Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv ikke i Oslo ville jeg fått bostøtte, helt kvalmt. Sånn går det når de beregner den ut ifra brutto og ikke netto!

Anonymkode: ba071...6fc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke logikken. Jeg ville fått i Oslo, men ikke her jeg bor. Det er en smule merkelig at om rekkehuset mitt var i Oslo med lånet jeg har idag ville jeg fått støtte, men ikke i kommunen jeg bor. Så teoretisk sett ville jeg hatt mer penger om huset mitt var i Oslo selv om inntekten og utgiftene ville vært det samme. Sjekket det når de hadde endret satsene pga den støtten. 

Anonymkode: 0016d...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke logikken. Jeg ville fått i Oslo, men ikke her jeg bor. Det er en smule merkelig at om rekkehuset mitt var i Oslo med lånet jeg har idag ville jeg fått støtte, men ikke i kommunen jeg bor. Så teoretisk sett ville jeg hatt mer penger om huset mitt var i Oslo selv om inntekten og utgiftene ville vært det samme. Sjekket det når de hadde endret satsene pga den støtten. 

Jeg har UU, og på kalkulatoren så er det en boks man kan huke av for det. Problemet er at selv i Oslo som har høyeste grense, vil jeg ikke få det. Ganske spesielt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har UU, og på kalkulatoren så er det en boks man kan huke av for det. Problemet er at selv i Oslo som har høyeste grense, vil jeg ikke få det. Ganske spesielt.

Helt enig der, bare synes det var litt merkelig at jeg kunne få støtte i Oslo med samme inntekt og utgifter. Det burde vel egentlig være likt når inntekt og utgifter er like. Selv om summene burde vært høyere ettersom visstnok mange tapte på det etter de endret uføreordningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Bærum får ikke bostøtte. 

Anonymkode: 1f9d9...6dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig der, bare synes det var litt merkelig at jeg kunne få støtte i Oslo med samme inntekt og utgifter. Det burde vel egentlig være likt når inntekt og utgifter er like. Selv om summene burde vært høyere ettersom visstnok mange tapte på det etter de endret uføreordningen. 

Utgifter er jo ikke like. Hadde du kjøpt det huset ditt i Oslo så hadde det kostet deg mye mer og du hadde hatt høyere utgifter.

Men grensa er for lav ja.

Anonymkode: b91f1...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grensen har økt igjen, men har fortsatt for høy inntekt PÅ TRYGD. Flott...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Utgifter er jo ikke like. Hadde du kjøpt det huset ditt i Oslo så hadde det kostet deg mye mer og du hadde hatt høyere utgifter.

Men grensa er for lav ja.

Anonymkode: b91f1...a9a

Jeg skrev inn nøyaktig samme tallene, og selv om det kanskje ikke er realistisk kjøpe bolig for 1,9 i Oslo er det uansett merkelig at jeg ville fått bostøtte med min inntekt, og lån på 1,9 i Oslo. Om du låner 1,9 mill betaler du vel like mye på det i Oslo som en annen plass? 

Når du bruker bostøttekalkulatoren fører du opp antall personer, lån, formuesskatt, huslån osv. Når tallene som føres opp er nøyaktig de samme er det litt merkelig at en får støtte i en kommune, men ikke en annen. 

AnonymBruker
Skrevet

Artig at folk bare vil ha mer, men skriver ingenting om hvorfor de mener dette.

Anonymkode: 94ea3...9b3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I kommunen her kommer ikke de som har minsteufør under satsene engang, så blir vel kun de på sosialstønad, så kan undres hvem som får? Blir jo kun laveste sats aap og muligens noen få andre stønader da.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du finner svaret rett over meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du finner svaret rett over meg.

Et i så fall særdeles dårlig svar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...