Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisan!

Jeg har som mange andre alltid strevet med å finne ut hva jeg vil bli, men har nå vært voksen lærling i 6 mnd. Jeg er 27 år, har et barn på 3 og en samboer, og har hele 91,- i timen!!!! Jobber 150+ timer i mnd og har utbetalt rundt 12.000,- i mnd. Etter betaling av leie, barnehage, regninger og studielån har jeg kun noen tusen ekstra til å dekke mat. Jeg går nå opp til 106,- i timen, men syntes det hele er veldig merkelig da jeg leser og hører om andre at andre voksenlærlinger starter som lærling med hjelpearbeider lønn! 

noen som vet om dette stemmer at om man er 25 år+ så er det litt andre regler?

Anonymkode: 42a47...65e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Suck it up. Du får faktisk betalt for å utdanne deg, slipper stort studielån.. Mulig du kan søke støtte i Lånekassen siden du har barn. 

Anonymkode: c35a1...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får betalt for å utdanne deg. Jeg satt igjen med flere hundre tusen i studielån og mer enn fem års tapt arbeidsinntekt. Jeg fikk ikke 91 kr timen, for å si det sånn. Det blir det samme som dem som begynner å studere i voksen alder med barn etc, det blir en mer krevende økonomisk situasjon fordi man har et høyere forbruk enn når man er 19 og singel, og man har også høyere krav. 

Det står noe her om forskjeller mellom ulike grupper lærlinger, det har blant annet med tariffavtaler å gjøre. 

Anonymkode: adb0b...eb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ta studielån i tillegg om du er voksen og lærling? Du er jo under opplæring, så tenker at det er en god ordning at man får noe betalt som gradvis øker.

Anonymkode: 961c5...31f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...