Gå til innhold

Spiser du mer godteri fordi det er billig nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig kan den ligge.

Noen er flinke til å bare la det ligge, noen klarer det ikke. Sånn er det bare.

At tilbud av denne sorten fører med seg et høyere konsum er jeg ganske sikker på. Sikkert ikke hos deg, kanskje ikke hos meg, men i befolkningen som helhet så tror jeg det. 

Anonymkode: 720f3...f8d

Da ville jeg enten gitt den bort eller kastet den . Eventuelt hvis du har unger så kan jo en kvikk lunsj være med i lørdagsgodtet fremover.

Anonymkode: c81db...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, og jeg har ikke lagt merke til noen tilbud heller egentlig. Jeg ser vel ikke så mye på godteriet i butikken kanskje.

Anonymkode: 4953e...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ikke fordi jeg har et så utrolig sunt kosthold og sterk viljestryke altså. Jeg spiser generellt for mye sjokolade og snacks, men forbruket øker ikke selv om det er tilbud. Har jeg liggende hjemme småspiser jeg til det er tomt, så kjøper aldri i store mengder. Det mest usunne i skapene mine nå er brunost og havrekjeks, men hva som er i skapet reflekterer ikke kostholdet helt desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper ikke noe mer fordi det er billigere. Og skal jeg kose meg med noe usunt, så er det is og en type potetgull. Er og få typer is. Så det er jo mer eller mindre aldri på salg.

Anonymkode: 0335b...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

1. Er så blakk, kan ikke handle inn noe før tirsdag.

2. Kan ikke kjøpe inn masse, for alt blir spist med en gang, vi er 5 tynne, men helt gærne godtesnoker i huset. Vi kutter seriøst måltider til fordel for godter om vi har det i hus. Kan finne på å ha marsipanbrød til frokost liksom... 

Anonymkode: 1c32a...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 10.23):

Jeg ser ofte dette argumentet: Godteri og priskrig er en uting for at folk stapper i seg og ikke klarer å begrense seg. I det de ser prisene bli dumpet så trykker de i seg 10 ganger mer en de ville gjort til en høyere pris, men er dette egentlig sant?

Jeg kjenner ingen som tenker at  "Oi! Nå er det halv pris på marsipan, nå kan jeg spise dobbelt så mye som jeg vanligvis gjør fordi det er billig! " De fleste jeg kjenner har helt normale sunne kosthold, og spiser akkurat samme mengde med snop uavhengig av pris. Det er heller ikke fråtsing på daglig basis.

Selv har jeg benyttet meg til å kjøpe av de tingene jeg liker og som jeg ville kjøpt uansett, og kommer til å spise akkurat samme mengde som om det hadde vært vanlig fullpris ( venter dog til påskeaften og spiser ikke hver eneste dag). Eneste forskjell er at jeg har spart noen kroner jeg kan bruke på andre ting.

Er dette overdrevent, eller opplever dere virkelig at folk mister hemningen når de ser billig snop og spiser for harde livet? Når man leser her inne så virker det jo nesten som om vi som klarer å begrense oss er unormale, men i min omgangskrets så har jeg sjeldent møtt noen som oppfyller dette argumentet med at lav pris= ukontrollert fråtsing ( kun de jeg vet om som har spiseforstyrrelser og anstrengt forholdt il mat fra før av gjør det) , så det er kanskje KG som i klassisk stil overreagerer? 

Kjøper snop når jeg er gottesugen. Spiller ingen rolle vilken pris det er. :) 

Anonymkode: 53457...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper mer godteri når det er priskrig, men spiser ikke alt på en gang.

Har fremdeles julemarsipan liggende i skapet, liksom.

Har en dag i uka det skal spises godteri på, og det er lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har ikke fulgt med på hva prisene er nå, eller hva de bruker å være. Smågodt er jeg ikke interessert i. Men jeg skal kjøpe en eske Freia sjokoladeegg. Liker sjokolade, men det er ikke til hverdags for meg.

Jeg er enig med Ts. Ser det ikke som fråtsing å handle når det er billig. Synes folk skal få kose seg i påska.  Men når det er sagt så vet jeg om en som kjøper masse smågodt og sjokolade i Sverige, hun har veldig høy BMI, for å si det slik.

Legger til at jeg kjøper aldri mye sjokolade, fordi jeg klarer ikke vente til lørdagene med å spise den. 

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg spiser omtrent like mye som jeg gjør ellers. Sjokolade kjøper jeg uansett om det er priskrig eller ei og jeg kjøper ikke mer enn jeg pleier. Det varierer litt hvor mye jeg kjøper. 

Jeg har generelt spist for mye sjokolade og usunt over en lengre periode og det uavhengig av pris. Altså, prisen er ikke grunnen til at jeg har spist mye av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser lite søtsnop. Men litt god konfekt i jula og smågodt i påska har jeg alltid. Spiser vel kanskje 5 biter hver dag i høytidene, så pris betyr ikke noe. Er mye mer glad i potetgull og saltsnop 😄

Anonymkode: 1438c...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 10.23):

Jeg ser ofte dette argumentet: Godteri og priskrig er en uting for at folk stapper i seg og ikke klarer å begrense seg. I det de ser prisene bli dumpet så trykker de i seg 10 ganger mer en de ville gjort til en høyere pris, men er dette egentlig sant?

Jeg kjenner ingen som tenker at  "Oi! Nå er det halv pris på marsipan, nå kan jeg spise dobbelt så mye som jeg vanligvis gjør fordi det er billig! " De fleste jeg kjenner har helt normale sunne kosthold, og spiser akkurat samme mengde med snop uavhengig av pris. Det er heller ikke fråtsing på daglig basis.

Selv har jeg benyttet meg til å kjøpe av de tingene jeg liker og som jeg ville kjøpt uansett, og kommer til å spise akkurat samme mengde som om det hadde vært vanlig fullpris ( venter dog til påskeaften og spiser ikke hver eneste dag). Eneste forskjell er at jeg har spart noen kroner jeg kan bruke på andre ting.

Er dette overdrevent, eller opplever dere virkelig at folk mister hemningen når de ser billig snop og spiser for harde livet? Når man leser her inne så virker det jo nesten som om vi som klarer å begrense oss er unormale, men i min omgangskrets så har jeg sjeldent møtt noen som oppfyller dette argumentet med at lav pris= ukontrollert fråtsing ( kun de jeg vet om som har spiseforstyrrelser og anstrengt forholdt il mat fra før av gjør det) , så det er kanskje KG som i klassisk stil overreagerer? 

Ja spiser mye mer nå. Sjokolade og godteri. Det er billig og jeg sparer mye penger 

Anonymkode: 74672...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Visste ikke at godteri var billig nå en gang 😂 Jeg skal handle litt godis på onsdag, pleier å spise litt i påska. Håper ikke godterihyllene er tomme da 😬

Anonymkode: 672fb...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, kjøpte sjokolade og is på tilbud i dag, som jeg normalt ikke ville kjøpt. Kjempetilbud og påske gjorde at det havnet i handlekurva. 

Anonymkode: 33021...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...