Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
askefast skrev (10 minutter siden):

Ok. Jeg er 4-5 år eldre enn deg, så vi er nok ikke så ulike 😊 Jeg har under 150 000 lavere lønn enn deg. Jeg får ca 213 000 fra staten om jeg står til jeg er 67 år... 

Jeg får i tillegg pensjon fra arbeidsgiver. Det skal alle ha! Minste lovlige sats er 2%. Nå er det vel fra første krone de må regne også. Før var det fra 1G og oppover. 

Tror jeg ender på rundt 400 000 inkludert det jeg får fra arbeidsgiver. Den varer dog bare i 10 år!! Sparer litt i fond, men har ikke all verdens inntekt. Skal ha nedbetalt hus når jeg blir pensjonert 😊 Håper det blir nok til å kunne spise, og betale strøm 😊

Jeg er ikke TS. Jeg er 41, og har ca 1,3 i lønn. 2% avtale her og, dårligste som er lov. 

Anonymkode: c565e...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Det må gjøres noen grep om pensjon eller boordninger for eldre hvis det skal gå så dårlig med oss. Om ts får 250k med en lønn i dag på 580k så blir det hatt fattigdom for alle som tjener mindre. Det er mennesker som jobber fulltid for 400000. Det vil ikke være riktig om disse skal sulte ihjel som gamle. Ikke alle eier egen bolig. 

Staten burde sponse flere eldreboligkompleks i form av leiligheter og små rekkehus. Det blir også gunstig for boligmarkedet ettersom store gamle eneboliger da kan solgt til fordel for dette. Det burde være i eldres interesse å bo i et område med kun eldre de kan bli kjent med. Og det blir mer effektivt for hjemmehjelpene. Flere eldreboligområder med priser det går ann å leie til. 

Anonymkode: 8697b...d82

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge nav sin kalkulator vil jeg ha rett under 600 000 i pensjon hvis jeg går av som 67år. Sparer privat i fond i tillegg. Er 37år og jobber i privat sektor med en god pensjonsavtale.

Anonymkode: 0f60a...660

AnonymBruker
Skrevet
Ixion skrev (3 timer siden):

Hei folkens, dere må også huske på at inflasjonen gjør at de pengene blir ikke like mye verdt om 30 år. Jeg tenker selv å spare, kjøpe utleiebolig (er), jobbe til jeg er ca 70 og flytte til et varmt land med lavere kostnadsnivå. Da burde det bli levelig til slutt. 

Pensjonsbeholdningen oppreguleres hvert år - men det er ulikt om kalkulatorene tar dette med i beregningen.  Så beløpet man får ut kan være "du får et beløp tilsvarende x med dagens verdi"-ish.

Anonymkode: 268b1...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke TS. Jeg er 41, og har ca 1,3 i lønn. 2% avtale her og, dårligste som er lov. 

Ok. Men uansett.. Med 1,3 i lønn så burde du jo ligge ganske greit Ann?? Du får maks opptjening i folketrygden (6G) I tillegg til fra privat arbeidsgiver. I tillegg klarer vel du å spare litt privat med din lønn? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg får? Ja, et roligere og bedre liv ❤️ Pengene spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 23b52...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Ender opp med rundt 510.000 hvis jeg går av ved 63. Har nedbetalt hus og annen sparing. 

Anonymkode: 29b54...c76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nok minstepensjonist, som sannsynligvis vil være ca 144 000 året når jeg går av med pensjon (justert for inflasjon og slikt selvsagt). Det vil vel i 10 000 utbetalt i måneden eller noe slik?

Jeg bekymrer meg ikke. Jeg sparer og investerer mye nå som jeg er ung. Og jeg har en tendens til lavt forbruk. 

Anonymkode: 7875e...4ae

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ser min beregning ut hvis forutsetningene fortsetter til jeg er 67 år (er 45 år i dag, og jobber i privat næringsliv)4D883705-3650-4827-AB74-1B7B16CA6EA0.thumb.jpeg.3fd5eea1aac813ca33315ea84e7a329d.jpeg

Anonymkode: eb994...2e6

AnonymBruker
Skrevet
askefast skrev (17 timer siden):

Ok. Men uansett.. Med 1,3 i lønn så burde du jo ligge ganske greit Ann?? Du får maks opptjening i folketrygden (6G) I tillegg til fra privat arbeidsgiver. I tillegg klarer vel du å spare litt privat med din lønn? 

Omtrent 1/3 av det jeg har i dag, som sagt. 

Men jeg sparer godt ved siden av, samt har nedbetalt bolig i god tid før fylte 60. 

Deltar ikke for å klage. Men for å bekrefte det TS skriver, at vi vil møte en helt annen pensjon enn våre foreldre. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...