AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Fikk et nyhetsbrev: Sitat KIWI var først ut og kuttet prisene på påskevarene for snart to uker siden, og det er vi som har presset prisene ned. Samme dag som VG sjekket prisene, dumpet Oda overraskende prisene på noen av varene i VGs kurv. Eksempelvis satte de ned lammestek fra 266 kroner til 179 kroner. Dette har vi ikke opplevd før… Vi har selvsagt satt ned prisene tilsvarende eller mer hos oss, så kundene våre kan være sikre på at de alltid handler billigst i KIWI. Selv om det er en mager trøst, er vi glade for å være billigst av lavpriskjedene. Som mange av dere sikkert vil legge merke til, så betalte VG 19,90 per kilo for First Price-bananer. Dette skyldes at kasserer brukte feil PLU, og vi fikk ikke endret det. Heldigvis var avstanden likevel stor nok til de blå, men det er viktig at vi bruker riktig PLU (mest av hensyn til våre kunder, så klart)! Vi er overrasket og skuffet over resultatet denne gangen, men må riste av oss skuffelsen og se framover. Vi gir oss aldri på pris! "Det var VI som var først! Vi er best! Uansett hva de andre sier! Buhu!" så mye unnskyldninger, høres ut som en drittunge som prøver å legge skylda på noen andre og ikke innse at andre kjeder kanskje og er gode. Jeg jobbet på Kiwi før, og da fikk jeg kjeft for å ha med den nyvaskede uniformen min i en coop xtra pose, og en kollega ble skikkelig skuffet da hun så jeg kom ut av rema en gang. En annen kollega sa til meg "Ikke si det til noen, men jeg handlet på meny her om dagen (...)" hva er dette her for noe piss? Alle pengene vi tjener hos Kiwi er liksom forventet å bruke på mat der også? Alle pengene tilbake til arbeidsgiver? Og vi fikk ikke noen goder som ansatt heller, det gjør de på mange andre plasser. Anonymkode: 5dbe0...00f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Så kvalmt. Jeg handler sjeldent på Kiwi. Synes ikke de er så billige jeg.. Anonymkode: 570aa...fcf
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Sender de ut et nyhetsbrev der de bruker forkortelsen PLU uten å si hva det betyr? Skjønner ikke hva de snakker om. Anonymkode: 09ab8...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sender de ut et nyhetsbrev der de bruker forkortelsen PLU uten å si hva det betyr? Skjønner ikke hva de snakker om. Anonymkode: 09ab8...8a2 What? Alle forstår vel hva PLU må bety i denne sammenhengen? Åpenbart er det koden for bananer som kasserer bruker i kassen. Man kan ikke ha høyde for at folk ikke forstår såpass enkle ting. Anonymkode: 9e136...7bd 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): What? Alle forstår vel hva PLU må bety i denne sammenhengen? Åpenbart er det koden for bananer som kasserer bruker i kassen. Man kan ikke ha høyde for at folk ikke forstår såpass enkle ting. Anonymkode: 9e136...7bd Jeg forsto det åpenbart ikke. Hvorfor har denne koden noe å si? Var prisen feil? Anonymkode: 09ab8...8a2 2
nomore82 Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sender de ut et nyhetsbrev der de bruker forkortelsen PLU uten å si hva det betyr? Skjønner ikke hva de snakker om. Anonymkode: 09ab8...8a2 Dette virker nå til å være et internt nyhetsbrev da.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Skjønner heller ikke hvem/hva «de blå» referer til. Gjetter på Rema, siden de er blå i logoen, men det er ulogisk siden de referer til Oda like før. Anonymkode: 09ab8...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sender de ut et nyhetsbrev der de bruker forkortelsen PLU uten å si hva det betyr? Skjønner ikke hva de snakker om. Anonymkode: 09ab8...8a2 Det er en kode som manuelt tastes inn på kassen for varer som ikke har strekkode. Anonymkode: 311e6...509
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 De er en svær kapitalistisk forretning. Selvsagt gjør de hva som helst for å holde profitten oppe og gjøre eierens lommebok enda fetere. Har ikke noe med barnsligher å gjøre, men grådighet og kapitalismens ubarmhjertige logikk - tjen eller bli utkonkurrert. Er ikke uten grunn at vi bare har 3-4 dagligvarekonserner. Meny og Kiwi er forøvrig eid av samme konsern. Anonymkode: 4249b...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 nomore82 skrev (Akkurat nå): Dette virker nå til å være et internt nyhetsbrev da. Javel, da er der mer logisk. Men hvorfor reklamere for at de er billigst til egne ansatte? Og nærmest henge ut en ansatt fordi han/hun brukte feil kode? Anonymkode: 09ab8...8a2
nomore82 Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Javel, da er der mer logisk. Men hvorfor reklamere for at de er billigst til egne ansatte? Og nærmest henge ut en ansatt fordi han/hun brukte feil kode? Anonymkode: 09ab8...8a2 Moral boost? Konkurranseinstinkt?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forsto det åpenbart ikke. Hvorfor har denne koden noe å si? Var prisen feil? Anonymkode: 09ab8...8a2 Ja. I følge TS bruke den ansatte en gammel PLU-kode som hadde høyere pris på bananene enn den den ansatte skulle brukt. Anonymkode: 75352...eb3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner heller ikke hvem/hva «de blå» referer til. Gjetter på Rema, siden de er blå i logoen, men det er ulogisk siden de referer til Oda like før. Anonymkode: 09ab8...8a2 Sannsynligvis både Reitangruppen(Rema) og Coopgruppen. De har begge blå logo og er de største konkurrentene til Norgesgruppen som Kiwi er del av. Anonymkode: 311e6...509 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sender de ut et nyhetsbrev der de bruker forkortelsen PLU uten å si hva det betyr? Skjønner ikke hva de snakker om. Anonymkode: 09ab8...8a2 Du burde forstå det ut i fra konteksten, ærlig talt. Ellers skjønner jeg godt at Kiwi føler for å si at rett er rett. Bransjen er beintøff og det at den ansatte slo inn feil pris BURDE VG faktisk ha rettet opp i! Anonymkode: 943f4...c2c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sannsynligvis både Reitangruppen(Rema) og Coopgruppen. De har begge blå logo og er de største konkurrentene til Norgesgruppen som Kiwi er del av. Anonymkode: 311e6...509 Hm. Ok. Synes de burde skifte ut den kommunikasjonsansvarlige. Anonymkode: 09ab8...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde forstå det ut i fra konteksten, ærlig talt. Uenig. Jeg kunne gjettet det, men det kan ikke forventes at alle forstår en slik intern forkortelse. Da er det heller ikke noe poeng i å bruke den. Anonymkode: 09ab8...8a2 1
nomore82 Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uenig. Jeg kunne gjettet det, men det kan ikke forventes at alle forstår en slik intern forkortelse. Da er det heller ikke noe poeng i å bruke den. Anonymkode: 09ab8...8a2 Men nå fremstår jo dette ut til å være nettopp en intern tekst. Om noen har vært forvirrende her er det jo TS. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 nomore82 skrev (1 minutt siden): Men nå fremstår jo dette ut til å være nettopp en intern tekst. Om noen har vært forvirrende her er det jo TS. Ja, enig i det. Litt rart å legge ut et internt nyhetsbrev. Jeg kunne aldri lagt ut noe sånt fra min jobb. Anonymkode: 09ab8...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå