AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Hei! For første gang i mitt liv har jeg fått en inkassovarsel, og jeg kjenner det stresser meg så sykt. Da jeg alltid har vært betalingsdyktig. Regninga ble lagt til forfall og betalt innen fristen, men jeg er ganske fjern for tiden - fordi jeg klarte å betale til feil kontonummer og kidnummer. Jeg har sykehuset i mine mottakere, men tydeligvis var det fra en annen avdeling jeg har betalt til. Det er DPS det gjelder. Tror dere inkassoselskapet eller sykehuset, kan finne ut at det er jeg som har betalt regninga? Eller må jeg faktisk betale regninga den på nytt? Forfall var 21.03. Jeg sendte en mail til inkassoselskapet i ettermiddag, men skal ringe de senere i dag. Tror de har prøvd å ringe meg, men jeg tar ikke telefon fra ukjente - da jeg er redd for svindel etc. Jeg skal ringe inkassoselskapet i morgen tidlig, men vet ikke om jeg får sove i natt. Anonymkode: fafff...f36
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Det går nok bra, kontakt de i morgen så løser det seg sikkert. Har flere ganger fått inkassovarsler og har gjort opp for omtrent med en gang da ☺️ Anonymkode: 701ea...426
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Om regningen hadde forfall 21.03 tviler jeg på at det har gått til inkasso. Det er vel snakk om en helt vanlig purring... Purringen har sikkert betalingsfrist 14 dager frem i tid, slik at du kanskje får ordnet opp med den andre avdelingen før det. I nettbanken vil du ha kvittering. I tillegg om du har benyttet et ugyldig KID-nummer/dobbeltbetaling, så vil det dukke opp hos dem. Du vil nok da mest sannsynlig få tilbakebetalt pengene, og ikke overført det til riktig regning. Jeg tror nok derfor du må betale purregebyret og den nye regningen uansett. Det er din feil at du ikke betalte riktig. Anonymkode: 23fa1...856 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om regningen hadde forfall 21.03 tviler jeg på at det har gått til inkasso. Det er vel snakk om en helt vanlig purring... Purringen har sikkert betalingsfrist 14 dager frem i tid, slik at du kanskje får ordnet opp med den andre avdelingen før det. I nettbanken vil du ha kvittering. I tillegg om du har benyttet et ugyldig KID-nummer/dobbeltbetaling, så vil det dukke opp hos dem. Du vil nok da mest sannsynlig få tilbakebetalt pengene, og ikke overført det til riktig regning. Jeg tror nok derfor du må betale purregebyret og den nye regningen uansett. Det er din feil at du ikke betalte riktig. Anonymkode: 23fa1...856 Ikke innenfor helse nei, flere helseregioner har satt ut innkreving av penger til byrå, og en får ingen purring. Det går rett fra vanlig forfall til inkasso. Anonymkode: c99d9...eb9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke innenfor helse nei, flere helseregioner har satt ut innkreving av penger til byrå, og en får ingen purring. Det går rett fra vanlig forfall til inkasso. Anonymkode: c99d9...eb9 Inkassoselskapet må uansett sende inkassovarsel før det faktisk blir en inkassosak, da det er lovpålagt. Anonymkode: 9de77...88d 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke innenfor helse nei, flere helseregioner har satt ut innkreving av penger til byrå, og en får ingen purring. Det går rett fra vanlig forfall til inkasso. Anonymkode: c99d9...eb9 Det går ikke rett til inkasso nei. Det er det samme selskapet som håndterer inkassovarsel som inkasso, det betyr ikke at saken har gått til inkasso. En inkassovarsel sier seg selv, det er den varsel om inkasso. Betal fakturaen som normalt og ring dit du har betalt feil for å få pengene I retur. Det kommer mest sannsynlig tilbake automatisk uansett mtp at kid ikke samsvarer. Det er null stress. Anonymkode: 8009c...e03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå