KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 (endret) Kjæresten pratet endel om eksen i starten av hans og mitt forhold. Fikk høre hvor forelsket han hadde vært i henne, historier om det ene og det andre, de var sammen nesten tjue år og hadde barn. Hvordan komme over de historiene og føle at jeg er bra nok? Jeg forstår at de sikkert hadde det bra i starten, men det var jo en grunn til at de ble skilt. Det hadde hjulpet om jeg fikk føle at han VIRKELIG ville være med meg og at han syntes at jeg var THE ONE. Men kjæresten er ikke akkurat noen romantiker, så han sukker liksom bare litt og «joda, du er jo bra, jada, du er bedre enn henne, sukk» Hvordan klare å legge tankene på henne til side og føle at han faktisk virkelig vil være sammen med meg nå? Endret 7. april 2022 av KonemorGunda . 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Si at du ikke vil høre mer om hans eks. Evt dump han. Han mangler empati Anonymkode: fda4e...9ee 3
KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2022 Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å høre mer om eksen. Han har sluttet å snakke om henne nå. Han brukte litt tid på å bli seriøs i forholdet. Han hoppet liksom ikke rett inn i det, selv om han var eksklusiv fra han traff meg, men han brukte lang tid på å gi inntrykk av at han faktisk ville være sammen med meg, at jeg egentlig betydde noe for han osv. Og det at han brukte lang tid på å bli seriøs, samt masse snakk om eksen, har gjort at jeg synes det er vanskelig å være trygg på han nå. Og så er han ikke særlig romantisk anlagt, så han sier jo at han vil være med meg for resten av livet og når jeg spør så sier han jo at jeg er bra nok og bedre enn eksen. Men den såre, triste utryggheten blir ikke borte.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 16 minutter siden, KonemorGunda said: Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å høre mer om eksen. Han har sluttet å snakke om henne nå. Han brukte litt tid på å bli seriøs i forholdet. Han hoppet liksom ikke rett inn i det, selv om han var eksklusiv fra han traff meg, men han brukte lang tid på å gi inntrykk av at han faktisk ville være sammen med meg, at jeg egentlig betydde noe for han osv. Og det at han brukte lang tid på å bli seriøs, samt masse snakk om eksen, har gjort at jeg synes det er vanskelig å være trygg på han nå. Og så er han ikke særlig romantisk anlagt, så han sier jo at han vil være med meg for resten av livet og når jeg spør så sier han jo at jeg er bra nok og bedre enn eksen. Men den såre, triste utryggheten blir ikke borte. Ikke pakk det inn i at han ikke er romantisk anlagt. Han uttrykte jo tydeligvis romatiske tanker om sin eks. I forhold til deg, så er det respektløst at han snakker om sin eks på en måten. Anonymkode: fda4e...9ee 6
KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke pakk det inn i at han ikke er romantisk anlagt. Han uttrykte jo tydeligvis romatiske tanker om sin eks. I forhold til deg, så er det respektløst at han snakker om sin eks på en måten. Anonymkode: fda4e...9ee Nå høres det kanskje ut som om jeg prøver å unnskylde han. Han sa ikke så mye «romantisk» om henne. Men de var deler av en stor vennegjeng og det var nok en periode av livet når han hadde det mye gøy med henne og vennene. Han har sagt at han aldri har hatt særlig følelser, han er ikke en mann av store ord. Det gikk mer på at han snakket veldig entusiastisk om alle deres opplevelser. Og han sa at alle vennene hadde fortalt hvor forelsket de hadde vært i hverandre osv. Jeg synes ikke særlig om det, men jeg har bedt han slutte og han har sluttet nå. Men hvordan skal jeg klare å la det gå? Hvordan han var mot meg i starten henger veldig igjen hos meg, er sårt for meg og jeg føler meg ikke trygg på at jeg er bra nok.
MizzVic Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Du kan ikke viske bort 20 år av livet. Og hodestups forelskelse, med en haug lovnader om at du er myye bedre enn hun, betyr jo lite. Noen gifter seg 4 ganger, og har like trua hver gang. Du er ett nytt kapittel,og da ser man på her og nå, ikke bakover. Når du er ung, er ting litt mer rosenrødt og. Med noen år på baken, er det jo nesten røde flagg om en mann kommer å er overbevist om at du er det mest fantastiske menneske han har møtt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 KonemorGunda skrev (2 minutter siden): ... Og han sa at alle vennene hadde fortalt hvor forelsket de hadde vært i hverandre osv. Det sa alle felles venner og kjente om meg med kjæreste, om flere av mine forhold. Men jeg har selvfølgelig aldri sagt noe om det til nåværende kjæreste, det ville bare gjort ham usikker.... Anonymkode: 7ab27...009 1
MizzVic Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sa alle felles venner og kjente om meg med kjæreste, om flere av mine forhold. Men jeg har selvfølgelig aldri sagt noe om det til nåværende kjæreste, det ville bare gjort ham usikker.... Anonymkode: 7ab27...009 Men er det så unaturlig at noen har vært lykkelig og hatt det gøy med noen andre? "Nei eksen min var grusom, led meg gjennom 20 år med denne personen, ikke før jeg fyllte 40 og møtte DEG, klarte jeg begynne leve" Henger jo ikke på greip, at det skal plage noen at kjæresten har hatt en fin tilværelse før. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 MizzVic skrev (Akkurat nå): Men er det så unaturlig at noen har vært lykkelig og hatt det gøy med noen andre? Nei, men det er rart å gni det inn. Anonymkode: 7ab27...009 1
MizzVic Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men det er rart å gni det inn. Anonymkode: 7ab27...009 Tenker det er mer uerfarenhet i dating. Har man vært over 20 år med en person, er man vant til å prate om denne personen. Og man er kanskje ikke vant til å date mye. Og tenker ikke over hva endel kvinner reagerer på.
KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 Forfatter #11 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men det er rart å gni det inn. Anonymkode: 7ab27...009 Det er litt det jeg opplever og. Det er helt greit at han har hatt ett godt liv før, men han trenger liksom ikke å prate, prate, prate om det. Han trenger ikke si at hun var så fæl og fryktelig. Men det er vanskelig når han ga inntrykk av at han ikke var særlig interessert i starten, at jeg ikke er særlig viktig og at jeg liksom ikke er særlig bra. Det kunne jo være fint å få føle at han faktisk hadde virkelig lyst til å være sammen med meg og uten å nevne henne kunne han jo inntrykk av at han syntes jeg var skikkelig bra. Nå har jeg liksom bare fortellingen om hvor bra hun hadde vært, og ikke noe om at jeg er bra… Det synes jeg er sårt 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 MizzVic skrev (1 minutt siden): "Nei eksen min var grusom, led meg gjennom 20 år med denne personen, ikke før jeg fyllte 40 og møtte DEG, klarte jeg begynne leve" Mer realistisk, "jeg hadde det dødsmorsomt med eksen da vi var unge, friske og ikke hadde særlig ansvar, da knulla vi oppetter veggene, hadde intern humor og lo av alt, problemene kom da x skjedde, etterfylt av y , og dessuten jobbet vi begge full tid og begynte å krangle om oppussig, oppvask og svigermor. Og plutselig ville han ikke ha barn, og tok ut separasjon, beklager at jeg gråter nå...." Det blir litt tmi å dele detaljer om alt som skjedde tidlig i forholdet. Anonymkode: 7ab27...009
KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mer realistisk, "jeg hadde det dødsmorsomt med eksen da vi var unge, friske og ikke hadde særlig ansvar, da knulla vi oppetter veggene, hadde intern humor og lo av alt, problemene kom da x skjedde, etterfylt av y , og dessuten jobbet vi begge full tid og begynte å krangle om oppussig, oppvask og svigermor. Og plutselig ville han ikke ha barn, og tok ut separasjon, beklager at jeg gråter nå...." Det blir litt tmi å dele detaljer om alt som skjedde tidlig i forholdet. Anonymkode: 7ab27...009 Det er jo litt sånn det var. Han hadde ingen kjærester før henne. Klart det var kjempestas. De var en stor vennegjeng, ingen forpliktelser, studenter… Klart det var gøy og stas. Jeg SKJØNNER jo det. Sånn var det jo litt for meg også. Men det er forskjell på å ha opplevd den delen av livet og å prate, prate, prate om det. Jeg sier svært lite om ekser, og er veldig på å fortelle kjæresten hvor bra jeg synes han er. Noe var jo bra med ekser som kjæresten ikke er så god på for eksempel, men det er jo ikke ting jeg drar frem nå. Det er liksom at han prater om hvor bra alt var, men ikke sier noe om hvor bra jeg er som gjør at det er trist. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 MizzVic skrev (3 minutter siden): Tenker det er mer uerfarenhet i dating. Har man vært over 20 år med en person, er man vant til å prate om denne personen. Og man er kanskje ikke vant til å date mye. Og tenker ikke over hva endel kvinner reagerer på. Tenker mer uerfarenhet med normal sosial omgang.... Jeg var med eksen mange år, men alle sier jo, "ikke snakk om eksen på første date og ikke særlig de første 6 mnd". Hvis jeg i det hele tatt snakker om eksen til nåværende, bruker jeg ikke navnet hans, eller forteller detaljer om romantiske ting. Jeg bruker ordet jeg, eller sier vi uten å utdype hvem vi var. Anonymkode: 7ab27...009
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 KonemorGunda skrev (1 minutt siden): Det er liksom at han prater om hvor bra alt var, men ikke sier noe om hvor bra jeg er som gjør at det er trist. Snakker han aldri om hva som er bra med deg? Anonymkode: 7ab27...009
Silva Pluvialis Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Si at du ikke vil høre mer om hans eks. Evt dump han. Han mangler empati Anonymkode: fda4e...9ee De har barn sammen. Da kommer denne eksen alltid til å være i livet hans. Det må nesten TS finne seg i, eller så må hun gå fra ham.
KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 Forfatter #17 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker mer uerfarenhet med normal sosial omgang.... Jeg var med eksen mange år, men alle sier jo, "ikke snakk om eksen på første date og ikke særlig de første 6 mnd". Hvis jeg i det hele tatt snakker om eksen til nåværende, bruker jeg ikke navnet hans, eller forteller detaljer om romantiske ting. Jeg bruker ordet jeg, eller sier vi uten å utdype hvem vi var. Anonymkode: 7ab27...009 Ja, han var nok fryktelig lite erfaren med det. Så jeg er på en måte ikke sint for at han sa det. Men sagt er sagt, og ordene er der. Hvordan skal jeg klare å glemme dem?
KonemorGunda Skrevet 7. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 7. april 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): De har barn sammen. Da kommer denne eksen alltid til å være i livet hans. Det må nesten TS finne seg i, eller så må hun gå fra ham. Ja, det er greit at hun er i livet hans. Men det kunne være hyggelig å føle at jeg var god nok da. Ikke at hun var så fantastisk og at alt var så bra med henne. Og at jeg er bare… tja… Jeg skjønner at han har hatt et liv før, men det er forskjell på å gni det inn og bare vite at det har vært. Og så få føle at han er med meg nå og at han synes jeg er bra nå. 1
Silva Pluvialis Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 KonemorGunda skrev (7 minutter siden): Ja, det er greit at hun er i livet hans. Men det kunne være hyggelig å føle at jeg var god nok da. Ikke at hun var så fantastisk og at alt var så bra med henne. Og at jeg er bare… tja… Jeg skjønner at han har hatt et liv før, men det er forskjell på å gni det inn og bare vite at det har vært. Og så få føle at han er med meg nå og at han synes jeg er bra nå. Det skjønner jeg. Det må være vondt å føle seg tilsidesatt ❤️
MizzVic Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 Men er problemet egentlig eksen, eller at han faktisk ikke ER så begeistret for deg? Det eneste som teller, er jo deres forhold idag. Deres forhold blir ikke bedre av at han ikke hadde det bra før. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå