negativ koronatest for å kunne reise til Kypros. Alle fra og med 12 år, som ikke er vaksinert, eller ikke oppfyller vaksinekravene fra kypriotiske myndigheter (se kravene her), må fremvise dokumentasjon på følgende ved avreise fra Norge: a) en negativ antigentest (hurtigtest), som er maks. 24 timer gammel ved avreise eller b) en negativ PCR-test, som er maks. 72 timer gammel ved avreise eller c) immunitet etter gjennomgått koronasykdom, attestert ved et positivt covid-19-testresultat (PCR-test), som er maks. 180 dager gammelt. Tenker da at punkt c vil gjelde for dere dersom dere tok PCR-test? Hvis dere kun tok en hjemmetest, så må dere også i tillegg til enten a eller b ta en test ved ankomst til Kypros. Det lager fornuft takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå