fruenfrafjellet Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 I går svarte jeg på en annonse om en som solgte 7 søplesekker med klær for en sum kroner. Da jeg har tapt en del vekt så svarte jeg at jeg var intressert. Det va flere så det ble en budrunde men jeg vant den og kjørte noen km for å hente de. Jeg hadde spurt på forhånd om det var røykfritt noe hun svarte ja på. Men når jeg kommer hjem, så kjente jeg at det stemmer ikke, jeg får ikke vekk lukta, nå er de vasket 5 ganger og like herlig sitter lukta i. Det er kun noen av de som er vasket da jeg ikke har så mye vaskekapasitet. Disse er da kjøpt på finn.no Jeg ringer henne og da forteller hun meg at de har vært i datterens bolig og der var det røyking men hallo, jeg kunne ikke klage fordi det var bare å lufte de, og røyk dør ingen av, men jo jeg som ikke røyker går ikke rundt å lukter askebeger. Noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt den lukta?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Har du prøvd å bruke eddik? Ellers får du selge eller gi klærne videre. Anonymkode: 50481...5fe 1
fruenfrafjellet Skrevet 8. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du prøvd å bruke eddik? Ellers får du selge eller gi klærne videre. Anonymkode: 50481...5fe Takk for tipset, det har jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 I går, og du har rukket å vaske de 5 ganger allerede. Anonymkode: f0df2...eb6
fruenfrafjellet Skrevet 8. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I går, og du har rukket å vaske de 5 ganger allerede. Anonymkode: f0df2...eb6 Ja. Jeg hentet de kl 0800, og det tok meg 1 time å komme meg hjem. Jeg har heller ikke skrevet at jeg vasket alle sekkene , jeg skrev at jeg har vasket noen av de pga vaskekapasitet- så tok det 1.15 t å vaske 1 maskin, og det var 2 maskiner, så da er det fort gjort, de ble tørket, men fortsatt lukt, så de ble vasket på nytt..... trenger jeg å gjenta? 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Luft de ute. La de henge i noen timer og vask de igjen. Anonymkode: 68517...825 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Luft de ute. La de henge i noen timer og vask de igjen. Anonymkode: 68517...825 Dette. Lufting er veldig viktig for å få bort lukt. Anonymkode: ccdc1...970
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Legg de i bløt i eddikvann (hvis de tåler bløtlegging) og vask deretter i maskin med vaskemiddel og eddik. det fines vaskemidler og tøymyknere som skal fjerne lukt, du kan vurdere å kjøpe det. Vask på så høy temperatur som klærne tåler og bruk lengste vaskeprogram. NB. Pass på at vaskemaskinen ikke er for full, vask bare få plagg om gangen. Rist de godt og tørk helst utendørs. Anonymkode: 67bef...410
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 3 hours ago, fruenfrafjellet said: Ja. Jeg hentet de kl 0800, og det tok meg 1 time å komme meg hjem. Jeg har heller ikke skrevet at jeg vasket alle sekkene , jeg skrev at jeg har vasket noen av de pga vaskekapasitet- så tok det 1.15 t å vaske 1 maskin, og det var 2 maskiner, så da er det fort gjort, de ble tørket, men fortsatt lukt, så de ble vasket på nytt..... trenger jeg å gjenta? Du burde lufte de ute i 24/48 timer først før du vasker de, bare å vaske hjelper ikke Anonymkode: 9f49f...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå