Gå til innhold

Hvor mye bruker dere barnefamilier på sommerferien i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva en vanlig familie bruker på ferie i løpet av året? Vi har ikke hytte, så vi blir hjemme i påsken. Tror det vil gå 1000-2000kr ekstra til påskeferien, ungen skal på badeland, lekeland og besøke gård der han får klappe dyr. 

I sommer skal vi til Hellas og ferien kostet 22 000kr, dette inkluderer mat og drikke, fly og hotell, i en uke. Regner med å bruke 2000-3000kr til der på diverse. Utenom dette skal vi til Lilleputthammer og bjørneparken. Jeg tror sluttsummen blir 35000kr, inkludert hotell, mat og inngangsbilletter.

Vi er en familie på 3, 2 voksne og 1 barn. Barnet er 5 år. 

Anonymkode: ccbd3...7a8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker mesteparten av ferien på hytta. Skal besøke familie i en større by i en annen del av landet. Tar antakelig dagsturer til en fornøyelsespark, museer o.l., kreves overnatting, sover vi i telt på campingplass. Vi har som regel med mat i stedet for å kjøpe kjempedyr og dårlig mat i fornøyelseparken. Håper vi også kan få en telttur i naturen (i fjellet eller skogen), men det koster jo ingenting.

Har ikke gjort noen overslag, men kanskje rundt 10-12 000 kr inkl. utgifter til drivstoff, bompenger og restaurantbesøk/take away. Tenker da på merutgifter sammenlignet med "vanlig drift". Vanlig mat måtte vi jo hatt uansett.

Familie på fem. To voksne og tre barn (5, 3 og 0 år).

Anonymkode: b59d9...b39

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

15000kr. Er 2 voksne og 2 barn. Skal leie hus mesteparten av juli.

Anonymkode: 9b91d...b30

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Kristiansand, blir ca 8000 til sammen den langhelga, med overnatting, mat og drikke. 

Anonymkode: 3f595...3e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi skal til Kristiansand, blir ca 8000 til sammen den langhelga, med overnatting, mat og drikke. 

Vi er to voksne og to barn på 3 og 7 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn. Skal være i Spania i 3 uker. Leie av hus, flybilletter, leiebil og mat/fornøyelser - ca 100 000. 

Anonymkode: 2341a...e5c

Skrevet

2 voksne, en 2 åring og en nyfødt. Hvis vi reiser noe sted så blir det til nabobyen en helg, da går det vel 4000kr kanskje i hotell og aktiviteter. Ellers holder vi oss hjemme og sparer heller til å kunne ta dem med på lengre turer når de er eldre og får mer ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

I påska reiser vi kun på besøk til familie, så det koster bare ekstra bensin (men med prisene som er nå så utgjør jo det litt 🙄)

Familie på 5 stk, ett barn over 12. Vi skal på interrail i 3 uker. Har kjøpt interrailbilletter, så de to yngste reiser gratis. Har booket overnatting de fleste steder, og har betalt litt ekstra for å kunne avbestille dersom det blir nødvendig pga covid. Overnatting i 20 dager, ett nattog og båt hjem fra Kiel, samt 3-4 aktiviteter kommer på rundt 45.000. Da bor vi i hovedsak på hotell der vi kun sover 1-2 netter, og leier leilighet der vi er 3-4 netter (kjekt med mer plass og mulighet for å vaske klær). Så kommer selvsagt mat, drikke og mindre aktiviteter etc i tillegg, men det bruker vi jo penger på hjemme og.

Anonymkode: 505f1...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Familie på 5. Barna er 12, 5, og 4.

Blir nok rundt 70 000 totalt😫 Vi har økonomi til det pga sinnsyk arv, men jeg og mannen har HELT ULIK oppfatning av penge bruk.. Jeg synes det er luksus å ha fult kjøleskap hele måneden, og kunne spise på peppes dagen før neste lønn uten å tenke på økonomi😋

Men min mann synes det er ‘’vanlig’’! Og at det ‘’kan alle gjøre’’😳😬

Så iflg min mann så blir det ikke ‘’noe voldsom ferie i år’’.. Mens jeg synes vårt ‘’beskjedne’’ (iflg min mann) budsjett er fullstendig galskap og sløsing.. Jeg skjems!! 🤮

Anonymkode: bc112...106

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I påsken skal vi på hytta og gå på ski. I sommerferien skal vi 2 uker til Mallorca reise inkl. Frokost ca. 60k i tillegg kommer leiebil en ukes tid og mat/aktiviteter/litt shopping kanskje?! Vi skal så på hytta en uke og noen dager på besøk til noen venner på hytta dems. Ferien ender vel på rundt 80-90k. Vi har økonomi til det og vi leier ut hytta de ukene vi ikke bruker den. 

Anonymkode: ec86c...873

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I påsken skal vi på hytta og gå på ski. I sommerferien skal vi 2 uker til Mallorca reise inkl. Frokost ca. 60k i tillegg kommer leiebil en ukes tid og mat/aktiviteter/litt shopping kanskje?! Vi skal så på hytta en uke og noen dager på besøk til noen venner på hytta dems. Ferien ender vel på rundt 80-90k. Vi har økonomi til det og vi leier ut hytta de ukene vi ikke bruker den. 

Barna er 9 og 11

AnonymBruker
Skrevet

I påsken skal vi være hjemme, og har ingen spesielle planer. Kanskje vi går på kino en kveld, eller i badeland eller trampolineland. Så 1500 kroner da, sånn ca. 

Sommerferien har vi heller ikke lagt planer for. Håper vi kan besøke familie i utlandet. Der bor vi gratis, men bruker jo en del på transport og opplevelser når vi er på tur. Så 15 000 kroner på sommerferie da. 

To voksne og to barn på 5 og 7. 

Anonymkode: 732b6...680

AnonymBruker
Skrevet

Vinterferie i Danmark - 10.000, påskeferie i Paris 30.000, 4 uker i Italia i sommer 80.000 + diverse weekendturer utenom. 2 voksne, 3 ungdommer.

Så takknemlig for at vi har tid og økonomi til å leve sånn vi vil, prioriterer bort mye annet da. Bor trangt, har ikke bil, verken røyker eller drikker. 

Anonymkode: ded7a...5dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg lurer på hva en vanlig familie bruker på ferie i løpet av året? Vi har ikke hytte, så vi blir hjemme i påsken. Tror det vil gå 1000-2000kr ekstra til påskeferien, ungen skal på badeland, lekeland og besøke gård der han får klappe dyr. 

I sommer skal vi til Hellas og ferien kostet 22 000kr, dette inkluderer mat og drikke, fly og hotell, i en uke. Regner med å bruke 2000-3000kr til der på diverse. Utenom dette skal vi til Lilleputthammer og bjørneparken. Jeg tror sluttsummen blir 35000kr, inkludert hotell, mat og inngangsbilletter.

Vi er en familie på 3, 2 voksne og 1 barn. Barnet er 5 år. 

Anonymkode: ccbd3...7a8

Det varierer fra sommer til sommer.  I år blir det ikke mye, bare flybillettene til å besøke familie og mat. Andre ganger har vi vært oppe i mange 1000. Vi har hatt ferier på fjellet i telt, og har da bare brukt for bensin og mat. Vi har leid leilighet, brukt penger på attraksjoner osv. Vi har vært på storbyferier i utlandet og brukt penger på alt mulig, vi har vært på sydenferier. En ferie trenger ikke koste noe eller den kan koste mye. Det kommer an på hva man legger opp til. Av alle feriene vi var på som små så er det de billige som har laget mest gode minner, de vi har vært nære som familie. 

Anonymkode: 2f1b6...8fc

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar norgesferie i år også. Blir jo noen tusen ekstra på litt aktiviteter, ekstra god mat, en tur ut for å spise og togbilletter. Blir nok en tur med tog til Oslo og Geilo iallefall, bor i Bergen. Kanskje det blir en tur ekstra til Oslo?

Har et barn på tre år, så aktiviteter begrenser seg jo litt og. Men akvariet, fløien, leos lekeland og høyt og lavt er jo kjekt og koster penger.

Jeg har ingen store problemer med at både påske- og sommerferie for det meste tilbringes hjemme. Kan hende det er fordi jeg har tatt et valg om det mtp hvordan situasjonen i verden er nå. Så kanskje jeg hadde tenkt annerledes om det dersom økonomi gjorde at vi måtte holde oss mest hjemme. 

Anonymkode: 39f94...b16

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I påska reiser vi kun på besøk til familie, så det koster bare ekstra bensin (men med prisene som er nå så utgjør jo det litt 🙄)

Familie på 5 stk, ett barn over 12. Vi skal på interrail i 3 uker. Har kjøpt interrailbilletter, så de to yngste reiser gratis. Har booket overnatting de fleste steder, og har betalt litt ekstra for å kunne avbestille dersom det blir nødvendig pga covid. Overnatting i 20 dager, ett nattog og båt hjem fra Kiel, samt 3-4 aktiviteter kommer på rundt 45.000. Da bor vi i hovedsak på hotell der vi kun sover 1-2 netter, og leier leilighet der vi er 3-4 netter (kjekt med mer plass og mulighet for å vaske klær). Så kommer selvsagt mat, drikke og mindre aktiviteter etc i tillegg, men det bruker vi jo penger på hjemme og.

Anonymkode: 505f1...4e6

Dette synes jeg hørtes så bra ut. Sikkert kjempespennende for ungene. Fikk lyst på interrail selv nå😊

AnonymBruker
Skrevet

Besøker familie.

Bruker vel rundt 3000 😅

Anonymkode: a3ad8...4cf

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vanligvis veldig moderate ferier som består i besøk hos besteforeldre og lek med søskenbarn eller turer på hytta. En og annen tur på fornøyelsespark og museer, badeland etc, men dette kunne vi gjort i vanlig helg også. Hytta koster dog. Gammel årgang, nylig kjøpt, men vi jobber fortsatt med å sette den litt mer i stand, og det koster.

Vanlig feriebudsjett kanskje 10000-15000? (ekstra bensin, bompenger, togbilletter, badeland, museer etc).

I år har vi bestilt sydentur som kommer til å koste i overkant av 60000 for oss fire i to uker. Det føles ekstravagant og er ikke noe vi gjør ofte. 

Anonymkode: c43f5...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...