AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg har ikke gjort noe som tilsier at han ikke skal stole på meg. Men likevel spør han meg månedlig om jeg er utro mot han. Han liker ikke når jeg har fri fra jobb, for da "vet han ikke hva jeg gjør", og han sjekker mine sosiale medier. Jeg har ingenting å skjule så skjønner ikke hva han forventer å finne. Han har vært litt rar i det siste, så i går spurte jeg om alt var bra mellom oss. Og han fløy i taket og ble kjempe sint, og sa at jeg bare klager og maser på han. Var mye frem og tilbake. Og til slutt sa jeg, i sinne, "hva er det du holder fra meg?" (ja, det var dumt sagt av meg) og da skriker han tilbake "JEG VET MED 1000% SIKKERHET AT DU ER UTRO MOT MEG!!!" Jeg er langt fra perfekt. Jeg sa "faen ta deg" da han skrek det, og la på tlf. Jeg er bare så LEI av å bli anklaget år etter år med utroskap når jeg ikke engang såvidt snakker med andre menn. Skrev en melding at jeg synes dette var veldig dårlig gjort og at jeg er lei av å bli kontrollert og avhørt av han når jeg aldri har gjort noe som tilsier at han ikke kan stole på meg. Dette skjedde i går ettermiddag, har ikke hørt fra han siden. Men kjenner jeg han rett venter han nok på at jeg skal komme krypende tilbake og unnskylde meg. Men jeg har ingen energi igjen. Jeg elsker han, men liker han ikke særlig godt. Er det noe rom for bedring, eller må jeg belage meg på å alltid bli uglesett av han? Noen som har vært i lignende forhold som kan komme med noen tips? Anonymkode: 847c6...6be
anonymbruker2312 Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Det er bare en ting å si: det kommer dessverre ikke til å endre seg... Du sier du selv har sagt i fra, og han stopper ikke. Det kommer fra hans egen usikkerhet, hvor han sliter med å stole på folk. Han har sikkert blitt såret før i andre anledninger og legger dette over på deg. Når du til og med viser at han kan stole på deg, vil han ikke høre på. Da er det veldig lite man får gjort for å endre tankegangen hans. Hadde selv en venninne som var sammen med en slik fyr, og det ble aldri bedre. Hun tok alvorlig prat med han flere ganger, men det endret seg ikke. Han ble bare flinkere til å skjule det, men klarte ikke å skjule det i lengden. Til slutt måtte hun bare gjøre det slutt, da det tok veldig mye av energien hennes hvor hun ble ekstremt sliten og lei. Et forhold handler om at man stoler på hverandre, ikke trenger å bekymre seg for hvis partneren er med vennene sine, reiser osv. Kjenner flere som er i et forhold hvor de har full tillit til hverandre, og disse lever godt. Det er slik det skal være. Du kan jo prøve å ta en alvorsprat med han en dag, om du vil prøve det. Gi han et ultimatum. Men tror ikke det kommer til å hjelpe så mye for å være helt ærlig. Han svarer deg ikke og venter på at du skal unnskylde deg, noe som i bunn og grunn betyr at han mener at han har rett. Litt sånn egoistisk tanke vil nok jeg si. Jeg hadde nok vurdert forholdet med fyren, spart min tid og energi på en som faktisk har tillit til meg. Det kommer til å bli enda mer slitsomt i fremtiden, hvor du gang på gang må bevise din uskyld, noe som er svært slitsomt. Slike forhold gir deg ikke noe annet enn skuffelse og negativ energi. 8 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Tusen takk for svar! Det som er så rart er at jeg aldri tidligere har vært sjalu selv, selvom jeg har vært i forhold tidligere hvor eksen(e) har vært utro. Har alltid tenkt at jeg kan ikke gjøre noe fra eller til, er de utro så er de utro. Men med all usikkerheten fra han, så kjenner jeg at jeg blir usikker selv, og tenker ofte "er det noe han gjør som får han til å tenke slik om meg?" Litt sånn - på seg selv kjenner man andre. Jeg har aldri vært utro i noen forhold jeg har vært i. Dette stoler han ikke på, men bare avfeier meg med at "Det var da, nå er nå" som om jeg lyver til han. Vi kan ha en super fin dag så plutselig ut av det blå spør han "Hva skjuler du for meg?" og jeg blir alltid satt ut, og spør hvorfor han spør om det. Og siden jeg ikke svarer direkt, mener han at jeg vrir meg unna svaret med å gå "rundt". Jeg har prøvd å trygge han på alle måter jeg kan. Jeg er ukomfortabel med at han har passordene mine, men lar han likevel ha de slik at han kan føle seg mindre usikker. Jeg sender meldinger og oppdaterer dagen min, gjerne med bilder av hva jeg gjør osv. Her for litt siden var jeg syk. Jeg hadde fri fra jobb og jeg prøvde å sove litt. Hadde feber og var generelt dårlig. Han var på jobb. I pausen prøvde han å ringe meg to ganger, men jeg hadde tlf på vibrasjon og hørte den ikke fordi jeg sov. Han tror ikke på meg at jeg sov. Og jeg kan jo ikke bevise at jeg sov heller, han må jo bare tro på meg. Gikk så langt at jeg screenshottet at jeg hadde skrevet til ei venninne at jeg følte meg helt kake og hadde sovet i 2 timer. Denne episoden var for noen dager siden. Og i går skriker han, igjen, at jeg er utro. Han tenker vel jeg var det mens jeg var syk og sov.. 🤦♀️ Anonymkode: 847c6...6be 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har ikke gjort noe som tilsier at han ikke skal stole på meg. Men likevel spør han meg månedlig om jeg er utro mot han. Han liker ikke når jeg har fri fra jobb, for da "vet han ikke hva jeg gjør", og han sjekker mine sosiale medier. Jeg har ingenting å skjule så skjønner ikke hva han forventer å finne. Han har vært litt rar i det siste, så i går spurte jeg om alt var bra mellom oss. Og han fløy i taket og ble kjempe sint, og sa at jeg bare klager og maser på han. Var mye frem og tilbake. Og til slutt sa jeg, i sinne, "hva er det du holder fra meg?" (ja, det var dumt sagt av meg) og da skriker han tilbake "JEG VET MED 1000% SIKKERHET AT DU ER UTRO MOT MEG!!!" Jeg er langt fra perfekt. Jeg sa "faen ta deg" da han skrek det, og la på tlf. Jeg er bare så LEI av å bli anklaget år etter år med utroskap når jeg ikke engang såvidt snakker med andre menn. Skrev en melding at jeg synes dette var veldig dårlig gjort og at jeg er lei av å bli kontrollert og avhørt av han når jeg aldri har gjort noe som tilsier at han ikke kan stole på meg. Dette skjedde i går ettermiddag, har ikke hørt fra han siden. Men kjenner jeg han rett venter han nok på at jeg skal komme krypende tilbake og unnskylde meg. Men jeg har ingen energi igjen. Jeg elsker han, men liker han ikke særlig godt. Er det noe rom for bedring, eller må jeg belage meg på å alltid bli uglesett av han? Noen som har vært i lignende forhold som kan komme med noen tips? Anonymkode: 847c6...6be Gi opp og fortsett livet ditt uten han. Han er gærn og kommer til å fortsette å være det. Anonymkode: f3da8...031 9 3
Goodtimes Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Dump virker litt for enkelt. Det er bare å ta praten og fortell han konsekvensen av hans handlinger. ''Hvis dette fortsetter, så ser jeg ingen annen utvei enn å komme meg videre. Jeg føler meg kvalt og overvåket! Jeg har aldri holdt noe skjult for deg og har aldri gitt deg noen som helst grunn til å ikke stole på meg. Jeg er helt tappet for energi og hele denne situasjonen gjør meg bare lei. Dette blir siste gangen jeg sier det!'' Hvis ting ikke bedrer seg da, så har du i hvert fall gitt han sjansen til å bedre seg. 4 2 1
Anonymous33 Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Eksen min var helt lik, og beklager å si det, men han vil ikke endre seg. Slike menn endrer seg ikke rett og slett fordi de mangler selvinnsikt OG viljen til å jobbe med seg selv. Det spiller ingen rolle hvor mye du prøver å bevise at du ikke er utro. Han kommer aldri til å stole på deg uansett hva du gjør. Sjansen er stor for at han selv er utro/flørter med andre kvinner. De ser hvor enkelt det er å gjøre selv, og evner ikke å forstå hvorfor andre ikke vil gjøre det samme om de får muligheten. Det er bare å komme deg videre, Ts. Det er ikke din jobb å "fikse" denne mannen, og du vil ende opp som et nervøst, isolert vrak om du prøver. 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Jeg føler liksom jeg har tatt den praten så mange ganger, forsøkt trygge han på alle mulige måter. Denne gangen fikk jeg bare nok. Men det har jeg gjort tidligere også. Forholdet vårt er veldig typisk høye fjell og dype daler. Vet aldri helt hvor jeg har han eller hva han vil reagere på. Han har gjort ting i vårt forhold som hadde fått hvem som helst til å gå (ikke vold), men likevel er jeg her og jeg er trofast og jeg prøver alltid å reparere. Som sagt tidligere, jeg er ikke perfekt, og jeg merker de siste 6 månedene at jeg har blitt veldig bitter. Og kan nok virke mye sur og klagete. Føler nesten jeg ikke kjenner meg selv igjen. Han har gitt meg mer kjærlighet en jeg noensinne har fått, men også mer sorg og usikkerhet en jeg noensinne har hatt. Han tømmer meg totalt for energi, og jeg blir sliten av å være rundt han. Og så har jeg jo tenkt mange ganger at det bare er å gå, jeg har ingenting som binder meg til han (har ikke barn sammen, bor ikke sammen) men likevel blir jeg.. Fatter ikke hva som er galt med meg. 🤦♀️ Anonymkode: 847c6...6be 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Sendte han en melding tidligere hvor jeg skrev at måten å kontrollere, tvile og hele tiden være usikker er veldig ødeleggende for forholdet. At jeg aldri har vært, kommer aldri til å være utro, men at det i bunn og grunn er han som er nødt til å tro på meg. Jeg skrev også at vi begge er nødt til å bli flinkere med måten vi prater med hverandre og at vi nå krangler en grunnløs krangel. Om han er villig til å legge bak seg krangelen som er nå, begynne på blanke ark og jobbe med oss selv før å ha det bra sammen. Ingen svar. Silent treatment. (dette har han en forhistorie med å gjøre) Han har fri fra jobb, og sitter pålogget på messenger. Nå er det bare for å vise makt. Kjenner jeg er på nippet til å gi opp.. Anonymkode: 847c6...6be 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Hva vil du med en slik idiot? Han er verbalt aggressiv og bruker psykisk vold mot deg. Du har bedt ham stoppe, det har han blankt ignorert. Ikke vent på han kontakter deg; blokker ham. (Og bytt passordene dine). Anonymkode: 8a950...060 13
Juniper Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Det første du gjør nå er å bytte alle passord! Logg samtidig av alle enheter og aktiver totrinns innlogging! Han skal ikke ha passordene dine! Du har prøvd, og det gjør han ikke mindre sjalu og usikker. Deretter tar du kontakt med en privatpraktiserende psykolog som kan gi deg en akuttime. Bruk nettverket ditt for å finne en! Du må bryte hekt og traumebånd! Og så bør du blokkere han på sosial media, telefon og så videre, og ikke gi han tilgang på deg! Hans tilgang på deg styrker det grepet han har rundt deg! Hadde en venninne fortalt deg om noe lignende hadde du bedt henne løpe! Nå må du være den vennen du trenger, og komme deg unna! Reis vekk litt og få frisk luft! Camp hos venner og familie. Ikke gi deg tid til å gruble over han! 17 1 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 Det er faktisk veldig lite håp for en slik person. Som Juniper sier, bytt alle passordene dine og blokker han. Jeg har selv vært bort i en slik, og selv om en sånn får faktisk får full kontroll på deg (vite hvor er du er til enhver tid, enten er du på jobb eller så er du med han, for alle andre har du gitt opp) så vil en fremdeles bli anklaget for utroskap. Du kan jo være det på jobb eller til og fra jobb. Det blir faktisk bare verre. Anonymkode: 879fa...e26 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sendte han en melding tidligere hvor jeg skrev at måten å kontrollere, tvile og hele tiden være usikker er veldig ødeleggende for forholdet. At jeg aldri har vært, kommer aldri til å være utro, men at det i bunn og grunn er han som er nødt til å tro på meg. Jeg skrev også at vi begge er nødt til å bli flinkere med måten vi prater med hverandre og at vi nå krangler en grunnløs krangel. Om han er villig til å legge bak seg krangelen som er nå, begynne på blanke ark og jobbe med oss selv før å ha det bra sammen. Ingen svar. Silent treatment. (dette har han en forhistorie med å gjøre) Han har fri fra jobb, og sitter pålogget på messenger. Nå er det bare for å vise makt. Kjenner jeg er på nippet til å gi opp.. Anonymkode: 847c6...6be Denne gangen må du stå løpet ut og ikke gi etter nå når du har stått opp for deg sjøl. Han sliter tydelig med tillit og kommunikasjon i nære forhold. Hvis han tror at total stillhet løser dette, ja da har du fått svaret. Han har ikke « verktøyene» i kassa for å fungere i et forhold, og det er vel sånn han er. Tiden hans er moden for å oppsøke hjelp, men det vil han vel aldr innrømme. Anonymkode: 09d55...17a 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Sendte han en melding tidligere hvor jeg skrev at måten å kontrollere, tvile og hele tiden være usikker er veldig ødeleggende for forholdet. At jeg aldri har vært, kommer aldri til å være utro, men at det i bunn og grunn er han som er nødt til å tro på meg. Jeg skrev også at vi begge er nødt til å bli flinkere med måten vi prater med hverandre og at vi nå krangler en grunnløs krangel. Om han er villig til å legge bak seg krangelen som er nå, begynne på blanke ark og jobbe med oss selv før å ha det bra sammen. Ingen svar. Silent treatment. (dette har han en forhistorie med å gjøre) Han har fri fra jobb, og sitter pålogget på messenger. Nå er det bare for å vise makt. Kjenner jeg er på nippet til å gi opp.. Anonymkode: 847c6...6be Jo Fortere du gir opp jo bedre, jeg var sammen med en såkalt "hustyrann" i ti år. Symptomene du opplever nå endte i ptsd og uføretrygd for meg. Anonymkode: 1f0fc...a7a 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Tusen takk for alle svar. ❤️ Jeg vet jeg er sliten, det har vært mye opp i gjennom, og dette er bare en del av det. Jeg har gått på akkord med meg selv og tøyd mine egne grenser. Og jeg vet ikke selv hvorfor jeg finner meg i alt. Jeg er egentlig oppegående og selvstendig. Jeg orker ikke ta kampen, isolerer meg heller for at det ikke skal bli drama og krangling. Er redd for å ikke høre når han ringer, ikke høre når han skriver meldinger. Jeg sender til og med melding før jeg går i dusjen, bare i tilfelle han ringer akkurat da og jeg ikke rekker å svare. Når jeg våknet å så at han hadde ringt to ganger fikk jeg skikkelig hjertebank og nesten litt panikk, og jeg hadde jo bare sovet.. Jeg ser jo selv hvor galt dette er. Jeg tror han har planer om å komme til meg i dag. Ingen aning om han gjør det nå etter alt dette, og han ignorerer meg fortsatt, og jeg vet at han vil jeg skal tigge om unnskyldning før han gidder å svare meg. Jeg vet jeg burde blokke han fra alt og gå videre. Og jeg skal gjøre så godt jeg kan, men først må jeg bare se om han dukker opp i dag eller ikke. Blir en jævlig helg om jeg i tillegg har blokka han og han finner ut av det mens han er hos meg. Anonymkode: 847c6...6be 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 Fra en som har levd med en sånn mann i snart 20 år, dump han! Jeg skal gå fra min. Skaden er allerede skjedd. Han har lovet bot og bedring i mange år, men adferde gjentar seg, igjen og igjen. Riktig nok ikke så eksplosivt som din, så men i form av avvisning og påstander. Det har ødelagt alt for oss og jeg kan ikke lenger gjøre noe på egenhånd uten at han sin usikkerhet ødelegger det som skal være hyggelig for meg. Dump han! Det er virkelig ikke verdt det. Anonymkode: 47964...f14 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tusen takk for alle svar. ❤️ Jeg vet jeg er sliten, det har vært mye opp i gjennom, og dette er bare en del av det. Jeg har gått på akkord med meg selv og tøyd mine egne grenser. Og jeg vet ikke selv hvorfor jeg finner meg i alt. Jeg er egentlig oppegående og selvstendig. Jeg orker ikke ta kampen, isolerer meg heller for at det ikke skal bli drama og krangling. Er redd for å ikke høre når han ringer, ikke høre når han skriver meldinger. Jeg sender til og med melding før jeg går i dusjen, bare i tilfelle han ringer akkurat da og jeg ikke rekker å svare. Når jeg våknet å så at han hadde ringt to ganger fikk jeg skikkelig hjertebank og nesten litt panikk, og jeg hadde jo bare sovet.. Jeg ser jo selv hvor galt dette er. Jeg tror han har planer om å komme til meg i dag. Ingen aning om han gjør det nå etter alt dette, og han ignorerer meg fortsatt, og jeg vet at han vil jeg skal tigge om unnskyldning før han gidder å svare meg. Jeg vet jeg burde blokke han fra alt og gå videre. Og jeg skal gjøre så godt jeg kan, men først må jeg bare se om han dukker opp i dag eller ikke. Blir en jævlig helg om jeg i tillegg har blokka han og han finner ut av det mens han er hos meg. Anonymkode: 847c6...6be Du kjenner jo at han får deg til å føle deg stresset og nervøs, og det er ikke bra. Hvem er det som kan leve sånn uten å bli gal til slutt? Dette har blitt en vane for deg og det er nettopp det som er så skummelt. Kom deg ut av dette forholdet ! Anonymkode: 09d55...17a 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror han har planer om å komme til meg i dag. Ingen aning om han gjør det nå etter alt dette, og han ignorerer meg fortsatt, og jeg vet at han vil jeg skal tigge om unnskyldning før han gidder å svare meg. Jeg vet jeg burde blokke han fra alt og gå videre. Og jeg skal gjøre så godt jeg kan, men først må jeg bare se om han dukker opp i dag eller ikke. Blir en jævlig helg om jeg i tillegg har blokka han og han finner ut av det mens han er hos meg. Anonymkode: 847c6...6be Du trenger ikke lukke ham inn!? Send en melding om at det er slutt og du ikke vil se ham igjen. Ferdig arbeid. Anonymkode: 8a950...060 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for alle svar. ❤️ Jeg vet jeg er sliten, det har vært mye opp i gjennom, og dette er bare en del av det. Jeg har gått på akkord med meg selv og tøyd mine egne grenser. Og jeg vet ikke selv hvorfor jeg finner meg i alt. Jeg er egentlig oppegående og selvstendig. Jeg orker ikke ta kampen, isolerer meg heller for at det ikke skal bli drama og krangling. Er redd for å ikke høre når han ringer, ikke høre når han skriver meldinger. Jeg sender til og med melding før jeg går i dusjen, bare i tilfelle han ringer akkurat da og jeg ikke rekker å svare. Når jeg våknet å så at han hadde ringt to ganger fikk jeg skikkelig hjertebank og nesten litt panikk, og jeg hadde jo bare sovet.. Jeg ser jo selv hvor galt dette er. Jeg tror han har planer om å komme til meg i dag. Ingen aning om han gjør det nå etter alt dette, og han ignorerer meg fortsatt, og jeg vet at han vil jeg skal tigge om unnskyldning før han gidder å svare meg. Jeg vet jeg burde blokke han fra alt og gå videre. Og jeg skal gjøre så godt jeg kan, men først må jeg bare se om han dukker opp i dag eller ikke. Blir en jævlig helg om jeg i tillegg har blokka han og han finner ut av det mens han er hos meg. Anonymkode: 847c6...6be Det du nevnte tidligere om at det er bølger av kjærlighet og sorg, er selve oppskriften på traumebånd. Google traumebånd. Du er rett på kanten til å sette deg fast i denne fyren. Kom deg vekk nå før det er for sent. Og når du går, så vil han si akkurat det du alltid har hatt lyst til å høre. Han vil be om en ny sjanse, love at han vil forbedre seg osv. Og kanskje han klarer å holde seg selv i nakkeskinnet en uke eller to, men det vil aldri vare. Det vil bli VERRE. Fra noen som har vært i et slikt forhold, det blir verre, ikke bedre. Jo mer avhengig du blir av han, jo verre kommer han til å oppføre seg. Han vil aldri stole på deg, og han vil alltid mistenke at du er utro. Han vil begynne å isolere deg fra venner, han vil lure på hvorfor du sminker deg når du skal bort en tur, hvorfor du kler deg fint, for hvem prøver du å se fin ut for? Det tar aldri slutt. Anonymkode: f2182...e9f 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke lukke ham inn!? Send en melding om at det er slutt og du ikke vil se ham igjen. Ferdig arbeid. Anonymkode: 8a950...060 Han har egen nøkkel. Og helt ærlig så tør jeg ikke å nekte han innpass om han kommer. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du nevnte tidligere om at det er bølger av kjærlighet og sorg, er selve oppskriften på traumebånd. Google traumebånd. Du er rett på kanten til å sette deg fast i denne fyren. Kom deg vekk nå før det er for sent. Og når du går, så vil han si akkurat det du alltid har hatt lyst til å høre. Han vil be om en ny sjanse, love at han vil forbedre seg osv. Og kanskje han klarer å holde seg selv i nakkeskinnet en uke eller to, men det vil aldri vare. Det vil bli VERRE. Fra noen som har vært i et slikt forhold, det blir verre, ikke bedre. Jo mer avhengig du blir av han, jo verre kommer han til å oppføre seg. Han vil aldri stole på deg, og han vil alltid mistenke at du er utro. Han vil begynne å isolere deg fra venner, han vil lure på hvorfor du sminker deg når du skal bort en tur, hvorfor du kler deg fint, for hvem prøver du å se fin ut for? Det tar aldri slutt. Anonymkode: f2182...e9f Ja jeg har jo hatt disse rundene tidligere, og han kan være flott og snill opp til noen måneder før han faller tilbake til gamle rutiner. Han har allerede begynt å kommentere klær og sminke, og hvem jeg steller meg for, eller spurt hvem som har lagt an på meg i dag, eller hvem jeg "underholder". Jeg skal Google traumebånd, takk ❤️ Anonymkode: 847c6...6be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå