AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor argumenterer så mange her inne med det? Er det ikke litt oppbrukt nå? Hvor mange gir faktisk tilbake til samfunnet med jobbene sine? Skjønner ikke de fleste at de får dritt lønn ift sjefene på toppen? At man oftest er nederst på rangstigen? Så man gir tilbake med arbeidskraft…. for hvem??? SAMFUNNET? 😂 Jada jada, kanskje du ikke er helt nederst. Kanskje du er selvstendig næringsdrivende? Går det mest på å yte samfunnet, eller livsopphold for egen del? Åja, sant det, du betaler jo skatt! Flinke du! Du sliter rævva av deg sånn at alle i Norge skal ha det bra. Flinke flinke. For alle i Norge har det bra…? Eller? kanskje du betaler skatt for å få godene selv? Er bare så potte lei av argumenter på at det er viktig å bidra til samfunnet. Ja, jeg er helt enig med at det er viktig med helsejobber. Men generelt sett er det nesten ingen jobber som bidrar til samfunnet. Så hold tåta. Slutt å mas om det. Finn på bedre argumenter. Slutt å fortell dere selv hvor flinke dere er. Hadde det føltes bedre om jeg klappet deg på hodet, ga deg en godbit og sa «flinke gutten»? Om dere ikke vet hvor saue grinda er, kan jeg gjerne vise veien Anonymkode: b142e...dfc 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 De rikeste i samfunnet er de som bidrar minst. De som lever fra lønn til lønn, bruker penger og holder pengene i omløp. De rikeste bare tar penger fra samfunnet og sitter på de. De er de som må begynne å bidra mer, de fleste av oss gjør det bare med å eksistere. Anonymkode: 2d3a6...22a 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De rikeste i samfunnet er de som bidrar minst. De som lever fra lønn til lønn, bruker penger og holder pengene i omløp. De rikeste bare tar penger fra samfunnet og sitter på de. De er de som må begynne å bidra mer, de fleste av oss gjør det bare med å eksistere. Anonymkode: 2d3a6...22a Sant det! Også må man ikke glemme mange av de rikeste sine sjefer også, firmaer i utlandet. Det er jo der mesteparten av pengene går. Jeg jobbet på et sykehus/apotek lager, jobbet HARDT og ok betalt. Jeg pakket jo kreftmedisin til Norges sykehus. De vil vell kalle det å bidra til samfunnet? Men hvem tjente egentlig pengene? Det var er firma i USA. Så det jeg ga var arbeidskraft. ts Anonymkode: b142e...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor argumenterer så mange her inne med det? Er det ikke litt oppbrukt nå? Hvor mange gir faktisk tilbake til samfunnet med jobbene sine? Skjønner ikke de fleste at de får dritt lønn ift sjefene på toppen? At man oftest er nederst på rangstigen? Så man gir tilbake med arbeidskraft…. for hvem??? SAMFUNNET? 😂 Jada jada, kanskje du ikke er helt nederst. Kanskje du er selvstendig næringsdrivende? Går det mest på å yte samfunnet, eller livsopphold for egen del? Åja, sant det, du betaler jo skatt! Flinke du! Du sliter rævva av deg sånn at alle i Norge skal ha det bra. Flinke flinke. For alle i Norge har det bra…? Eller? kanskje du betaler skatt for å få godene selv? Er bare så potte lei av argumenter på at det er viktig å bidra til samfunnet. Ja, jeg er helt enig med at det er viktig med helsejobber. Men generelt sett er det nesten ingen jobber som bidrar til samfunnet. Så hold tåta. Slutt å mas om det. Finn på bedre argumenter. Slutt å fortell dere selv hvor flinke dere er. Hadde det føltes bedre om jeg klappet deg på hodet, ga deg en godbit og sa «flinke gutten»? Om dere ikke vet hvor saue grinda er, kan jeg gjerne vise veien Anonymkode: b142e...dfc Finn deg en jobb du liker og trives i. Og lev ditt liv. Drit i Hva andre synes Anonymkode: 2837a...72d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finn deg en jobb du liker og trives i. Og lev ditt liv. Drit i Hva andre synes Anonymkode: 2837a...72d Jeg trives jeg. Blir bare så oppgitt over dårlige argumenter og saueflokk mentalitet 🤷🏻♀️ ts Anonymkode: b142e...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De rikeste i samfunnet er de som bidrar minst. De som lever fra lønn til lønn, bruker penger og holder pengene i omløp. De rikeste bare tar penger fra samfunnet og sitter på de. De er de som må begynne å bidra mer, de fleste av oss gjør det bare med å eksistere. Anonymkode: 2d3a6...22a Mange av de rikeste eier bedrifter/konsern som gir tusenvis av arbeidsplasser, butikker og kultur til samfunnet ++ Så de bidrar på sin måte. De er et viktig bidrag for statens bruttonasjonalprodukt. Anonymkode: 04b2d...c7c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trives jeg. Blir bare så oppgitt over dårlige argumenter og saueflokk mentalitet 🤷🏻♀️ ts Anonymkode: b142e...dfc Bare drit i dem. Folk flest er vell ikke slik ute i det virklige livet? Er vel mer her over nett? Drit i folk and enjoy life 😊 og sen det der med å bidra, tror det egt handler om urettferdigheter i samfundet- som blir synlige. Da vil folk reagere , det er helt normalt Hva om ingen betaler skatt også får en spare penger og jobbe og betale alt selv? Fex føde barn: 40 k. Kanskje det kan være noe? Da betaler en kun for seg selv, som i usa Anonymkode: 2837a...72d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg trives jeg. Blir bare så oppgitt over dårlige argumenter og saueflokk mentalitet 🤷🏻♀️ ts Anonymkode: b142e...dfc En ting til. Min bedrift betaler ca 22 milj hvart år i formueskatt. Så ja sjefen får lønn på 3 milj i året, og jeg får 400 k. Men han jobber også 60 Tim i uken. Han er også veldigt smart. Men selve bedriften bidrar jo med masse penger hvart år i formueskatt. Det synes ikke jeg er urettferdligt. Så lenge jeg får min lønn og ikke trenger å jobbe mer en 37,5 time i uken så er jeg veldigt gla Anonymkode: 2837a...72d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Du er helt på bærtur med argumentasjonen her. Alle jobber bidrar til samfunnet fordi man trenger gjerne at noen gjør den jobben, eller en ansatt får lønn og er sysselsatt. Hvor mye hver person får i lønn har da ikke noe med saken å gjøre. Anonymkode: 427a4...ece 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Du virker bitter og sjalu mot de som tjener mer en deg. Går det mest på å yte samfunnet, eller livsopphold for egen del? Kan det ikke være begge deler? Nå er det mennesker som velger yrker etter hva de er gode til og hvilken status det har i samfunnet. Klart en fast lege eller en grunder som ansatte folk i nærmiljøet har større ringvirkninger en dama bak på rema1000 kassen. men selv hun bidrar til at Norge AS går rundt. og hvem har sagt at jobben må være der du "gir tilbake til samfunnet" Det er de foreldrene som stiller opp som frivillige på skolene, de som stiller opp når det er vårrengjøring i gaten/blokken, de som stiller opp som frivillig i diverse ordinasjoner som får ting til å gå rundt. Oppdrar du bara dine rett bidrar du til samfunnet på en positiv måte. Det er flere ting du kan gjøre om det så er bare er han eller hun som legger merke til og hjelper når folk har det tøft i familien og bland venner. Denne holdningen at man skal drite i folk og drite i samfunnet synes jeg er barnslig og for ego. Vi påvirker langt mer en det vi tro og vi lever ikke alene. Anonymkode: 70bdc...05a 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sant det! Også må man ikke glemme mange av de rikeste sine sjefer også, firmaer i utlandet. Det er jo der mesteparten av pengene går. Jeg jobbet på et sykehus/apotek lager, jobbet HARDT og ok betalt. Jeg pakket jo kreftmedisin til Norges sykehus. De vil vell kalle det å bidra til samfunnet? Men hvem tjente egentlig pengene? Det var er firma i USA. Så det jeg ga var arbeidskraft. ts Anonymkode: b142e...dfc Når formueskatten blir for høy så lønner det seg å flytte firmaet til utlandet. Det sier seg selv. Hva med å prøve å beholde di foretak som drar in penger i landet Norge. Eller bygge opp foretak i Norge. Hva med klæsproduktion i Norge? Som før. Er jo bare trist at folk som tjener penger flytter fra Norge og ikke lengre bidrar. Samme Gjelder også for rike mennesker i Norge. Som flytter fordi pengene minskar hvart år på kontoen pga formueskatten. Tenk sån her: du har 10 milj på kontoen. Og når renten ikke lengre går over formueskatten så taper du penger hvart år. Såklart den personen hellre flytter og jobber i Sverige Fex- det det er Null formueskatt. Eller til andre verldensdeler Anonymkode: 2837a...72d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du virker bitter og sjalu mot de som tjener mer en deg. Går det mest på å yte samfunnet, eller livsopphold for egen del? Kan det ikke være begge deler? Nå er det mennesker som velger yrker etter hva de er gode til og hvilken status det har i samfunnet. Klart en fast lege eller en grunder som ansatte folk i nærmiljøet har større ringvirkninger en dama bak på rema1000 kassen. men selv hun bidrar til at Norge AS går rundt. og hvem har sagt at jobben må være der du "gir tilbake til samfunnet" Det er de foreldrene som stiller opp som frivillige på skolene, de som stiller opp når det er vårrengjøring i gaten/blokken, de som stiller opp som frivillig i diverse ordinasjoner som får ting til å gå rundt. Oppdrar du bara dine rett bidrar du til samfunnet på en positiv måte. Det er flere ting du kan gjøre om det så er bare er han eller hun som legger merke til og hjelper når folk har det tøft i familien og bland venner. Denne holdningen at man skal drite i folk og drite i samfunnet synes jeg er barnslig og for ego. Vi påvirker langt mer en det vi tro og vi lever ikke alene. Anonymkode: 70bdc...05a Det der Skjønner ikke jeg hvartfall. Hvorfør å mange ser ned på butikksmedarbeidere eller folk med helt vanlige jobber. Jeg mener jo at vanlige jobber er for alle! Jeg har faktiskt en veninne som er sån jordmor men det ble for mye for henne- så hun jobber på Coop nå. Og elsker jobben sin og trives. Mennesker er forsjellige, og alle kan ikke heller ta utandning. Folk trives også i forsjellige yrker! Og det er helt normalt. Det er ikke noe feil å jobbe i butikk, eller i barnehage, eller på café, eller resturang eller på tog Fex! Samfundet er jo til for alle- ikke kun leger, smarte folk, finansmenn osv! Anonymkode: 2837a...72d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Jeg synes mange yrker virkelig bidrar til samfunnet. Er yrke jeg ikke synes gjør det er influencere. Synes det yrket skulle vært forbudt. Anonymkode: b86ca...886 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes mange yrker virkelig bidrar til samfunnet. Er yrke jeg ikke synes gjør det er influencere. Synes det yrket skulle vært forbudt. Anonymkode: b86ca...886 Vi kan begynne med å ikke kalle dem deres idiotiske påtatte engelske tittel, når vi har et norsk ord som betyr nøyaktig det samme, men ikke høres like "fancy" ut. Påvirkere. Anonymkode: b654f...c03 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 Er det jeg som har misforstått dette med å "gi tilbake til samfunnet"? Å jobbe gjør en jo like mye for sin egen del (egen forsørgelse), som for andre, selv om yrket er samfunnsnyttig, men å "gi tilbake" trodde jeg handlet om å bidra økonomisk eller gjennom frivillighet ut over det man er pålagt å bidra gjennom skatter og avgifter. Å "gi tilbake" trodde jeg var å se på samfunnet, og bidra med noe som ikke bare gagner en selv, og sin nærmeste krets. Det kan være å være besøksvenn på et sykehjem, jobbe frivillig i Røde Kors, jobbe som frivillig på en ungdsomsklubb, donere mat til bostedsløse og fattige, kort sagt være engasjert i storsamfunnet og benytte sine kunnskaper, evner og ressurser til det beste for dette. Anonymkode: 8254b...cb0 1
Jdz Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 Alle som jobber gir jo tilbake til samfunnet i form av skatt. AnonymBruker skrev (7 timer siden): De rikeste i samfunnet er de som bidrar minst. De som lever fra lønn til lønn, bruker penger og holder pengene i omløp. De rikeste bare tar penger fra samfunnet og sitter på de. De er de som må begynne å bidra mer, de fleste av oss gjør det bare med å eksistere. Anonymkode: 2d3a6...22a Den gruppen du omtaler her utgjør en svært liten del av norske bedriftseiere. Ja, mange tjener godt, men det er dyrt å etablere arbeidsplasser også. I selskapet jeg jobber i tjener jeg mer enn sjefen min, som også er en av eierne av selskapet. Eierne har per dags heller ikke tatt ut utbytte, men har derimot investert i størrelsesorden 50 millioner+ fra egen lomme. Resultatet er over 100 ansatte og en bedrift som gjør godt både internasjonalt og i Norge. Hvis ikke det er å gi tilbake til samfunnet så vet ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 Hvordan skal det gå hvis ingen skal bidra til at samfunnet skal gå rundt? Veldig egosentrisk tankegang. Anonymkode: 3250d...af9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 Du tenker å sitte sur og bitter i sofaen fordi du ikke vil være en sau og er livredd for å bidra med noe? I hovedsak er sysselsetting sunt. Du unngår å bli understimulert (og muggen) og får aktivisert de små grå og får sosiale input. Du gjør det for å ha mat på bordet, kjøpe det du vil ha, bo greit og dra på ferie. Du gjør det for deg selv. Via skatteseddelen så bidrar du ikke til fellesskapet siden du koster mer enn du gir. Egentlig betaler du en andel til din egen utgiftsdel mens de som er rikere enn deg betaler en andel av din del fordi de betaler mer skatt. Også uføre betaler skatt. De får og så gir de noe av det tilbake. Den eneste måten du kan unngå å føle deg til noe som helst nytte på, om det er livets mål for deg, er å gå på sosialen og å være kriminell. Lykke til. Anonymkode: 76f0f...00e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Hvilke vanlige jobber er det der man ikke bidrar? Alle offentlig ansatte vil jeg si bidrar i høy grad (barnehager, skoler, høyskoler helsetjenesten, transport, politi og rettsvesen, NAV, forsvar). Vektere, butikkansatte, service-og turistindustri, håndverkere, sjåfører, renholdere, fabrikkansatte, bank og finans, ... En ansatt i et forsikringsselskap, en it-utvikler eller en brannkonstabel, eller en regnskapsfører, eller en innkjøpssjef eller butikkansatt, hvordan bidrar de ikke, ville du ikke merke hvis de ble borte? En og annen eiendomsmekler eller interiørkonsulent kunne vi klart oss fint uten, men hvis ikke hadde noen av dem, og de ikke hadde et firma å jobbe i, hvem skulle solgt dem mat på Rema og passet deres barn og betalt deres sykehjemsregninger? Anonymkode: 7cbe0...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå