AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Vi har vært gift i ett år, sammen i 4, og har en liten jente som snart er ett år. Vi er begge 30 år. Min mann og jeg er uenige om hvor vi skal bo. Jeg er hjemmekjær, han er ikke. Han og min familie liker hverandre ikke så godt (uvesentlig hvorfor, men alle oppfører seg høflig, men jeg står i midten og får høre all drittkasting) og dette er utrolig vondt. Han vil ikke bo i samme by som mine foreldre for da er de for nærme, dette ønsker han ikke. Vi begge jobber i nærheten sv byen. Jeg vil bo nærme mine foreldre og flytte hjem til hjembyen. Mine foreldre har heller ingen andre barn (min bror døde da han var 19) . Eneste argumentet er at han ikke vil ha de i nærheten og se de minst mulig. Syns dette er vondt og urettferdig, spesielt tanke på jenta vår som fortjener et godt forhold til besteforeldrene. Ham sine foreldre bor lengre unna, og langt unna jobbene våre. Vi kommer godt overens. hvordan skal vi bli enige?? Blir bare mer og mer lei meg for hver dag. Anonymkode: e4d50...431
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Enda flere voksne kvinner som vil bo nærest mulig mamma. Anonymkode: c2ef8...b54 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Enda flere voksne kvinner som vil bo nærest mulig mamma. Anonymkode: c2ef8...b54 Takk for denne ekstremt unødvendige kommentaren. Mange av oss har faktisk et godt forhold til foreldrene våre og ser verdien i å ha de nærme. Kondolerer, da du tydeligvis ikke har det sånn. Anonymkode: e4d50...431 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for denne ekstremt unødvendige kommentaren. Mange av oss har faktisk et godt forhold til foreldrene våre og ser verdien i å ha de nærme. Kondolerer, da du tydeligvis ikke har det sånn. Anonymkode: e4d50...431 Nok en som vil bo nær mamma. Min ekskone var også slik. Saboterte alle muligheter for karriere og flotte steder bare for å bo nær mamma. Anonymkode: db133...975 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enda flere voksne kvinner som vil bo nærest mulig mamma. Anonymkode: c2ef8...b54 Herregud for en dustete kommentar… utrolig mange fordeler å bo i nærheten av besteforeldre som kan støtte.. Kjenner jeg må ha pause fra KG nå, er så mange tullinger her (ja, du ☝️) Ts - vanskelig; den beste løsningen er jobb fikse problemet som er forholdet mellom ham og familien din.. kan du være ærlig med dem alle og si de gjør deg vondt med drittslenging? Er jo ganske respektløst av alle parter.. Og så trenger du kanskje ikke å kjøpe nabohuset men nært nok til at de kan stille opp ved behov - det må da han og se? Anonymkode: 27dc7...877 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for denne ekstremt unødvendige kommentaren. Mange av oss har faktisk et godt forhold til foreldrene våre og ser verdien i å ha de nærme. Kondolerer, da du tydeligvis ikke har det sånn. Anonymkode: e4d50...431 Unødvendig men den er jo sann. Døtre ønsker å bo nærmere sin mamma. Det er bare konstatere fakta. Mormor er best, farmor i ferier. At din mann ikke så den komme er nesten rart. Men du vil "tvinge" din mann til å bo nærme de som ikke liker han?? Hva om det var omvendt? Svigermor og du tåler hverandre ikke, han krever allikevel at du skal flytte nærmere henne. Det ene er ikke bedre enn det andre. Skjønner han godt. Anonymkode: 1db84...43c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for denne ekstremt unødvendige kommentaren. Mange av oss har faktisk et godt forhold til foreldrene våre og ser verdien i å ha de nærme. Kondolerer, da du tydeligvis ikke har det sånn. Anonymkode: e4d50...431 Man kan ha et godt forhold med foreldrene sine, uten å måtte bo tett opp i dem. Anonymkode: aef8b...e86 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Unødvendig men den er jo sann. Døtre ønsker å bo nærmere sin mamma. Det er bare konstatere fakta. Mormor er best, farmor i ferier. At din mann ikke så den komme er nesten rart. Men du vil "tvinge" din mann til å bo nærme de som ikke liker han?? Hva om det var omvendt? Svigermor og du tåler hverandre ikke, han krever allikevel at du skal flytte nærmere henne. Det ene er ikke bedre enn det andre. Skjønner han godt. Anonymkode: 1db84...43c Det er akkurat det, jeg krever det ikke. Har et stort ønske. Er bare i samme by, og langt i fra nabohuset. Han jobber mye, og fint med besteforeldre i nærheten da. Vi har tittet på hus i hans hjemby også, dessverre er det for langt fra jobb, ca en time kjøring uten trafikk. Ingen har sagt noe om farmor er dårligere enn mormor. Er faktisk jeg som sørger for å invitere og at de se barnebarnet sitt. Anonymkode: e4d50...431
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan ha et godt forhold med foreldrene sine, uten å måtte bo tett opp i dem. Anonymkode: aef8b...e86 Er bare i samme by, ikke naboer i såfall. Anonymkode: e4d50...431
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nok en som vil bo nær mamma. Min ekskone var også slik. Saboterte alle muligheter for karriere og flotte steder bare for å bo nær mamma. Anonymkode: db133...975 Du ser ikke verdien av å bo nærme besteforeldre? Eller tenker du bare karriere? Anonymkode: e4d50...431
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for denne ekstremt unødvendige kommentaren. Mange av oss har faktisk et godt forhold til foreldrene våre og ser verdien i å ha de nærme. Kondolerer, da du tydeligvis ikke har det sånn. Anonymkode: e4d50...431 Hvorfor ga du ikke beskjed til mannen du ønsket å starte familie med at han måtte innfinne seg med å bo nærme dine foreldre? Og mener du at siden du har så sterke følelser om denne saken at mannen da må vike og akseptere ditt ønske? Sterke følelser trumfer alt for enkelte, og de forventer alltid forståelse. Sannheten er vel heller det at de har særdeles liten evne til å se annet enn seg selv og sine behov. Rødt flagg Anonymkode: 117af...a83
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ga du ikke beskjed til mannen du ønsket å starte familie med at han måtte innfinne seg med å bo nærme dine foreldre? Og mener du at siden du har så sterke følelser om denne saken at mannen da må vike og akseptere ditt ønske? Sterke følelser trumfer alt for enkelte, og de forventer alltid forståelse. Sannheten er vel heller det at de har særdeles liten evne til å se annet enn seg selv og sine behov. Rødt flagg Anonymkode: 117af...a83 Vi var først enige om å bo i min by, før vi flytter hjem til hans og tar over gården når hans foreldre er for gamle. Han rygget ut av dette, veldig plutselig, og vi har da valgt å ikke flytte fra der vi bor nå. Anonymkode: e4d50...431
Lovis Fenja Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nok en som vil bo nær mamma. Min ekskone var også slik. Saboterte alle muligheter for karriere og flotte steder bare for å bo nær mamma. Anonymkode: db133...975 Ikke så lett å ha en flott karriere uten hjelp til å passe barna, da.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enda flere voksne kvinner som vil bo nærest mulig mamma. Anonymkode: c2ef8...b54 For ingen menn vil bo nær sin mamma? Min ex mann lovet meg i alle år at vi skulle flytte til Oslo, bare 1,5 time unna hans foreldre. Men han fant alltid en ny unnskyldning for hvorfor ikke flytte. Og tilslutt kom det fram at han ikke kunne flytte vekk fra foreldrene sine. Og kjenner flere menn som bor i nærheten av foreldrene, og nekter å bo et annet sted. Så dette gjelder vel i like stor grad menn, som det gjelder kvinner. TS, hvor langt bor dere unna dine foreldre nå? Anonymkode: 45231...71e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå