Gå til innhold

Hvordan kan jeg legge meg tidligere når jeg ikke vil, 🙃

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Visste Ikke helt hvor dette passer, men sikkert her 😂 

Jeg synes det er vanskelig å legge meg om kvelden. Jeg er hjemmeværende småbarnsmor, ei i bhg og en som er for liten til bhg. Våkner vanligvis 07, så er det full dag med baby, husarbeid, matlaging, henting og bringing i bhg, heelt til kvelden etter de har lagt seg. 

Jeg pleier å være stuptrøtt fra 16 til 19, men når barna har sovna 2030 er jeg veldig opplagt med en eim av trøtthet bak øynene, men veldig energisk. 

Så holder det fint gående til 01. Tv, rydding, planlegging og ja.. Jeg blir så produktiv 🤩

Da blir jeg litt trøtt om morgenen. 

Får ikke lagt inn lur på dagen. 

Så ja.. Hvordan kan jeg følge fornuften og legge meg kl 23? 

Mannen er på jobb da og kommer hjem 22.. 

Anonymkode: 2a4e0...6f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hva med å stå opp enda tidligere om morningen? 

dermed blir du langt trøttere når kvelden kommer, og forhåpentligvis litt enklere å legge seg når kvelden kommer igjen. 

Anonymkode: 09215...70c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! Visste Ikke helt hvor dette passer, men sikkert her 😂 

Jeg synes det er vanskelig å legge meg om kvelden. Jeg er hjemmeværende småbarnsmor, ei i bhg og en som er for liten til bhg. Våkner vanligvis 07, så er det full dag med baby, husarbeid, matlaging, henting og bringing i bhg, heelt til kvelden etter de har lagt seg. 

Jeg pleier å være stuptrøtt fra 16 til 19, men når barna har sovna 2030 er jeg veldig opplagt med en eim av trøtthet bak øynene, men veldig energisk. 

Så holder det fint gående til 01. Tv, rydding, planlegging og ja.. Jeg blir så produktiv 🤩

Da blir jeg litt trøtt om morgenen. 

Får ikke lagt inn lur på dagen. 

Så ja.. Hvordan kan jeg følge fornuften og legge meg kl 23? 

Mannen er på jobb da og kommer hjem 22.. 

Anonymkode: 2a4e0...6f6

Selvdisiplin 

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare begynne å legge deg til et fast tidspunkt, etterhvert blir det normalen. 

Anonymkode: bac12...fc9

AnonymBruker
Skrevet

Har det likedan, er i full turnusjobb. Tror søvnmønsteret mitt er ødelagt av barn og turnusarbeid. 
Kommer på bare ett råd; få dagslys tidlig på dagen. Kom deg ut, ev bruke dagslyslampe i den mørke årstid. 

Anonymkode: 61add...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...