AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Jeg sendte melding til pappa og inviterte ham og kjæresten hans på middag en dag i påsken. Det er kjempelenge siden jeg har sett ham, og jeg har heller ikke hørt fra ham på en stund. Jeg har sendt noen meldinger men ikke fått svar, har bare tenkt at han har vært opptatt. Vi bor langt unna hverandre så treffes stort sett bare til høytider og ferier, men savner ham når det er lenge siden jeg har hørt noe. Uansett, jeg fikk et skikkelig surt svar tilbake på den meldingen. Skjønte ikke hvorfor og ble egentlig litt lei meg. Da samboeren min kom hjem og jeg fortalte det til ham sa han "Har du glemt hvor sur faren din ble i romjulen?" Ja, det er så lenge siden at det hadde jeg glemt. Men nå som samboeren min minnet meg på det husker jeg godt at pappa ble sur fordi vi ikke kom til et juleselskap vi ikke ble invitert til hos datteren til broren hans. Pappa sa til meg at vi måtte komme, men vi var jo ikke invitert så vi kunne jo ikke bare dukke opp i et selskap hjemme hos noen vi nesten ikke kjenner. Det ble han altså så sur for at han fortsatt er sur! Jeg visste at han er langsur, men dette tar kaka! Nå vet jeg ikke hva jeg skal si. Mistet fullstendig lysten til å tilbringe deler av ferien med ham og kjæresten hans, men nå har jeg jo invitert dem. Vet ikke om de kommer, for det svarte han ikke på i den sure meldingen, og jeg har ikke noe lyst til å spørre. Er jeg veldig fæl hvis jeg tar den sure meldingen for et "nei takk, vi kommer ikke på påskebesøk til dere" og legger andre planer? Føler meg litt slem hvis jeg gjør det, men ble i så dårlig humør av at han er så langsint. Anonymkode: 82159...7c4 1
Kaneel Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sendte melding til pappa og inviterte ham og kjæresten hans på middag en dag i påsken. Det er kjempelenge siden jeg har sett ham, og jeg har heller ikke hørt fra ham på en stund. Jeg har sendt noen meldinger men ikke fått svar, har bare tenkt at han har vært opptatt. Vi bor langt unna hverandre så treffes stort sett bare til høytider og ferier, men savner ham når det er lenge siden jeg har hørt noe. Uansett, jeg fikk et skikkelig surt svar tilbake på den meldingen. Skjønte ikke hvorfor og ble egentlig litt lei meg. Da samboeren min kom hjem og jeg fortalte det til ham sa han "Har du glemt hvor sur faren din ble i romjulen?" Ja, det er så lenge siden at det hadde jeg glemt. Men nå som samboeren min minnet meg på det husker jeg godt at pappa ble sur fordi vi ikke kom til et juleselskap vi ikke ble invitert til hos datteren til broren hans. Pappa sa til meg at vi måtte komme, men vi var jo ikke invitert så vi kunne jo ikke bare dukke opp i et selskap hjemme hos noen vi nesten ikke kjenner. Det ble han altså så sur for at han fortsatt er sur! Jeg visste at han er langsur, men dette tar kaka! Nå vet jeg ikke hva jeg skal si. Mistet fullstendig lysten til å tilbringe deler av ferien med ham og kjæresten hans, men nå har jeg jo invitert dem. Vet ikke om de kommer, for det svarte han ikke på i den sure meldingen, og jeg har ikke noe lyst til å spørre. Er jeg veldig fæl hvis jeg tar den sure meldingen for et "nei takk, vi kommer ikke på påskebesøk til dere" og legger andre planer? Føler meg litt slem hvis jeg gjør det, men ble i så dårlig humør av at han er så langsint. Anonymkode: 82159...7c4 🤣🤣🤣🤣
mereo Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Hadde ringt for å sjekke om de kommer eller ikke. Helt greit at han er barnslig, du kan jo faktisk velge å være den voksne av dere. 3
Supersmurf Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Din far er helt urimelig slik du framstiller det. Jeg ville tolket det dit hen at de ikke kommer siden han ikke svarer. Du kan eventuelt ta kontakt med kjæresten til din far. Kanskje hun er mer fornuftig, og kan roe ned din sure far? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 mereo skrev (5 minutter siden): Hadde ringt for å sjekke om de kommer eller ikke. Helt greit at han er barnslig, du kan jo faktisk velge å være den voksne av dere. Ja, men han svarer aldri på telefon. Og hvis han svarer så er han for opptatt med å stable golfkøller eller vaske bilen eller noe sånt, så han har ikke tid til å snakke med meg. Så er liten vits å ringe ham, han kommuniserer egentlig bare på SMS. Supersmurf skrev (5 minutter siden): Din far er helt urimelig slik du framstiller det. Jeg ville tolket det dit hen at de ikke kommer siden han ikke svarer. Du kan eventuelt ta kontakt med kjæresten til din far. Kanskje hun er mer fornuftig, og kan roe ned din sure far? Jeg kjenner henne ikke. Har bare hilst på henne en gang, så synes det blir rart om jeg skulle ringe henne. Anonymkode: 82159...7c4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Min far er også langsint, som er veldig trist og ødeleggende for relasjonen vår. Og alle relasjonene han har. Jeg forsøker å snakke med han om det med varierende grad av hell. Type at jeg ønsker vi skal ha en nær relasjon. Og når jeg observerer eller opplever dette og dette får det meg til å tenke at det kan være sånn. Min far er heldigvis en reflektert fyr som evner å skjønne mye av hva jeg prøver å formidle og kan reflektere rundt det. Men må treffe på riktig dag da🙄 Tror du din far kan ha selvinnsikt og evne å se seg selv utenfra og at dere kan løse det sånn? Anonymkode: 5aaa6...19a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Spør ham først. Meldingen kan jo ha blitt glemt. Anonymkode: fc39a...25e
NiceOrNothing Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sendte melding til pappa og inviterte ham og kjæresten hans på middag en dag i påsken. Det er kjempelenge siden jeg har sett ham, og jeg har heller ikke hørt fra ham på en stund. Jeg har sendt noen meldinger men ikke fått svar, har bare tenkt at han har vært opptatt. Vi bor langt unna hverandre så treffes stort sett bare til høytider og ferier, men savner ham når det er lenge siden jeg har hørt noe. Uansett, jeg fikk et skikkelig surt svar tilbake på den meldingen. Skjønte ikke hvorfor og ble egentlig litt lei meg. Da samboeren min kom hjem og jeg fortalte det til ham sa han "Har du glemt hvor sur faren din ble i romjulen?" Ja, det er så lenge siden at det hadde jeg glemt. Men nå som samboeren min minnet meg på det husker jeg godt at pappa ble sur fordi vi ikke kom til et juleselskap vi ikke ble invitert til hos datteren til broren hans. Pappa sa til meg at vi måtte komme, men vi var jo ikke invitert så vi kunne jo ikke bare dukke opp i et selskap hjemme hos noen vi nesten ikke kjenner. Det ble han altså så sur for at han fortsatt er sur! Jeg visste at han er langsur, men dette tar kaka! Nå vet jeg ikke hva jeg skal si. Mistet fullstendig lysten til å tilbringe deler av ferien med ham og kjæresten hans, men nå har jeg jo invitert dem. Vet ikke om de kommer, for det svarte han ikke på i den sure meldingen, og jeg har ikke noe lyst til å spørre. Er jeg veldig fæl hvis jeg tar den sure meldingen for et "nei takk, vi kommer ikke på påskebesøk til dere" og legger andre planer? Føler meg litt slem hvis jeg gjør det, men ble i så dårlig humør av at han er så langsint. Anonymkode: 82159...7c4 Hadde svart saklig bare : ok , oppfatter du er sur men vi kunne ikke dra et sted vi ikke var invitert . Tolker svaret ditt som at dere ikke kommer i påsken , å legger andre planer i steden . God påske 💛 5
mereo Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men han svarer aldri på telefon. Og hvis han svarer så er han for opptatt med å stable golfkøller eller vaske bilen eller noe sånt, så han har ikke tid til å snakke med meg. Så er liten vits å ringe ham, han kommuniserer egentlig bare på SMS. Jeg kjenner henne ikke. Har bare hilst på henne en gang, så synes det blir rart om jeg skulle ringe henne. Anonymkode: 82159...7c4 Da får du sende sms med «hei, tolker det slik at dere ikke kommer. Er det riktig?» Bare la han være sur. 3
MissB Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Hmm...tror faktisk at jeg hadde sendt han en melding å fortalt han at du synes det er kjedelig at han er sur enda. Og forsatt med at du veldig gjerne kunne tenkt deg å brukt påsken sammen fordi du savner han. Og vil ha et godt forhold til han. Men det er meg da, ville gjort endel for å hold kontakt for man vet ikke når det ikke er mulig mer. Han høres jo vanskelig ut, men ikke så vanskelig at du bør kutte han ut?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 Det der høres ut som pappa. Anonymkode: b2a3c...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå