Gå til innhold

Hvor mange ganger har du fått telefoner med klager på ditt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og til dere som har fått flere slike telefoner, hvordan håndterer dere dem? 

Anonymkode: f717f...f43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Null ganger.

Anonymkode: 07f52...8d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gang. 

Barnet mitt hadde skrevet noe ugreit om dyret til en klassekamerat i et busskur.

Beklaget på vegnet av barnet mitt til mammaen som ringte, tok en alvorsprat med mitt barn også dro vi og klussa ut det som ble skrevet samt. kjørte bort til klassekameraten så mitt barn fikk sagt ordentlig unnskyld.

Barna med foreldre som alltid tar de i forsvar, og stempler de som offer i alle konflikter = drittunger

Anonymkode: d2210...d1f

• Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Fikk en mail en gang. Barna hadde tegna/tagget på veggen i oppgangen. Jeg gikk flau ut og skura med jiff (+ tok en alvorsprat med dem dagen etter). 

Anonymkode: 0b23e...8c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fikk en mail en gang. Barna hadde tegna/tagget på veggen i oppgangen. Jeg gikk flau ut og skura med jiff (+ tok en alvorsprat med dem dagen etter). 

Anonymkode: 0b23e...8c1

Jeg ville latt ungene vaska. 
Jeg har blitt oppringt av lærer, og det ender stort sett opp med en alvorsprat og ved en hendelse en oppfølgingsplan. 
En gang ringte jeg til en forelder og ba om en kaffe. Min og hennes gutt hadde et trøblete forhold der hennes gutt erta og min gutt klikka i vinkel og slo. Lærere klarte ikke å ta tak i det og det hele hadde spissa seg litt. Jeg ble veldig glad for at jeg fikk lov å komme til henne og sammen snakket vi om situasjonen og var veldig enig om at gutta våre ikke kunne holde på slik. Begge hadde forsøkt å ta det opp med skolen uten at vi opplevde at skolen tok grep. Vi la en slagplan og la det frem for skolen sammen slik at skolen ikke kunne peke på det andre barnet og si at de trigget hverandre. Da skjedde det endelig noe. 

Anonymkode: 49cdc...58b

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt. Har lyst å svare aldri, men mødrene til venninnene ringer jo av og til for å hjelpe til å løse opp i floker av drama som foregår mellom jentene som nå er i mellomtrinn-alder. Mitt barn er ikke noe bedre eller verre enn de andre der. Har aldri blitt ringt av "fremmede" foreldre, hverken nå eller med de eldre søsknene.

Anonymkode: 8e0c0...5ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En for hvert barn. Ene gangen gjorde at min mann ble assistenttrener for laget, den andre gangen måtte vi ha en lang samtale om hva som ble skrevet.   Jeg er bedre på å ta imot samtaler enn å ringe selv. Burde ha ringt noen ganger selv pga helt vanvittig oppførsel der jeg hadde ansvar

Anonymkode: 26a16...d36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang har jeg fått telefon, der sønnen hadde vært med å sagt stygge ting til en medelev, tlf var fra en forelder. Har selv tatt kontakt med foreldre til medelever der det har vært episoder, mye mer effektivt enn å ta det via skolen. 

Anonymkode: 5278a...1d7

• Liker 1
Skrevet

2 ganger, fra barnehagen, gjaldt ikke noe veldig alorlig, men de ringte uansett, eller, den ene gangen var det jeg som ringte etter å ha fått en melding fra en ansatt som gjorde meg ganske opprørt. Uansett, alt løste seg med rolig dialog.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Jeg vanker da i finere kretser.

Har dog fått en del klager via telegram fra Løhv-Möwinkel-Pedersen-familien tre hua borte i gaten her.

Anonymkode: 2df8f...7fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri. Jeg vanker da i finere kretser.

Har dog fått en del klager via telegram fra Løhv-Möwinkel-Pedersen-familien tre hua borte i gaten her.

Hus 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ville latt ungene vaska. 
Jeg har blitt oppringt av lærer, og det ender stort sett opp med en alvorsprat og ved en hendelse en oppfølgingsplan. 
En gang ringte jeg til en forelder og ba om en kaffe. Min og hennes gutt hadde et trøblete forhold der hennes gutt erta og min gutt klikka i vinkel og slo. Lærere klarte ikke å ta tak i det og det hele hadde spissa seg litt. Jeg ble veldig glad for at jeg fikk lov å komme til henne og sammen snakket vi om situasjonen og var veldig enig om at gutta våre ikke kunne holde på slik. Begge hadde forsøkt å ta det opp med skolen uten at vi opplevde at skolen tok grep. Vi la en slagplan og la det frem for skolen sammen slik at skolen ikke kunne peke på det andre barnet og si at de trigget hverandre. Da skjedde det endelig noe. 

Anonymkode: 49cdc...58b

Fint at dere foreldre kunne møtes slik det tror jeg er kjempebra. :) 

Når du skriver «det ender stort sett opp med en alvorsprat og oppfølgingsplan» så høres det ut som at det har vært flere episoder enn bare en? 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Jeg er alenemor til tre, to med ADHD. Men de er veloppdratte og fine barn, tenåringer nå.

Hadde det skjedd hadde jeg selvfølgelig tatt tak i det med èn gang. Man snakker ikke stygt eller er slem med andre. Det skjer bare ikke. Så hadde det skjedd hadde vi gått til vedkommendes hjem og barnet måtte bedt om unnskyldning foran både barnet og foreldrene. 

Anonymkode: 89995...190

AnonymBruker
Skrevet

Nabodamen her jeg bor har banket på døren min ca. 10 ganger på under et år for å klage på ting min sønn har gjort sammen med hennes sønn. Hver gang har hun sagt at «du må snakke med sønnen din om dette». Jeg svarer høftlig ja og ha. Har ikke så mye å si. Men aldri har jeg banket på hennes dør for å klage på at sønnen hennes har gjort rampestreker sammen med min sønn. Dette er en dame som sikkert er 15 år yngre enn meg. 

Anonymkode: addc1...170

AnonymBruker
Skrevet

En for hvert barn jeg har.

Eldste ba ei i klassen om å gå vekk, ville ikke leke med henne. Da fikk jeg tlf av moren på kvelden og hun fant seg ikke i sånn utestengelse. Jeg blåste lang marsj i det og snakket bare såvidt med datteren min om det. Ble møtt av lærer som sa jeg og datteren min skulle i møte umiddelbart med denne jenta, foreldrene og undervisningsinspektør. Det møtet varte i kanskje maks 10 minutter. Da sa jeg fra at mine barn får leke med hvem de vil og jeg tvinger ikke barna mine til å leke med noen de ikke har kjemi med.

Er vel egentlig noe ala samme sak med min yngste. Bare at i dette tilfellet møtte ene forelderen opp i politiuniform og skulle ha en samtale. Vedkommende fikk samme beskjed som ble gitt på møtet med den eldste.

Hørte aldri noen klager fra disse foreldrene eller andre foreldre.

Anonymkode: c36e5...0ea

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og til dere som har fått flere slike telefoner, hvordan håndterer dere dem? 

Aldri av de 3 største,men med minstemann stadig vekk, han er en hel annen unge enn brødrene, han er dessverre ganske slem og mobber andre mye, får tlf fra rektor nesten daglig.

Han får hjelp går til bupa og slik,men han har ingen diganoser

Anonymkode: 315a4...773

Skrevet

Aldri. Hvis jeg hadde fått en slik telefon hadde jeg lyttet, stilt relevante spørsmål og deretter snakket med mitt barn for å få hans/hennes versjon og det som hadde skjedd så avhenger av hva som skjedde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, men det kunne ha skjedd. Vi går over mobilen en gang i blant. Fant ut at han hadde skrevet noen mindre fine meldinger til en venn. Han hadde også bevist slettet akkurat den samtalen. Da tok vi en lang samtale og vi fulgte han til vennen. Der han både beklaget seg til vennen og foreldrene.

Jobber selv I barnehage og skulle gjerne ringt foreldrene. For der er det barn som virkelig hadde trengt 1 til 1 person hele dagen. Her snakker vi spytting, knyttneveslag, lugging så hårtuster følger med, banneord og utfrysning etterfulgt av stygge ord. Dette er 3 åringer og blir sjokkert.

Anonymkode: d52d3...251

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang. Problemet var at forelderen som tok kontakt var helt i fyr og flamme fordi mitt barn kneip hans barn. Men det er litt vanskelig å prate med barnet mitt, når forelderen til barnet han hadde knepe oppfører seg som en gal og rasende villmann.

Har sagt ifra til to foreldre. Den ene tok det fint, den andre tok det greit, men prøvde å bagatellisere det og "skylde" på mitt barn (handlet om utestengelse og teging)

Anonymkode: 2855e...320

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En for hvert barn jeg har.

Eldste ba ei i klassen om å gå vekk, ville ikke leke med henne. Da fikk jeg tlf av moren på kvelden og hun fant seg ikke i sånn utestengelse. Jeg blåste lang marsj i det og snakket bare såvidt med datteren min om det. Ble møtt av lærer som sa jeg og datteren min skulle i møte umiddelbart med denne jenta, foreldrene og undervisningsinspektør. Det møtet varte i kanskje maks 10 minutter. Da sa jeg fra at mine barn får leke med hvem de vil og jeg tvinger ikke barna mine til å leke med noen de ikke har kjemi med.

Er vel egentlig noe ala samme sak med min yngste. Bare at i dette tilfellet møtte ene forelderen opp i politiuniform og skulle ha en samtale. Vedkommende fikk samme beskjed som ble gitt på møtet med den eldste.

Hørte aldri noen klager fra disse foreldrene eller andre foreldre.

Anonymkode: c36e5...0ea

Jeg har ikke barn selv, men opplevde dette mye selv når jeg var barn/ung. Jeg var en av de «populære» og lærere og foreldre til mindre likte barn kalte meg inn til møter osv og prøvde å tvinge meg til å bli venn med og omgås deres barn, for det var tydeligvis «mitt ansvar» fordi jeg var godt likt. Jeg var aldri slem med dem, men det var tydeligvis ikke nok; jeg skulle liksom inkludere dem i mitt liv som venner. 

Moren min håndtere det på samme måte som deg og sto opp for meg, og det satt jeg så pris på!  utrolig kunstig og dårlig gjort å tvinge barn til å omgås folk de ikke har lyst til å være venner med. Tenk hvis man hadde måtte deale med det som voksen? 

Anonymkode: b56b7...19f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...