AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Jeg fikk et muntlig tilbud på telefon på en stilling. Jeg har ikke fått noe skriftlig tilbud enda, for den prosessen tok litt tid. Er stillingen min eller kan de trekke den tilbake? Anonymkode: 7d583...41a
hobbykokken Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Dette lurer jeg også på. Men tror ikke du bør si opp før du har skrevet under ny kontrakt. 😊
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Svaret er nei, ingenting er sikkert før du har mottatt og signert kontrakt. Anonymkode: f2d36...a77
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Tenker at om du har sagt ja til jobben så er den vell din, og de forventer at du vil komme å signere kontrakt? Men jobben er vell ikke "din" før du har signert kontrakten.. Anonymkode: 25390...4ec
Lipyros Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Nei.. Ord mot ord er alltid vanskelig. Jeg krever alltid skriftlig bekreftelse før jeg sier opp eksisterende.. Om det så bare er 3 linjer i en mail med "Vi bekrefter at vi har tilbudt deg stilling xx og at du har akseptert stillingen"
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 I teorien ja, om du takket ja i telefonen. Men i praksis nei. Selv om muntlige avtaler sies å være like gyldige som skriftlige, så er det som oftest ord mot ord om det skulle oppstå en uenighet. Har du tatt opp samtalen og det kommer klart fram at du takker ja, da er det greit. Men om du kun har fått et muntlig tilbud uten at du har sagt ja eller nei, så er ikke jobben din. Fram til kontrakten er signert, har du ikke den jobben. Anonymkode: 34dca...005
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Teknisk sett, hvis du har sagt ja så er jobben din. Men praksis er den ikke det fordi dette blir ord mot ord hvis det skulle dukke opp en konflikt/rettssak osv Anonymkode: 89f9d...863
Frk Midnattsol Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Har dere blitt enige om alle betingelsene over telefonen/intervjuet? Altså om du f, eks vet hvilken lønn du vil få? Hvis dette ikke er avtalt på forhånd, kommer det ofte i kontrakten, og da kan du helt fint takke nei med bakgrunn i at du ønsker å forhandle lønn. Vet jo ikke om du er redd du ikke skal få denne jobben, eller forsøke å kommer deg unna denne aksepten, men hvis ikke alle betingelsene er klare, kan du trekke deg. Som oftest kan det ta litt tid før den merkantile delen har fått gjort ferdig en kontrakt, så ikke uvanlig at det kan ta litt tid 🙂
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Frk Midnattsol skrev (8 timer siden): Har dere blitt enige om alle betingelsene over telefonen/intervjuet? Altså om du f, eks vet hvilken lønn du vil få? Hvis dette ikke er avtalt på forhånd, kommer det ofte i kontrakten, og da kan du helt fint takke nei med bakgrunn i at du ønsker å forhandle lønn. Vet jo ikke om du er redd du ikke skal få denne jobben, eller forsøke å kommer deg unna denne aksepten, men hvis ikke alle betingelsene er klare, kan du trekke deg. Som oftest kan det ta litt tid før den merkantile delen har fått gjort ferdig en kontrakt, så ikke uvanlig at det kan ta litt tid 🙂 Jeg er redd for at jeg ikke skal få denne jobben, siden de har brukt så lang tid med kontrakten. Har ikke blitt enige om betingelsene, bare at jeg får jobben og at tilbudet/avtalen vil komme så fort den er klar. Anonymkode: 7d583...41a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, utfordringen er bare at det er langt vanskeligere å bevise et muntlig tilbud. Dersom du allerede har en jobb bør du altså ikke si opp denne før du har et skriftlig tilbud. Anonymkode: fe36c...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå