AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Ble sykemeldt tidligere i år og er sykemeldt til 2 mai i første omgang. Har heldigvis ikke kjennskap til dette, så jeg klarer ikke å bli helt klok på NAV sitt system for utbetalinger. Har fastlønn og fikk siste lønn i februar, ingenting i mars siden NAV betaler ut etterskuddsvis. På søknad for sykepenger så var den ene søknadsperioden for 1-28 mars (ikke fått utbetalt ennå). Den neste er 29 mars - 16 april og den siste 17 april - 2 mai, disse to åpnes ikke for søknad før perioden jeg skal søke for er over. hvordan blir det da med utbetaling fra NAV? Får jeg utbetalt for hver periode jeg søker penger for, eller samles det opp og betales ut? veldig vanskelig å planlegge mtp faste utgifter når jeg ikke vet hva som kommer inn når🤔 På forhånd takk til den som vil hjelpe😀 Anonymkode: d1ac6...825
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Er du sikker på at arbeidsgiver har sendt inn inntektsmelding? Saksbehandlingstid for første utbetaling er ca 4 uker fra NAV har fått all nødvendig informasjon, søknad og inntektsmelding. For videre søknader er saksbehandlingstid ca 3 uker. Fra saken er ferdig hos nav og lagt til utbetaling, tar det 3-5 dager til du har pengene på konto. Sykepengene kommer omtrent når som helst, og alltid for sent, for å si det sånn. Anonymkode: 31420...a2b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Sto det ikke noe i nyhetene i dag om at det er no kluss sykepengeutbetalingene fra nav for tia. Anonymkode: 0a56a...22b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Ja det kan være, men jeg har akkurat sendt første søknad så regner ikke med å få det før midt/slutt i mnd. Inntektsmelding er sendt. Forsinkelser eller ei; hvordan gjør NAV det vanligvis da? Er det månedlig eller periodevis, slik at jeg f eks kan få 2 utbetalinger pr måned? Syns det var så rart at jeg skal søke for så korte perioder i gangen. Anonymkode: d1ac6...825
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ja det kan være, men jeg har akkurat sendt første søknad så regner ikke med å få det før midt/slutt i mnd. Inntektsmelding er sendt. Forsinkelser eller ei; hvordan gjør NAV det vanligvis da? Er det månedlig eller periodevis, slik at jeg f eks kan få 2 utbetalinger pr måned? Syns det var så rart at jeg skal søke for så korte perioder i gangen. Anonymkode: d1ac6...825 Jeg får en gang i mnd. Anonymkode: c5a51...2db 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Du får utbetalt for perioden søknaden gjelder når den er behandlet (eller den 25. om den er ferdig før den 25. i måneden den gjelder for). Mener det er sånn: Søknad for 1. - 10. april ferdig 15. april = utbetaling 25. april. Søknad for 10. - 30. mars ferdig 6. april = utbetaling etter 2-3 dager. Søknad for 15. april - 5. mai ferdig 10. mai = du får for 15. - 30. april etter 2-3 dager, og for 1. - 5. mai den 25. mai. Anonymkode: 6b0e8...261
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg får en gang i mnd. Anonymkode: c5a51...2db Ok. Hmm får muligens for 1,5 mnd i slengen denne gangen jeg da? Hvilken dato får du den? Anonymkode: d1ac6...825
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå