Gå til innhold

Kjøper dere dobbelt opp når barnet skal i barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dobbelt sett med dress, regntøy, vognposer osv? 

Anonymkode: abf8a...a8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort det, har gått i barnehagen snart to år og det har foreløpig gått fint. 

Anonymkode: 28d51...dde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper dobbelt eller trippelt ja. 

Anonymkode: 204c3...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør absolutt ikke det! Jeg tar med hjem det jeg trenger. Har med ryggsekk som jeg tar alt oppi. 

Jeg tenker økonomisk og å miljøet. Og jeg lærer barnet å huske å ta med ting når vi drar. 

Anonymkode: 82115...429

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei. En god vinterdress, en god regndress og en god vårdress har de her. Ser an været og tar med det som er aktuelt hjem på ettermiddag/helg. Hjemme har vi også et regnsett som er arvet, og en vårdress i str større.. men har aldri hatt behov for å ha dobbelt av de dyreste tingene altså.

Anonymkode: 2aa25...b49

• Liker 4
Skrevet

Ja synes det er kjekt å slippe å drasse frem og tilbake. Kjøper brukt og har det «dårligste» settet hjemme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper den størrelsen som passer i barnehagen, og så størrelsen større å ha hjemme. Så vokser de inn i det. 

Anonymkode: e6610...de6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noe ja. Men ikke alt selvfølgelig. Mye kan man også kjøpe brukt 👌

Anonymkode: a3d26...a9e

Skrevet

Vi har dobbelt fordi det kan skje at dresser trenger en vask, og noen ganger er det knapt med tid etter bhg, så da er det fint å alltid ha én ren og klar for neste dag i bhg. Kjøper nytt til å ha fast i bhg, og brukt til reserve/hjemme. Selger videre eller gir bort i arv til venner, så miljøaspektet er tatt i betraktning. 

• Liker 2
Skrevet

Dobbelt av noe, men sett nr to er alltid kjøpt brukt eller arvet (ofte sett nr 1 også hvis vi får tak i)

Alltid hatt to vinterdresser og to sett med regntøy. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ikke dobbelt, mer har alltid to strl fremme. F.eks. 110 i bhg og 116 hjemme. Så når barnet vokser; 116 i bhg og 122 hjemme

Anonymkode: aa2af...0de

• Liker 3
Skrevet

Har ca 3 sett av alt, men 90% er arv - og resten gjerne gaver eller kjøpt på salg. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi ikke dobbelt av noe. Ser på værmeldingen og tar med hjem det vi trenger. Tenker først og fremst på økonomi, men miljøaspektet er også der. Eldste begynner på skolen til høsten, så er det to yngre søsken som arver.

Anonymkode: c56ae...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hjemme sover de i senga på dagen så trenger ikke pose. Dresser/regntøy tar jeg med hjem hvis vi skal bruke, eventuelt bruker jeg den dressen som henger hjemme (vinterdress eller vårdress alt etter årstiden). 

Anonymkode: f4e45...b93

AnonymBruker
Skrevet

De har dobbelt og trippelt av klær og sko, så slipper vi å stresse med vask og tørk. Ikke dobbelt av vogn og vognpose, siden vi leverer og henter i vogn.

Anonymkode: d092c...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har hatt to barn i barnehage i flere år. Aldri hatt behov for to sett. 

Anonymkode: 450f8...c2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

kun dress og regntøy for det hang kun i barnehagen, det andre tok jeg frem og tilbake hver dag

Anonymkode: 8a664...5bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjøper ikke dobbelt, mer har alltid to strl fremme. F.eks. 110 i bhg og 116 hjemme. Så når barnet vokser; 116 i bhg og 122 hjemme

Anonymkode: aa2af...0de

Samme gjør vi. Det funker kanskje ikke så godt på de aller minste, for det blir fort veldig stort, men vi har aldri hatt dobbelt opp av samme størrelse. Da har vi heller tatt ting fram og tilbake det første halvåret/året.

Anonymkode: 48861...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to sett regntøy og tykkull i barnehagen, siden de trenger det. Barnehagen er ute både før og etter lunsj, så de trenger noe tørt til begge utetider.

I tillegg har vi en reservedress hjemme, med for som kan tas ut, slik at den kan være både parkdress og vinterdress. Vi har vært nødt til å bruke den noen ganger, f.eks når vinterdressen kommer hjem våt, og barnet skal ut å leke, eller når barnet er sykt og dressen blir hengende i barnehagen, men vi velger å ta en tur ut den siste dagen hjemme.

Votter og luer har vi mange sett av. De blir våte.

Sko har vi flere forskjellige, for overlappende behov. Vanntette vintersko, støvler med for, vanlige støvler og solide joggesko. Minst to par er med i barnehagen.

Anonymkode: a7a44...e60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei - her er de ute både ved levering og henting, og da må jo barnet ha på yttertøy tilpassa været den dagen om morgenen (som naturlig nok blir med hjem på ettermiddagen). De sover inne på madrasser, så vognpose er ikke aktuelt. Vi har ekstra par votter, luer, skiftetøy/mellomlag og sånt liggende, og gjerne et ekstra par sko eller støvler, men det er det. 

Anonymkode: eb1b3...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...