AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Del Skrevet 8. april 2022 Jeg ser ofte dette argumentet: Godteri og priskrig er en uting for at folk stapper i seg og ikke klarer å begrense seg. I det de ser prisene bli dumpet så trykker de i seg 10 ganger mer en de ville gjort til en høyere pris, men er dette egentlig sant? Jeg kjenner ingen som tenker at "Oi! Nå er det halv pris på marsipan, nå kan jeg spise dobbelt så mye som jeg vanligvis gjør fordi det er billig! " De fleste jeg kjenner har helt normale sunne kosthold, og spiser akkurat samme mengde med snop uavhengig av pris. Det er heller ikke fråtsing på daglig basis. Selv har jeg benyttet meg til å kjøpe av de tingene jeg liker og som jeg ville kjøpt uansett, og kommer til å spise akkurat samme mengde som om det hadde vært vanlig fullpris ( venter dog til påskeaften og spiser ikke hver eneste dag). Eneste forskjell er at jeg har spart noen kroner jeg kan bruke på andre ting. Er dette overdrevent, eller opplever dere virkelig at folk mister hemningen når de ser billig snop og spiser for harde livet? Når man leser her inne så virker det jo nesten som om vi som klarer å begrense oss er unormale, men i min omgangskrets så har jeg sjeldent møtt noen som oppfyller dette argumentet med at lav pris= ukontrollert fråtsing ( kun de jeg vet om som har spiseforstyrrelser og anstrengt forholdt il mat fra før av gjør det) , så det er kanskje KG som i klassisk stil overreagerer? Anonymkode: c81db...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 8. april 2022 #2 Del Skrevet 8. april 2022 Jeg er enig med deg. Pris er uansett ikke grunnen til at jeg ikke stapper meg med sjokolade hver dag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 8. april 2022 #3 Del Skrevet 8. april 2022 Nei kjøper like lite som ellers 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Del Skrevet 8. april 2022 Pås skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med deg. Pris er uansett ikke grunnen til at jeg ikke stapper meg med sjokolade hver dag. Enig med deg. De som spiser mye sjokolade hver dag spiser det vel uansett. Om jeg kjøper 5 sjokoladeplater for 100 kr på Mega nå så tenker jeg jo ikke at " JIPPI! Nå kan jeg spise 5 plater på en gang istedet for 1 " . Da vil jeg jo spare og fordele de andre platene utover de neste månedene, og spise den samme mengden som jeg ville gjort om det var full pris. Anonymkode: c81db...425 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Del Skrevet 8. april 2022 Nei, blir kvalm av det. En liten sjokobit til kaffen holder. Smågodt er skadelig og skaper inflammasjon i kroppen. Anonymkode: 44132...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstinemor Skrevet 8. april 2022 #6 Del Skrevet 8. april 2022 Nei, ikke mer snop enn ellers. Solo super derimot.. 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 8. april 2022 #7 Del Skrevet 8. april 2022 Nei. Jeg spiser billigere godteri, ikke mer, ikke mindre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Del Skrevet 8. april 2022 nei. jeg kjøper mer nå fordi det er billig, men spiser som jeg ville gjort ellers. altså jeg legger til side det som er kjøpt nå og spiser det over de neste mnd. Anonymkode: 11ef1...591 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Del Skrevet 8. april 2022 Nei. Jeg kjøper bare inn for flere uker på en gang, i stedet for litt hver uke. Kan man spare noen kroner så er jo det greit. Men det er uansett ikke prisen på godteri som hindrer meg i å stappe i meg, jeg hadde hatt råd til å spise ubegrenset med godteri. Men jeg gjør det jo ikke av andre (åpenbare) grunner. Hvorfor skulle de vanlige grunnene til å ikke spise masse godteri plutselig forsvinne fordi godteriet er billigere? Anonymkode: 0ed61...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 8. april 2022 #10 Del Skrevet 8. april 2022 Nei. Jeg har fremdeles sjokolade i kjøleskapet jeg kjøpte i fjor. Kjøper gjerne litt mer pga pris, men det betyr bare det tar lengre tid før jeg kjøper igjen. Dumt å ikke utnytte tilbud, men det har aldri gjort at jeg spiser mer av noe. Da blir det jo lite økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2022 #11 Del Skrevet 8. april 2022 Nei, jeg eter like lite godterier nå som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 8. april 2022 #12 Del Skrevet 8. april 2022 Tja, jeg kjøper som regel bare godteri på tilbud og unner meg smågodt kun til påske. Så det ser vel ut som jeg spiser mer og jeg kjøper jo mer. men mye av det blir lagt til side og spist i små mengder utover året. Drikker mer Solo Super og spiser mer appelsin enn ellers da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 8. april 2022 #13 Del Skrevet 8. april 2022 Ja, nå har vi så mye i kjelleren så ungene filmer det og sender på snap til venner, ser nesten ut som vi har kiosk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Del Skrevet 8. april 2022 Ja. Mister dømmekraften veldig når det er tilbud. Anonymkode: 8bd00...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Del Skrevet 8. april 2022 Nei. Men har kjøpt veldig mye sjokolade. Det ligger i kjøleskapet, så har jeg det utover. Jeg spiser sjokolade hver dag, men ikke i store menger. Så jeg synes disse tilbudene er super😄 Anonymkode: 52bff...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Del Skrevet 8. april 2022 Det hender jeg kjøper litt ekstra hvis det er veldig godt tilbud, men spiser ikke noe mer likevel, har det bare liggende og slipper å kjøpe nytt godteri hver helg. Kjøper uansett ikke mengder da, om marsipanen er billig, kjøper jeg kanskje tre istedenfor en, og er det 5 sjokoladeplater for 100kr på Europris, så hender det jeg benytter meg. Men lar det bare ligge i skapet til helger fremover, eller om man får plutselig besøk. Anonymkode: cd20d...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Del Skrevet 8. april 2022 Men hvor er det så billig godteri nå da? Del gjerne tips😁 Anonymkode: cd20d...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Del Skrevet 8. april 2022 Ikke nå lenger, nå er det en fastsatt liten mengde «lørdagsgodt». Kan ikke handle inn mer da både jeg og mannen min er viljesvake fråtsere. For to år siden hadde svaret vært et klart JA, billigere godteri = kjøper og spiser mer. Anonymkode: d5cc4...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #19 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Men har kjøpt veldig mye sjokolade. Det ligger i kjøleskapet, så har jeg det utover. Jeg spiser sjokolade hver dag, men ikke i store menger. Så jeg synes disse tilbudene er super😄 Anonymkode: 52bff...b06 Eh- i helgen spiser jeg mer enn i hverdagene ja😅 Anonymkode: 52bff...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvor er det så billig godteri nå da? Del gjerne tips😁 Anonymkode: cd20d...a42 Alle butikker har sjokolade storplater til ca 19,- Kiwi har påskeskum til 9,- (sist jeg skjekket, var det tomt😳) Har ellers ikke vært på butikk på noen dager. Mulig marsipanen er blitt billigere de siste dagene? Anonymkode: 52bff...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå