Drizzt Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47AJqR/ny-vg-maaling-doedt-loep-mellom-blokkene Det er ihvertfall 1 ting Støre gjør veldig bra og det er å rasere den rødgrønne blokken. Fra 100-68 i valgnatten, leder nå de rødgrønne med knapt 1 mandat - 85-84 et halvt år senere. Støre og Vedum setter rekorder på å ødelegge egne partier og sprekke luftballonger. Spesielt Vedums fritt fall er påfallende, men utvilsomt koblet til hans løftebrudd. Han sier det er meget spesielt at en regjering faller så mye i oppslutning gjennom krisetider. – Regjeringen har måtte håndtere krise på krise siden de tiltrådte, nå senest krigen i Ukraina og konsekvensene av den. Vanligvis får regjeringspartiene styringstillegg når slike kriser inntrer; i usikre tider er det ofte slik at velgerne gir støtte til styringspartiene, sier Olaussen. – Det spesielle er at Ap og Sp ikke har fått det, legger han til. Støre tar det helt med ro og ser ikke spesielt påvirket av tallenes tale. Han skjønner rett og slett ikke hva som skjer, hva han gjør feil og hvorfor det som skjer skjer. Han tenker nok at det er masse tid til neste valg, folk vil glemme, men folk lever her og nå og har regninger som kommer her og nå. Dere som stemte Ap og Sp i fjor, er dere noe flaue nå? 5
Gjest Adobyen Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Absolutt ikke, jeg synes at de gjør en god jobb. Strømregningene er levelige pga denne strømstøtten, men drivstoff og dagligvarer har steget mye. Regner med at krigen og flyktningene vil merkes for alle, forsvaret må bygges opp. Regjeringen har mange viktige saker å jobbe med. Tviler sterkt på at de borgerlige hadde gjort det noe bedre. Det er jo så lett å sitte i opposisjon og klage og love gull og grønne skoger, med fingrene krysset bak på ryggen. De har jobbet fort og innført kriseløsninger for strøm, men har også forklart at de jobber med en omlegging og bedre løsninger.
Drizzt Skrevet 9. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2022 Adobyen skrev (7 timer siden): Det er jo så lett å sitte i opposisjon og klage og love gull og grønne skoger Det er nettopp det Ap og Sp gjorde før valget. Det ble hverken gull, eller grønne skoger etter valget. De færreste er fornøyde med strømstøtten. Den er symbolsk og har beskjeden betydning for regningen. Den står heller ikke i forhold til de gigantiske inntektene staten håver inn fra strømsalg til utlandet. Veldig svak kriseledelse og enda svakere virkelighetsforståelse hvordan vanlig folk har det. Dette gjenspeiles i alle meningsmålinger hvor Sp er mer enn halvert og Støre klarte det umulige - flertallet vil ha Erna som statsminister allerede et halvt år etter valget. 3
Example Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Dette handler vel i stor grad om at en del av oppslutningen til enkelte partier har blitt avslørt som kunstig høy. Jeg er ikke overrasket at Sp faller som en stein. Rødt og SV vil nok stadig bli straffet for deres naive utenrikspolitikk og historiske og nåværende bindinger til det historiske Sovjet. 3
Apis Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Drizzt skrev (På 8.4.2022 den 7.05): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47AJqR/ny-vg-maaling-doedt-loep-mellom-blokkene Det er ihvertfall 1 ting Støre gjør veldig bra og det er å rasere den rødgrønne blokken. Fra 100-68 i valgnatten, leder nå de rødgrønne med knapt 1 mandat - 85-84 et halvt år senere. Støre og Vedum setter rekorder på å ødelegge egne partier og sprekke luftballonger. Spesielt Vedums fritt fall er påfallende, men utvilsomt koblet til hans løftebrudd. Han sier det er meget spesielt at en regjering faller så mye i oppslutning gjennom krisetider. – Regjeringen har måtte håndtere krise på krise siden de tiltrådte, nå senest krigen i Ukraina og konsekvensene av den. Vanligvis får regjeringspartiene styringstillegg når slike kriser inntrer; i usikre tider er det ofte slik at velgerne gir støtte til styringspartiene, sier Olaussen. – Det spesielle er at Ap og Sp ikke har fått det, legger han til. Støre tar det helt med ro og ser ikke spesielt påvirket av tallenes tale. Han skjønner rett og slett ikke hva som skjer, hva han gjør feil og hvorfor det som skjer skjer. Han tenker nok at det er masse tid til neste valg, folk vil glemme, men folk lever her og nå og har regninger som kommer her og nå. Dere som stemte Ap og Sp i fjor, er dere noe flaue nå? Litt flaut for de som tenker en H, V og Frp regjering ville håndtert dagens situasjon bedre, også. 4
Drizzt Skrevet 9. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2022 Apis skrev (43 minutter siden): Litt flaut for de som tenker en H, V og Frp regjering ville håndtert dagens situasjon bedre, også. Selvfølgelig ville det vært annerledes. Avgiftene ville rykket raskt nedover. 1
Gjest MullahDadullah Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Apis skrev (1 time siden): Litt flaut for de som tenker en H, V og Frp regjering ville håndtert dagens situasjon bedre, også. Situasjonen ville mer eller mindre ha vært den samme, det er latterlig hvordan enkelte tror at politiske partier faktisk har så mye innflytelse over slkke ting.
Gjest MullahDadullah Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 Drizzt skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig ville det vært annerledes. Avgiftene ville rykket raskt nedover. Ja, selvfølgelig 🤠
Okapi Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 1 hour ago, Apis said: Litt flaut for de som tenker en H, V og Frp regjering ville håndtert dagens situasjon bedre, også. Mye mulig de hadde håndtert den enda dårligere. Strømkrisen er forårsaket av en overgang til europeisk markedspris, etter hundre år med norsk strøm til norske kunder. Problemet til Høyre er at de mangler verktøy til å håndtere dette. Å sette ned avgiftene fungerer ikke når avgiftene ikke er problemet, og å regulere markedet (eller rett ut akseptere at markedet ikke virker) er en enorm ideologisk kamel å svelge. Det er ikke dermed sagt at vi ikke kunne vært tjent med en Høyre-regjering akkurat nå. I det minste hadde opposisjonen kunnet ta seg sammen og lagt press på regjeringen. Slik det er nå spenner AP og SP bein for hverandre mens Høyre sitter på hendene (pga. nevnte ideologiske forpliktelse), og ingenting skjer. 3
hlidskjalf Skrevet 9. april 2022 #10 Skrevet 9. april 2022 De to blokkene er jo praktisk talt identiske så det gjør vel lite fra eller til hvem av dem som styrer. Begge har for lengst kastet seg på hele den "globo homo" og klimahysteri-bølgen. 4
Nicathv Skrevet 9. april 2022 #11 Skrevet 9. april 2022 (endret) Example skrev (6 timer siden): Dette handler vel i stor grad om at en del av oppslutningen til enkelte partier har blitt avslørt som kunstig høy. Jeg er ikke overrasket at Sp faller som en stein. Rødt og SV vil nok stadig bli straffet for deres naive utenrikspolitikk og historiske og nåværende bindinger til det historiske Sovjet. Vi har hatt fredelige grense med Russland i 700 år, det ikke er noen analytikere som tror at Russland vil angripe Norge. De har ingen historiske krav på noe norsk land, vi har aldri vært en del av russiske imperiet, vi har ingen russisk befolkning, er ikke slaviske osv, ingen terrortorielle konflikter, et godt samarbeid i nord. De har kort og godt få eller ingen unnskyldninger eller grunner. I et teoretisk angrep så ville amerikansk og NATO-utstyr rettet mot Russland vært målet. Hadde vi ikke hatt disse ville Russland hatt enda mindre grunn til å angripe. Disse partiene er vel de eneste som vil ha en hær som faktisk kan forsvare landet, resten av partiene vil fortsette å bygge ned militæret for å være en spesialisert arm av NATO, bruke masse penger på angrepsfly for å delta i USAs kriger over hele verden og tro at det ikke vil ha noen konsekvenser. Vet ikke hvem som er naiv jeg? Uansett: Kan du utdype det siste her? Så vidt jeg vet er det ingen forbindelser der. Endret 9. april 2022 av Nicathv 3 1
ltfutt Skrevet 9. april 2022 #12 Skrevet 9. april 2022 Nicathv skrev (2 minutter siden): Disse partiene er vel de eneste som vil ha en hær som faktisk kan forsvare landet, resten av partiene vil fortsette å bygge ned militæret for å være en spesialisert arm av NATO, bruke masse penger på angrepsfly for å delta i USAs kriger over hele verden og tro at det ikke vil ha noen konsekvenser. Vet ikke hvem som er naiv jeg? For noen år siden hadde jeg sagt de var litt på bærtur. Så ble Trump president.
Example Skrevet 9. april 2022 #13 Skrevet 9. april 2022 Nicathv skrev (45 minutter siden): Vi har hatt fredelige grense med Russland i 700 år, det ikke er noen analytikere som tror at Russland vil angripe Norge. De har ingen historiske krav på noe norsk land, vi har aldri vært en del av russiske imperiet, vi har ingen russisk befolkning, er ikke slaviske osv, ingen terrortorielle konflikter, et godt samarbeid i nord. De har kort og godt få eller ingen unnskyldninger eller grunner. I et teoretisk angrep så ville amerikansk og NATO-utstyr rettet mot Russland vært målet. Hadde vi ikke hatt disse ville Russland hatt enda mindre grunn til å angripe. Disse partiene er vel de eneste som vil ha en hær som faktisk kan forsvare landet, resten av partiene vil fortsette å bygge ned militæret for å være en spesialisert arm av NATO, bruke masse penger på angrepsfly for å delta i USAs kriger over hele verden og tro at det ikke vil ha noen konsekvenser. Vet ikke hvem som er naiv jeg? Uansett: Kan du utdype det siste her? Så vidt jeg vet er det ingen forbindelser der. Forbindelsene jeg snakker om er egentlig Rødt og deres historiske tankegods, eller forløperne til Rødt. Da snakker jeg selvsagt om revolusjonen i Russland og det påfølgende Sovjet-imperiet som ble sett opp til. Vi ser nå at en god del Rødt-medlemmer sitter på eiersiden av Steigan.no som sprer russisk propaganda. Rødts manglende oppgjør med kommunismen kommer for en dag. Russland har vist tidligere at det ikke nødvendigvis kun er slavere de er opptatt av i sine naboområder, rent historiske. Spør Finland eller Afghanistan. Om Norge ikke hadde vært medlem av NATO ville vi kunnet blitt presset mye mer enn det vi er i dag. Norge er militært mye mer interessant enn våre venner i øst, Sverige og Finland. Både ressursmessig med olje, gass og kraft, men også nordområdene og den lange kystlinjen vår. Vi trenger rett og slett en mektig allianse i ryggen for å være trygge mot Russland i dag. 1
Apis Skrevet 9. april 2022 #14 Skrevet 9. april 2022 Drizzt skrev (2 timer siden): Selvfølgelig ville det vært annerledes. Avgiftene ville rykket raskt nedover. Jeg tror vi må slutte å tenke tradisjonelle politiske blokker, og være mer opptatt av globalisme kontra proteksjonisme. De fleste toppolitikere i Norge ler av de norske velgerne, når de reiser ned til Brussel for å sikre seg en internasjonal topp jobb, i bytte mot Norske ressurser. 1 1
Drizzt Skrevet 9. april 2022 Forfatter #15 Skrevet 9. april 2022 Apis skrev (51 minutter siden): Jeg tror vi må slutte å tenke tradisjonelle politiske blokker, og være mer opptatt av globalisme kontra proteksjonisme. De fleste toppolitikere i Norge ler av de norske velgerne, når de reiser ned til Brussel for å sikre seg en internasjonal topp jobb, i bytte mot Norske ressurser. Det er få ting som skiller blokkene og lavere avgifter og skatter er en av dem, så akkurat dette med avgifter er jeg sikker på ville vært annerledes. Erna ville ikke ventet å se om krisen vedvarer, men ville satt dem ned raskt. 1
MorTil2 Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 MullahDadullah skrev (På 9.4.2022 den 16.14): Situasjonen ville mer eller mindre ha vært den samme, det er latterlig hvordan enkelte tror at politiske partier faktisk har så mye innflytelse over slkke ting. Mulig den økonomisk situasjonen i forhold til strøm, drivstoff og matvarer ville vært den samme. Men vi ville ikke være i gang med å bruke uoverskuelig mye penger for å reversere reformer som ikke har fått tid til å hverken å bli utprøvd over tid eller evaluert. Tror du ikke folk flest mener at dette burde vært lagt på is? At realitetene sier noe annet enn det SP sine valgløfter ga visjoner om? Noen valgløfter ville nok "vanlige folk" synes er ganske greie å bryte. Alle disse reverseringene er noen av dem.
Hr. Aktiv Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 Adobyen skrev (På 9.4.2022 den 0.02): Absolutt ikke, jeg synes at de gjør en god jobb. Strømregningene er levelige pga denne strømstøtten, men drivstoff og dagligvarer har steget mye. Regner med at krigen og flyktningene vil merkes for alle, forsvaret må bygges opp. Regjeringen har mange viktige saker å jobbe med. Tviler sterkt på at de borgerlige hadde gjort det noe bedre. Det er jo så lett å sitte i opposisjon og klage og love gull og grønne skoger, med fingrene krysset bak på ryggen. De har jobbet fort og innført kriseløsninger for strøm, men har også forklart at de jobber med en omlegging og bedre løsninger. Nå er ikke jeg av samme oppfatning. De har hatt god tid til å fikse en minnelig løsning mtp. strømmen, men de gjorde ikke det før det ble lagt er solid trykk på dem. Må minne deg på at i mellomtiden bare har gitt smuler tilbake av de enorme summene de har tatt inn i ekstraskatten dette har blitt. Det er tigangen i strømregningen med skille i Folldal der den ene siden betaler 20 øre/kw og den andre siden betaler 3 kroner. Strømstøtten her er bare marginal og egentlig bare til spott og spe. Det er mulig Støre er en god politiker og kan fikse ting så lenge han ikke er sjef, men som leder av AP og ikke minst statsminister er han en katastrofe. Han klarer ikke engang å rydde i egne rekker etter alt tullet som har kommet opp. Ja regjeringen har mange viktige saker å jobbe med, men de jobber ikke med dem, men lar heller markedskreftene jobbe for dem. Storkapitalen har ikke løst et eneste problem her hjemme og nå skal de få jobbe i 3 år til hvis vi ennda står på beina vel og merke. 1
Gjest Adobyen Skrevet 11. april 2022 #18 Skrevet 11. april 2022 Hr. Aktiv skrev (53 minutter siden): Nå er ikke jeg av samme oppfatning. De har hatt god tid til å fikse en minnelig løsning mtp. strømmen, men de gjorde ikke det før det ble lagt er solid trykk på dem. Må minne deg på at i mellomtiden bare har gitt smuler tilbake av de enorme summene de har tatt inn i ekstraskatten dette har blitt. Det er tigangen i strømregningen med skille i Folldal der den ene siden betaler 20 øre/kw og den andre siden betaler 3 kroner. Strømstøtten her er bare marginal og egentlig bare til spott og spe. Det er mulig Støre er en god politiker og kan fikse ting så lenge han ikke er sjef, men som leder av AP og ikke minst statsminister er han en katastrofe. Han klarer ikke engang å rydde i egne rekker etter alt tullet som har kommet opp. Ja regjeringen har mange viktige saker å jobbe med, men de jobber ikke med dem, men lar heller markedskreftene jobbe for dem. Storkapitalen har ikke løst et eneste problem her hjemme og nå skal de få jobbe i 3 år til hvis vi ennda står på beina vel og merke. Det er selvfølgelig helt greit og normalt å være uenige om politikken. Men akkurat det der med strømregningene kan vi også gjøre litt med selv. Jeg bor også i den dyre landsdel og har knepet ganske mye inn på forbruket, men noe må jeg jo bruke i min enebolig med kjeller. Det mest effektive grepet jeg gjorde, var å ordne meg en 3 års fastprisavtale fra nyttår. Det kunne jo alle gjøre. Derfor er strømregningene mine lavere i år enn tidligere. Nødvendig, for inntekten er som den er. Jeg merker veldig godt de økte prisene på andre ting, og kniper inn der jeg kan, men det er ikke mulig å komme unna. Og ringvirkningene er enorme for flere bransjer, pluss matforsyning og alt som er usikkert.
CrossRoad Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 (endret) Example skrev (På 9.4.2022 den 17.59): Forbindelsene jeg snakker om er egentlig Rødt og deres historiske tankegods, eller forløperne til Rødt. Da snakker jeg selvsagt om revolusjonen i Russland og det påfølgende Sovjet-imperiet som ble sett opp til. Vi ser nå at en god del Rødt-medlemmer sitter på eiersiden av Steigan.no som sprer russisk propaganda. Rødts manglende oppgjør med kommunismen kommer for en dag. Er det slik at Steigan sprer russisk propaganda fordi han ønsker å støtte opp om den kommunistiske ideologien? I så tilfelle bør han og Rødt-medlemmene få på seg nye og sterkere briller ganske kjapt for det er faktisk lite ved Putins Russland som minner om kommunisme. Endret 20. april 2022 av CrossRoad 1
Example Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 CrossRoad skrev (4 timer siden): Er det slik at Steigan sprer russisk propaganda fordi han ønsker å støtte opp om den kommunistiske ideologien? I så tilfelle bør han og Rødt-medlemmene få på seg nye og sterkere briller ganske kjapt for det er faktisk lite ved Putins Russland som minner om kommunisme. Det er den historiske forbindelsen her som synes vanskelig å bryte. Ytre venstre har som ryggmargsrefleks å gi USA skylden for alt, og Russland er den motpolen. Norsk politisk historie har mange eksempler på at ytre venstre ser blindt på forferdelige regimer. Sovjetunionen, Maos Kina og Pol Pots Kambodsja er eksempler på dette. Mer nylig er Venezuela et eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå