Raven.Writingdesk Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 (endret) Det diskuteres mye likestilling her på KG. I den forbindelse…. - største risikofaren for å bli drapsmann? - Det er å være mann. https://forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728?fbclid=IwAR1zSwnckn1I1NyJZ-plmpemhMVGz1S-LTfTRnFGmpypfEoXuiD3S93zvB0 Hva tenker dere om dette? Endret 8. april 2022 av Raven.Writingdesk 2 1
Ørneredet Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 (endret) Største risikofaktoren for å bli drept? Det er å være mann. Og når det gjelder likestilling: Jeg har ikke sett EN ENESTE EN av feminist organisasjonene eller feministene her som har protestert mot at alle menn mellom 18 og 60 år nektes å forlate Ukraina og blir sendt tilbake for å bli drept i krigen, mens kvinnene slippes gjennom til trygghet. Og når jeg lagde en tråd om det var det stille som i grava fra dere. Faktum er vel bare det at dere hater menn. Så enkelt. Endret 7. april 2022 av Ørneredet 5 2
Nicathv Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Ville du diskutere noe eller ville du bare fremme mannehat? 2
herzeleid Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): Det diskuteres mye likestilling her på KG. I den forbindelse…. - største risikofaren for å bli drapsmann? - Det er å være mann. https://forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728?fbclid=IwAR1zSwnckn1I1NyJZ-plmpemhMVGz1S-LTfTRnFGmpypfEoXuiD3S93zvB0 Ikke spesielt overraskende, men hva er det egentlig du vil diskutere? 2
Gereon Rath Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 (endret) Menn dreper mest og menn er de som oftest blir drept. Uansett så blir de aller fleste menn ikke drapsmenn. Endret 7. april 2022 av Gereon Rath 2
Raven.Writingdesk Skrevet 8. april 2022 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2022 herzeleid skrev (6 timer siden): Ikke spesielt overraskende, men hva er det egentlig du vil diskutere? Det står i HI; det er så mange diskusjoner her inne hvor menn forsøker å sette sitt eget kjønn i offerrollen når det gjelder likestilling. Også synes jeg setningen i HI (direkte sitat fra artikkelen) - er ganske tankevekkende. Nicathv skrev (6 timer siden): Ville du diskutere noe eller ville du bare fremme mannehat? På hvilken måte er det mannehat? Ørneredet skrev (7 timer siden): Største risikofaktoren for å bli drept? Det er å være mann. Og når det gjelder likestilling: Jeg har ikke sett EN ENESTE EN av feminist organisasjonene eller feministene her som har protestert mot at alle menn mellom 18 og 60 år nektes å forlate Ukraina og blir sendt tilbake for å bli drept i krigen, mens kvinnene slippes gjennom til trygghet. Og når jeg lagde en tråd om det var det stille som i grava fra dere. Faktum er vel bare det at dere hater menn. Så enkelt. Og hvem kjemper mennene mot mener du ? Kvinner og barn? Gereon Rath skrev (6 timer siden): Menn dreper mest og menn er de som oftest blir drept. Hvis du leser artikkelen ser du at når det gjelder partnerdrap er det kvinner som blir drept: 165 kvinner ble drept i partnerdrap versus 19 menn. Gereon Rath skrev (6 timer siden): Uansett så blir de aller fleste menn ikke drapsmenn. Nei det er helt riktig. Men blir du først drapsmann er du altså statistisk sett, mest sannsynlig mann. Anonymburker skrev (6 timer siden): Men HVORFOR er det slik? Har du noen forslag? 6
Clefable Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Anonymburker skrev (7 timer siden): Men HVORFOR er det slik? Det går vel på giftig maskulinitet, at mange menn dessverre føler seg mer komfortabel med å vise følelser gjennom sinne, aggresjon, og ty til fysisk vold i stedet for å ha en dialog. Mye frustrasjon som bygger seg opp når følelser blir undertrykt over lenger tid. Ofte er vel mordene også i kombinasjon med feks rus og alkohol. Eller de dreper feks en eks partner, fordi det føles ydmykende å ha blitt forlatt og ønsker fortsette utøve kontroll over forholdet selv etter det er over ("hvis jeg ikke kan ha henne, kan ingen andre få henne heller"). Det er bare noen teorier, og jeg tror absolutt ikke de fleste menn har det "i seg" å bli mordere, heldigvis. Men at flertallet mordere er menn, viser jo til et samfunnsproblem på hvordan menn kanskje føler de har "lov til" å uttrykke følelsene sine. 1
Nicathv Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): På hvilken måte er det mannehat? Vanligvis når man starter en tråd så er det enten fordi man vil diskutere noe, eller få frem et poeng eller synspunkt man har. Innlegget ditt inneholder ingenting som opfordrer til diskusjon, men er kun en negativ faktaopplysning om en gruppe mennesker. (En faktaopplysning som i tillegg ikke er sann. Å ha psykopati gir f.eks. en større risikofare for å bli morder enn det å være mann.) Da er det ikke spesielt urimelig å anta at du lagde tråden for å fremme negativitet om denne gruppen mennesker. Synes du det også er like greit å lage disse trådene?: "Det snakkes mye om krig og terrorisme her. Største risikofaren for å bli terrorist i Europa? -Det er å være muslim." "Største risikofaren for å nekte en god far å ha kontakt med barnet sitt? - Det er å være kvinne." "Største risikofaren for å ha sex med dyr? -Det er å være bonde." "Største risikofaren for å forgripe seg på småbarn? -Det er å være prest." Klarer du å se hvordan disse utsagnene når de står for seg selv kan ha den virkning å svartmale og fremme hat mot disse gruppene? 1
SmuleSMitt Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Ørneredet skrev (10 timer siden): Største risikofaktoren for å bli drept? Det er å være mann. Og når det gjelder likestilling: Jeg har ikke sett EN ENESTE EN av feminist organisasjonene eller feministene her som har protestert mot at alle menn mellom 18 og 60 år nektes å forlate Ukraina og blir sendt tilbake for å bli drept i krigen, mens kvinnene slippes gjennom til trygghet. Og når jeg lagde en tråd om det var det stille som i grava fra dere. Faktum er vel bare det at dere hater menn. Så enkelt. Har ikke sett en eneste "maskulinist-organisasjon" som protesterer mot kriger og at menn går i fronten for å igangsette kriger samt gjennomføre kriger. Ser ingen mannsorganisasjoner protestere mot voldtekter mot kvinner. Hvordan forklarer du dette? 7
SmuleSMitt Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Største risikoen for kvinner å bli drept? Å omgås menn. 4 2
Valentin Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 Menn topper alle statistikker, negative som positive. Noe som man aldri hører snakk om i lønn og lignende at menn også topper selvmord, utenforskap og videre.
Ørneredet Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 9 hours ago, Raven.Writingdesk said: Og hvem kjemper mennene mot mener du ? Kvinner og barn? Værnepliktige soldater. Altså menn tvinges i døden av myndighetene på begge sidene. Så hva ville du frem til bortsett fra å bare understreke ditt mannehat? 8 hours ago, Clefable said: Det går vel på giftig maskulinitet, at mange menn dessverre føler seg mer komfortabel med å vise følelser gjennom sinne, aggresjon, og ty til fysisk vold i stedet for å ha en dialog. Og nok en KG bruker er ivrig etter å demonstrere sitt mannehat ser jeg. 5 hours ago, SmuleSMitt said: Har ikke sett en eneste "maskulinist-organisasjon" som protesterer mot kriger og at menn går i fronten for å igangsette kriger samt gjennomføre kriger. Ser ingen mannsorganisasjoner protestere mot voldtekter mot kvinner. Hvordan forklarer du dette? Here you go plenty med artikkler mot at menn skal sendes til krigen: https://www.google.com/search?q=selective+cervice+site%3Aavoiceformen.com&sxsrf=APq-WBtfh2NRQH08ejoCfcjqITPbseI7lg%3A1649425108598&ei=1DpQYq-KJOmOxc8PpbGSiAg&ved=0ahUKEwivxLmty4T3AhVpR_EDHaWYBIEQ4dUDCA0&uact=5&oq=selective+cervice+site%3Aavoiceformen.com&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EANKBAhBGAFKBAhGGABQqQNYqQNgiQxoAXAAeACAAS6IAS6SAQExmAEAoAEBwAEB&sclient=gws-wiz
ltfutt Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Anonymburker skrev (16 timer siden): Men HVORFOR er det slik? Om en kvinne skulle slå en mann med all sin kraft, hvor stor skade ville det påført, kontra en mann som gjorde det samme mot en kvinne? Statistikken sier nødvendigvis ikke alt om hvem som er mest voldelig, selv om jeg har liten tvil om at menn av natur har lettere for å ty til vold, eller bli fysiske. 1 1
Katten.2.0 Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Absolutt en interessant artikkel, men jeg sliter fortsatt med å skjønne intensjonen med tråden. 3
Clefable Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 Ørneredet skrev (1 time siden): Værnepliktige soldater. Altså menn tvinges i døden av myndighetene på begge sidene. Så hva ville du frem til bortsett fra å bare understreke ditt mannehat? Og nok en KG bruker er ivrig etter å demonstrere sitt mannehat ser jeg. Here you go plenty med artikkler mot at menn skal sendes til krigen: https://www.google.com/search?q=selective+cervice+site%3Aavoiceformen.com&sxsrf=APq-WBtfh2NRQH08ejoCfcjqITPbseI7lg%3A1649425108598&ei=1DpQYq-KJOmOxc8PpbGSiAg&ved=0ahUKEwivxLmty4T3AhVpR_EDHaWYBIEQ4dUDCA0&uact=5&oq=selective+cervice+site%3Aavoiceformen.com&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EANKBAhBGAFKBAhGGABQqQNYqQNgiQxoAXAAeACAAS6IAS6SAQExmAEAoAEBwAEB&sclient=gws-wiz Hvorfor tror du jeg hater menn? Jeg synes det er kjempetrist at mange menn føler seg tvunget inn i en giftig maskulin rolle, det er ikke noe som bevisst velges. Søk litt på begrepet før du kaster ut om "mannehat". Og les resten av innlegget mitt. 4
Nicathv Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 Clefable skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du jeg hater menn? Jeg synes det er kjempetrist at mange menn føler seg tvunget inn i en giftig maskulin rolle, det er ikke noe som bevisst velges. Søk litt på begrepet før du kaster ut om "mannehat". Og les resten av innlegget mitt. Enig. Innlegget ditt var gjennomtenkt og ikke foraktspredende, i motsetning til TS sitt. 3
herzeleid Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 SmuleSMitt skrev (7 timer siden): Har ikke sett en eneste "maskulinist-organisasjon" som protesterer mot kriger og at menn går i fronten for å igangsette kriger samt gjennomføre kriger. Ser ingen mannsorganisasjoner protestere mot voldtekter mot kvinner. Hvordan forklarer du dette? Handler kanskje om at vi har lite "mannsorganisasjoner" og at "kjønnskamp" i stor grad virker å være forbeholdt kvinner og transpersoner.
Rotehodet Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (18 timer siden): Det diskuteres mye likestilling her på KG. I den forbindelse…. - største risikofaren for å bli drapsmann? - Det er å være mann. https://forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728?fbclid=IwAR1zSwnckn1I1NyJZ-plmpemhMVGz1S-LTfTRnFGmpypfEoXuiD3S93zvB0 Må si du er dyktig på å fremme mannehat i alle former. Denne tråden var litt mer subtil enn du pleier. Du er litt som en seriemorder, for hvert mord hen begår så blir de mer og mer perfeksjonist. All honør for alt arbeidet du legger i dette. Er bare å ta av seg hatten.
Anonymburker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 ltfutt skrev (2 timer siden): Om en kvinne skulle slå en mann med all sin kraft, hvor stor skade ville det påført, kontra en mann som gjorde det samme mot en kvinne? Statistikken sier nødvendigvis ikke alt om hvem som er mest voldelig, selv om jeg har liten tvil om at menn av natur har lettere for å ty til vold, eller bli fysiske. Tror det er mer tabu som mann å innrømme å ha opplevd vold fra en dame. Store mørketall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå