Gå til innhold

Gjøvik eller Drammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ville du kjøpt hus? :)  Og hvorfor, ev bor du på noen av stedene? Er veldig usikker og trenger litt innspill, kanskje lufte tankene litt 😊 Tenker å kjøpe om ett år ca.

Anonymkode: 3a5f7...718

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heller en dram i timen enn en time i Drammen! 

Anonymkode: fd4ba...6d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjøvik, har vært der et par ganger. Jeg har også bodd i Drammen i ett årstid, men jeg trivdes ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: a94a3...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drammen!! Drammen er Norges fineste by! Her er alt du trenger:) 

Anonymkode: ffe6e...a2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drammen har en helt annen nærhet til Oslo, dersom det skulle være relevant. Drammen har også shinet seg veldig opp siden jeg vokste opp en drøy halvtime unna for 20+ år siden. Gjøvik har mer innlandsklima og en lengre sesong for langrenn i nærheten av byen. Mye større jobbmarked innen et bredt spekter om man er bosatt i Drammen. Hvor bor øvrig familie? Om ikke families bosted eller jobbsituasjon skal tale retning Drammen ville jeg kanskje valgt Gjøvik. Koselig småby, hyggeligere boligpriser, og senteret har noen skatter av noen butikker innimellom de vanlige kjedene. Bare pass på å ikke bosett deg altfor mye i skyggen 😉 Byen ligger østvendt i skråning. 

Anonymkode: 6a26b...26f

• Liker 1
Skrevet

Om jeg måtte valgt en av dem, så hadde jeg valgt Drammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koseligere priser i Gjøvik iaf. Lenger vintersesong som nevnt, og kortere vei til skidestinasjoner hvis du liker vintersport. Også Mjøsa da! 👌🏻😍 Ok sentrum, men ikke akkurat yrende liv. Bra med kulturtilbud, og shopping. 

Anonymkode: 9edc3...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri ha bosatt meg på Gjøvik. Blir for liten by, og for en vestlending er det stusselig bare å kunne se Mjøsa. Tror også at miljøet i de mindre byene som Gjøvik og Lillehammer er vanskelig å komme inn i for en innflytter.

Drammen er jeg heller ikke spesielt begeistret for. Har en venninne som bodde der, så jeg har vært der en del ganger. Virker kun som en slags drabantby uten særpreg. Ville likevel valgt den byen foran Gjøvik.

Anonymkode: b2749...d42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville aldri ha bosatt meg på Gjøvik. Blir for liten by, og for en vestlending er det stusselig bare å kunne se Mjøsa. Tror også at miljøet i de mindre byene som Gjøvik og Lillehammer er vanskelig å komme inn i for en innflytter.

Drammen er jeg heller ikke spesielt begeistret for. Har en venninne som bodde der, så jeg har vært der en del ganger. Virker kun som en slags drabantby uten særpreg. Ville likevel valgt den byen foran Gjøvik.

Da er det lenge siden du har vært i Drammen. Sjekk den nå🤩

Anonymkode: 9a03b...644

AnonymBruker
Skrevet

Drammen har vel et innbyggertall på over 100.000, blir litt rart å kalle det for en drabantby,

Anonymkode: 6f005...c3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Drammen har vel et innbyggertall på over 100.000, blir litt rart å kalle det for en drabantby,

Anonymkode: 6f005...c3f

Ja, det var mest for å forklare at jeg syntes den har lite særpreg, men ettersom en skriver over her, så har den kommet seg. Det er mellom 5-7 år siden jeg var der sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...