Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år bare og har sånn hud i ansiktet og lurer på hvordan det fjernes. Tips? 
hva slags hud er dette, appelsinhud?

EF783443-6618-43CA-BDF6-E1628B9E1153.jpeg

Anonymkode: 5448c...efe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normal hud! Du er bare vandt til å se retusjert hud hvor enn du snur deg. Helt perfekt fin hud har du! 

Anonymkode: 6a400...694

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Normal hud! Er 27 og har helt lik hud, og har hadd det i flere år. I noen lystyper kan huden min se glattere ut, men uten et heldig lys eller redigering, er det slik den er

Anonymkode: 86457...0bc

• Liker 6
Skrevet

Du har helt normal og fin hud, muligens litt tørr hud? Det kan i så fall enkelt fikses med en god fuktighetskrem. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det der er porer, helt normalt. 

Anonymkode: 3ffbf...21b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt normal, ser ut som sminken kanskje er litt uheldig og legger seg i porene, prøv en annen type ☺️

Anonymkode: d353e...663

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Litt porer, kanskje litt dehydrert? Helt normal hu! Vi er på samme alder og du har mye finere hud enn meg 😜 

Anonymkode: 8e054...57a

Skrevet

Kjempefin hud! Ser bare litt tørr ut☺️ Et godt serum og fultighetskrem så føler du deg nok bedre👍 Anbefaler også en god peeling/eksfoliering før du tar på hudpleie og sminke, smelter mer inn i huden da☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen få arr, grov hud, store porer. Hudlegen kan hjelpe deg, f.eks. med tretinoinkrem eller annet som hjelper mot ujevn hud med store porer. 

Det er ingen grunn til å krisemaksimere, men jeg synes heller ikke du bør høre på dem som sier at dette er fint og normalt. Kviser er også normalt, men kan behandles så man slipper å slite med dem. Og du kan også få finere hud ved hjelp av en hudlege (ikke hudpleier!).

Anonymkode: 68bfb...dd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig hud :)

Anonymkode: 5026a...a54

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig hud, syns du sparklet hud er fint?

Anonymkode: d0c71...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Du har en hud med porer, de fleste har det meg selv inkludert. Det er genetisk. Hvis du gjøre noe med det kan du justere hudpleie og sminke rutinene dine. Har hørt at laser skal hjelpe men det har jeg aldri prøvd.

Det jeg gjør er å bruke salisylsyre toner for å rense porene, niacimid serum og en god primer (en for porer) før foundation. Noen foundations kan gjøre det verre,  påføringsteknikk er viktig.  Det finnes endel videoer på YouTube, om emnet. Har lært mye det. Dette er meget vanlig,og mange har det, mine porer er enda verre enn dine.

Anonymkode: 29f68...f39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 25 år bare og har sånn hud i ansiktet og lurer på hvordan det fjernes. Tips? 
hva slags hud er dette, appelsinhud?

EF783443-6618-43CA-BDF6-E1628B9E1153.jpeg

Det kan se ut for meg som at du legger tykkere veldig matt foundation/pudder på tørr og dehydrert hud? 

Teksturen er helt normal, men jeg tror du ville hatt godt av:

- Mild rens inkludert rensebalm

- Mild peeling 2-3 gg uka (bha+mild aha eller pha/lactic acid). 

- Et fuktighetsgivende serum og kanskje niacimide som noen her nevner

- Fuktighetskrem 

Om du ønsker sminke, bruk CC cream fra Lumene for eksempel. Eller Glow skin tint fra samme merke. Disse gir lettere dekk, men jevner fint ut tonen. 

Så: jeg tror problemet ditt er at du tørker ut huden din totalt med veldig mattende tykke baseprodukter, og dropper god hudpleie. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har en helt normal hud, må ikke sammenligne med det du ser på Instagram og tiktok. Men det ser ut som på bildet at du kanskje har litt tørr hud? Eller så ville jeg prøvd en annen foundation som ikke legger seg så veldig i porene

Anonymkode: 990b8...22b

AnonymBruker
Skrevet

Normal hud. Ser som regel mye bedre ut uten foundation/pudder. 

Anonymkode: 8040a...037

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen få arr, grov hud, store porer. Hudlegen kan hjelpe deg, f.eks. med tretinoinkrem eller annet som hjelper mot ujevn hud med store porer. 

Det er ingen grunn til å krisemaksimere, men jeg synes heller ikke du bør høre på dem som sier at dette er fint og normalt. Kviser er også normalt, men kan behandles så man slipper å slite med dem. Og du kan også få finere hud ved hjelp av en hudlege (ikke hudpleier!).

Anonymkode: 68bfb...dd4

Tusen takk for tips❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viktig å rense huden morgen og kveld og alltid fjerne sminke på kvelden. Kanskje ikke bruke så tett foundation? Du trenger også masse fuktighet! Glem heller aldri solkrem. 

Hudlege er overdrevent, men gi litt mer omsorg til huden. 

Anonymkode: 8ceb3...62b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har en hud med porer, de fleste har det meg selv inkludert. Det er genetisk.

Anonymkode: 29f68...f39

Absolutt alle mennesker har porer. Noen har bare synligere porer enn andre.

Anonymkode: 303e8...2b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normal hud med litt for mye/feil sminke på. 

Anonymkode: 84000...1a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...