Gå til innhold

Matt eller blank farge i tak? Farger til soverom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal pusse opp og er så i tvil om hva som blir finest. er gammelt trepanel, umalt, fra før. Ser ut som alt er lov med tak.. enten matt, halvblankt eller sånn som reflekterer alt... eneste jeg har fått med meg, og som de fleste guider o.l. ser ut til å være enige om er at taket og taklistene bør males i samme maling.

Noen som har malt panel i tak og kan si litt om dere ble fornøyde med valget deres?

Det er 2 soverom, på ca 9-12 kvm, en gang og trappeoppgang som skal males. Profilerte taklister, og skråtak. 50-talls hus vi pusser opp.

Skal også ha farge på veggene på alt dette, så tar gjerne i mot tips der. Er mest glad i blå, grønn, grå, og ikke for mørkt. Beige, svart, rød er utelukket. Har brukt å male alt i hvit før, eller lys grå... men det er litt kjedelig i en etasje med bad og soverom. Jeg kan være kjedelig på stua 😛

Anonymkode: 14331...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har skråtak og furupanel på alle soverom.  Har malt alle tak, vinduer og lister i fargen Klassisk hvit.  Vi har malt i halvblank (40 glans).  

Jeg prøvde med matt, men jeg syntes det ble penere med litt glans.  Da reflekteres lyset fra lamper og vinduer bedre.  Helblankt tak blir for hardt, synes jeg.  Nesten som plast.  Dessuten må man da være veldig nøye med sparkling fordi alle sprekker o.l. vises godt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...