Gå til innhold

Ned i vekt - for store ringer

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Veldig usikker på hva som er riktig underforum, men tenker dette kanskje er det nærmest jeg kommer. Jeg har gått ned en god del i vekt siden i sommer (25 kg), og fingrene mine har blitt betydelig slankere. Jeg har nå det (luksus)problemet at ringene mine har blitt så store at de glir av om jeg rister på hendende. Det er snakk om gifteringen og en ring jeg arvet av min mor, jeg tar dem aldri av. Dette er litt plagsomt når jeg jogger da jeg må holde hendene på en bestemt måte for at de ikke skal gli (hansker har reddet meg, men den sesongen er over). 

Det naturlige svaret er gjerne å ta dem inn. Men jeg kommer ikke helt over følelsen av at dette er midlertidig og jeg kommer til å bli tykk igjen før jeg vet ordet av det. Så da lurer jeg på om det er noen som har erfaring med dette. Kan alle ringer tas inn? Og kan de bli skadet om man tar dem inn og så legger ut, eller vil dette være uproblematisk? Jeg er mest bekymret for ringen jeg arvet etter mamma, den har fire stener. Gifteringen er rent gull. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gullringen er ingen problem i alle fall.

Arveringen må du spørre gullsmed om. Min forlovelsesring kunne ikke tas inn, men fikk bestilt ny (siden det er vanlig å kjøpe feil). Grunnen var at den står i spenn, ikke som en alliansering f.eks.

Midlertidig kan du enten ha en ring som passer utenpå, eller ha de som et smykke på et kjede rundt halsen :)

Hva med å gi det et halvt år, se at du holder venta stabil og så tar du de inn?

Anonymkode: caa14...130

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en strammere ring over/utenpå gifteringen som holder den på plass. Skal på sikt få den justert, men har ikke prioritert det enda 😅

Anonymkode: ce8de...0b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring uten på tingen er kanskje det rette svaret, må se om jeg finner noe jeg synes funker (jeg bruker lite smykker, så det føles litt voldsomt 😅). 

Og så må jeg vel ta meg en tur og sjekke om det er mulig å fikse den fra mamma 🤞🤞 Tenker på henne hver dag pga den, og vil nødig gå uten den 💔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også strammere ringer utenfor de løse, men det er litt irriterende når de roterer rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...