AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg har søkt et 50% studium fra høsten av, som varer i to år. Vi ønsker dog ikke å vente to år med å prøve på barn nr. 2, samtidig ønsker jeg jo helst ikke å utsette studiene lenger enn nødvendig. Studiet er fleksibelt, og vår hverdag gjør at jeg tror jeg kan klare studiet samtidig som jeg er i permisjon. Man vet jo aldri hvordan ulike unger blir, så jeg er jo innstilt på at jeg kanskje må pause studiet uansett - men ønsker å ta utgangspunkt i å gjøre begge deler. Hvordan blir dette med foreldrepenger? Har en 100% stilling som jeg skal ha hele veien (ikke studiepermisjon). Hvordan funker dette? Er det lov å studere under 100% foreldrepermisjon? Anonymkode: 1b252...68a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Du kommer ikke til å fullføre studiet på to år med baby hjemme i tillegg. Utopi Anonymkode: cfba6...f46
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Jepp, studer så mye du gidder, det legger ikke NAV seg opp i! 😊 Anonymkode: aedda...a56 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du kommer ikke til å fullføre studiet på to år med baby hjemme i tillegg. Utopi Anonymkode: cfba6...f46 Fordi? Som sagt er jeg innstilt på at babyer er ulike, men under forrige permisjon hadde ikke det vært noe problem overhodet å studere 50%. Anonymkode: 1b252...68a 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kommer ikke til å fullføre studiet på to år med baby hjemme i tillegg. Utopi Anonymkode: cfba6...f46 Hvorfor ikke? Med godt samarbeid fra partner kan det gå fint. Jeg studerte under permisjon selv. Anonymkode: 235ed...7a0 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Du kan studere og få stipend av Lånekassen i tillegg til foreldrepenger. Om du ikke fullfører får du beholde stipendet. Anonymkode: adbd6...f74
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Får vel ikke stipend om man har full jobb? Anonymkode: f9573...018
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kommer ikke til å fullføre studiet på to år med baby hjemme i tillegg. Utopi Anonymkode: cfba6...f46 Jeg kunne fullført et fulltidsstudie med babyene mine. De har sovet 4-5 timer i strekk om natten fra 4-5 uker, våkner kun for mat og sovner igjen på puppen når de er mette. Sovner for kvelden rundt 20-21 og våkner for dagen mellom 07 og 09. Spiser ca hver tredje time på dagtid og er blide og fornøyde babyer ellers. Trives best i bæresele men godtar vogn når de er trøtt, ikke våken. Nei, det er ikke normen, men med mindre man får en kolikk baby skal de fleste klare et 50% studie med en liten baby, hvis man har litt hjelp i ny og ne. Anonymkode: 2c7d8...b60 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får vel ikke stipend om man har full jobb? Anonymkode: f9573...018 Jo. Anonymkode: 2c7d8...b60
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kunne fullført et fulltidsstudie med babyene mine. De har sovet 4-5 timer i strekk om natten fra 4-5 uker, våkner kun for mat og sovner igjen på puppen når de er mette. Sovner for kvelden rundt 20-21 og våkner for dagen mellom 07 og 09. Spiser ca hver tredje time på dagtid og er blide og fornøyde babyer ellers. Trives best i bæresele men godtar vogn når de er trøtt, ikke våken. Nei, det er ikke normen, men med mindre man får en kolikk baby skal de fleste klare et 50% studie med en liten baby, hvis man har litt hjelp i ny og ne. Anonymkode: 2c7d8...b60 Men altså. Fulltidsstudier er vel omtrent 7,5 timer per dag. Du skal jo også sove. Vanskelig å konsentrere seg over bøker og foran pc mens man triller eller bærer. Baby vil jo også gjerne ha kontakt når den er våken. Anonymkode: 1901f...c49
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo. Anonymkode: 2c7d8...b60 Nei Anonymkode: 53429...365
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei Anonymkode: 53429...365 Jo. Du kan ha permisjon fra utdanningen din og fortsatt få foreldrestipend. Får du foreldrepenger fra Nav samtidig som du får foreldrestipendet, spiller ikke det noen rolle. Er du elev eller lærling med ungdomsrett kan likevel trygd og pensjon, som for eksempel foreldrepenger fra Nav, påvirke hvor mye foreldrestipend du kan få. https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/barn-og-fodsel/fodsel-og-adopsjon/ Anonymkode: 2c7d8...b60
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei Anonymkode: 53429...365 Jeg fikk nettopp 34 000,- i stipend fordi jeg studerer deltid. Jobber 100% fast utenom. Og jeg er i foreldrepermisjon. Anonymkode: 26936...efc
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kommer ikke til å fullføre studiet på to år med baby hjemme i tillegg. Utopi Anonymkode: cfba6...f46 Merkelig svar. Ikke dikter hva andre kan og ikke kan. Jeg begynte studier så jeg kunne være hjemmeværende med baby som ikke fikk bhg plass og fant ut at jeg ville ha baby lenger hjemme. Det gikk veldig fint. Satt mye på kveld og mens baby sov på dagen. Anonymkode: 1d231...3f3 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 På mitt studie ble det estimert 50-60 timer i uken for fulltidsstudie. Hadde aldri klart å fullføre det med en baby, selv om jeg bare hadde studert 50%. MEN, studier er veldig forskjellig. Er jo stor forskjell på om det er estimert 30 timer eller 60 timer liksom. Du kan også prøve å ligge litt foran. Prøver å å bli du gravid, kanskje du kan ta et ekstra fag et semester, så har du et fag mindre å fokusere på hvis du blir dårlig under graviditeten eller når babyen har kommet. Anonymkode: 04296...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå