AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Om du søker på en stilling som f.eks norsklærer, blir innkalt til jobbintervju, har jobbintervjuet med rektor, tillitsvalgt og en annen lærer, takker ja til jobben, så kommer dagen for jobbstart og det viser seg at du er tildelt en helt annen stilling, la oss si gymlærer,og det uten å si i fra. Er dette vanlig/lovlig?? Dette skjedde meg for mange år tilbake, jeg var ung og nyutdannet og visste ikke hva jeg skulle finne meg i/kreve/godta den gangen Anonymkode: e4141...f0f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Tror ikke det er ulovlig, men det kommer jo litt an på hvor du søkte jobb hen om det er vanlig. På barneskolen er det vanlig at lærere har de aller fleste fag, altså kan man fint være norsklærer og samtidig ha gym. Men det er jo litt sært om man er utdannet bare innen norsk (med PPU feks) og ender opp som 100% gymlærer. Regner ikke med at dette er tilfelle for deg da, siden det er veeeeldig spesielt.. PÅ ungdomsskolen er det mye mer vanlig at man bare har fagene man er utdannet i. Anonymkode: 9c1c1...218
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Noe lignende skjedde meg.. men da ringte de dagen før eller noe å sa ifra. Minst 10 år siden nå Anonymkode: 644f7...8ab
Snabeltann Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Skjer hver år som ansatt som lærer...vet aldri hva man ender opp med, tross levert ønskeliste. Så like greit du blir vant til det. Timeplanen er som regel ikke helt spikret, og endres helt fram til nesten høstferien også, så det kan fort være du likevel får andre fag...
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Arbeidsgiver har styringsrett. Anonymkode: 54cd1...2c0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Arbeidsgiver har styringsrett. Anonymkode: 54cd1...2c0 Ja, men du vil ikke ha en lektor i engelsk styre matematikk liksom. Visse grenser er greit å ha for barna sin del. Anonymkode: a5e33...d44
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Jeg fikk job på mellomtrinnet, men ble plassert på 1.trinn. Anonymkode: aeb29...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå