AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Det er jo for sent! Gutten her på 6år spiste ett igår. Grunn til å bli hysterisk nå? Det ble funnet salmonella i kinderegg i norge. Andre som har hitt barnet kinderegg den siste tiden? Om det bare var meg som spiste dette. Anonymkode: 56da1...3ec
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Jepp, 3-åringen fikk. Får bare håpe det går bra 😕 Anonymkode: 6583c...c73 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Det var nok helt sikkert ikke bare dere i hele Norge som spiste Kinderegg i går, men hva har det å si egentlig? Salmonella blir ikke mer konsentrert i deres egg om det bare var dere som spiste det i går kontra om halvparten av de på KG spiste det. Anonymkode: 2e6ba...287 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Jeg har stappet i meg masse kinder sjokolade de siste dagene og ukene, fortsatt ikke syk. Det er 1 som er blitt syk i Norge, sjansen for at han er blitt syk er svært liten. Hvis du har papiret kan du sjekke utløpsdato, var bare noen få datoer det gjaldt. Anonymkode: 09d1b...792 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp, 3-åringen fikk. Får bare håpe det går bra 😕 Anonymkode: 6583c...c73 Vi får håpe. 🤞🤞 Det stod at vi måtte kaste eggene, men den er jo helt klart spist. Anonymkode: 56da1...3ec
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har stappet i meg masse kinder sjokolade de siste dagene og ukene, fortsatt ikke syk. Det er 1 som er blitt syk i Norge, sjansen for at han er blitt syk er svært liten. Hvis du har papiret kan du sjekke utløpsdato, var bare noen få datoer det gjaldt. Anonymkode: 09d1b...792 Nei, han fikk med seg til faren så har ikke papiret. Håper ikke han er den uheldige. Han fikk den med igår. Hvor lang tid går det? Anonymkode: 56da1...3ec
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor gir dere barnet godteri midt i uka? Anonymkode: 2431a...5a2 Fordi det går helt greit. Er ikke hysterisk der i det hele tatt. Nå får han ikke hver uke, men av og til. Litt sjokolade i ny og ne skader ikke. Hva med bursdager midt i uka da, si nei til bursdagen fordi de får litt godteri? Anonymkode: 56da1...3ec 16
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor gir dere barnet godteri midt i uka? Anonymkode: 2431a...5a2 Riktig. De har laget ris til egen ræv. Får håpe de har lært. Hadde de ventet til lørdag hadde ikke dette skjedd. Anonymkode: f1d69...3d4 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor gir dere barnet godteri midt i uka? Anonymkode: 2431a...5a2 Det er ikke relevant for problemstillingen, så har du ikke svar på TS sitt spm - kan du la være å kommentere. Anonymkode: 20262...e86 8 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke relevant for problemstillingen, så har du ikke svar på TS sitt spm - kan du la være å kommentere. Anonymkode: 20262...e86 Det er meget relevant. For hvis det går bra denne gangen vil de lære til neste gang. Slikke smittebrudd oppdages ALLTID i ukedagene. Anonymkode: f1d69...3d4 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvorfor gir dere barnet godteri midt i uka? Anonymkode: 2431a...5a2 🤣🤣🤣 Anonymkode: c8733...474 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor gir dere barnet godteri midt i uka? Anonymkode: 2431a...5a2 Hvorfor leste de ikke nyheter i går lurte jeg mer på. Var ikke som det ikke kom i dag. Anonymkode: d45e1...73f 1
sommermor Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 Selvfølgelig gir jeg ikke henne kinderegg nå ! Det er jo opplyst i media at det er funnet salmonella der så det er uansvarlig. Vi får håpe barnet ditt ikke blir syk nå. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 sommermor skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig gir jeg ikke henne kinderegg nå ! Det er jo opplyst i media at det er funnet salmonella der så det er uansvarlig. Vi får håpe barnet ditt ikke blir syk nå. Det er bare kinder sjokolade med noen få utløpsdatoer som man skal holde seg unna. Og det er 1 som har blitt syk i Norge, så sannsynligheten for at ungen blir syk er veldig liten. Anonymkode: 09d1b...792 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var nok helt sikkert ikke bare dere i hele Norge som spiste Kinderegg i går, men hva har det å si egentlig? Salmonella blir ikke mer konsentrert i deres egg om det bare var dere som spiste det i går kontra om halvparten av de på KG spiste det. Anonymkode: 2e6ba...287 De fleste lot vel være etter det ble funnet salmonella i dem tidligere i uka. Anonymkode: cd395...ed1 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo for sent! Gutten her på 6år spiste ett igår. Grunn til å bli hysterisk nå? Det ble funnet salmonella i kinderegg i norge. Andre som har hitt barnet kinderegg den siste tiden? Om det bare var meg som spiste dette. Anonymkode: 56da1...3ec I går? Jeg leste om salmonella i Kinderegg-utbruddet for flere dager siden…. Anonymkode: f7e45...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 sommermor skrev (18 minutter siden): Selvfølgelig gir jeg ikke henne kinderegg nå ! Det er jo opplyst i media at det er funnet salmonella der så det er uansvarlig. Vi får håpe barnet ditt ikke blir syk nå. Herregud, det er EN i Norge som har blitt syk. Sjansen for at barnet til ts blir syk er bitteliten. Anonymkode: d3242...4b9 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 Spist er spist. Enten les deg opp på hva du skal se etter, eller ta kontakt med lege. Finn ut hvilke symptomer du skal se etter, og ha lav terskel for å tro at det er snakk om salmonella smitte. Anonymkode: 14830...342 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 sommermor skrev (2 timer siden): Selvfølgelig gir jeg ikke henne kinderegg nå ! Det er jo opplyst i media at det er funnet salmonella der så det er uansvarlig. Vi får håpe barnet ditt ikke blir syk nå. Må de ikke ta de bort fra butikkhyllene da? Kjøpte på onsdag til han og hadde såklart ikke lest noe om dette. Anonymkode: 56da1...3ec
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Altså, det er salmonella innimellom i ting vi får i oss uten at vi blir syke. Dette gjaldt noen få typer kindersjokolade med noen få utløpsdatoer. Pust med magen og ta det med ro! Etter all sannsynlighet går det helt fint, og skulle han bli dårlig blir han ikke MINDRE dårlig av at TS bekymrer seg på forhånd.... Men ja, denne nyheten kom for et par dager siden ihvertfall, så det kan være lurt å følge med på generell basis. Anonymkode: 8a114...2e6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå