AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Hei, Jeg har et spørsmål ang. barnebidrag - har akkurat fylt 18 år og har gjort en del research på det med barnebidrag. Min far har aldri vært i bildet, og heller aldri betalt barnebidrag grunnet 0 kr inntekt. Det har vært slikt siden jeg var født, men har søkt han å ser at han har flere firmaer og eiendommer, itilegg til "daglig leder" rolle i flere av bedriftene sine. Men ser at han har skjult alle ved bruk av hans samboer. Han har registrert hennes navn på altsammen, men hvis man ser langt tilbake i tid så overførte han eierskapet til henne. Grunnen til at jeg vet dette er at hun jobber i matbutikk, men har en inntekt på 3 millioner, mens han har 0 kr - selvom han har en sentrale rolle i alle firmaene. Er det lov å holde på slikt for å unngå å betale det man skylder? Er det noe jeg kan gjøre? Er 18 år med null ansvar fra hans side... Anonymkode: b6e5f...69f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Jeg hadde kontakter advokat. Du har garantert krav på fri rettshjelp. Anonymkode: 876be...c33
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 2 minutter siden, altflyter said: Du kan tipse Økokrim 😊 Ja, det han holder på med er ganske shady. Men ønsker ikke å saksøke kriminelt, vil bare at han betaler det han skylder til meg og min mor Anonymkode: b6e5f...69f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde kontakter advokat. Du har garantert krav på fri rettshjelp. Anonymkode: 876be...c33 Har fylt 18 år, så usikker på hva jeg har krav på, siden dette er flere år med ingenting fra han sin side Anonymkode: b6e5f...69f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har fylt 18 år, så usikker på hva jeg har krav på, siden dette er flere år med ingenting fra han sin side Anonymkode: b6e5f...69f Barnebidrag kan tilbakebetales i særskilte tilfeller. Advokat 👍🏻 Anonymkode: 876be...c33
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 *tilbakebetales = tilbakedateres Anonymkode: 876be...c33
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Om bidrag har blitt beregnet og satt til 0 kr skylder han jo ingenting.. Man blir kun skyldig dersom det ER fastsatt et bidrag som ikke blir betalt. Det er mulig å søke endring av bidrag tilbake i tid, men det skal ekstremt mye til for å få det igjennom..... Dersom du går på videregående skole kan du selv søke om å motta bidrag mens du går på skole.. Anonymkode: 36c3b...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå