Gå til innhold

Skjønte i dag at en vare som er "på lager" på Coop Bygg ikke nødvendigvis er til salgs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle handle noe som kun fantes på én av de utallige Coop Bygg i nærheten her. Sjekket beholdningen på nettet rett før jeg dro og ... fant ut at de ikke hadde varen lel. Den var bestilt til en kunde, eller noe slikt. Men hvorfor i alle dager skal den vises her da? Fryktelig frustrerende!

1745668248_PLager.png.6dd5adef8046d8f1d72e6c6d5d3a2e26.png

Er dette vanlig praksis?

Anonymkode: c334d...438

• Liker 1
Skrevet

Ja det er veldig vanlig. Det plukkes varer til proffkunder parallelt med at du sjekker på nett. Anbefaler og alltid ringe å sjekke :)

AnonymBruker
Skrevet

Varen ER på lageret helt til den blir utlevert. Er varen reservert så er den ikke tilgjengelig men den er jo der. Ville blitt vanskelig å legge varen inn igjen kanskje om kunden som reserverte ikke hentet likevel. 

Anonymkode: a8c01...983

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd meg så ofte at det står de har en vare på lager, men så har de ikke det likevel. Obs er helt håpløse på det der. 

Anonymkode: 42620...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Når det er så lite som maks fem eksemplarer av noe du vil kjøpe er det alltid lurt å ringe på forhånd!

Anonymkode: a63cf...be0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skulle et lagersystem registrere en vare som tilgjengelig på lager, når den bare midlertidig er der - allerede bestilt til en konkret kunde? Det gir ikke mening uansett hvor mye jeg snur og vender på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hvorfor skulle et lagersystem registrere en vare som tilgjengelig på lager, når den bare midlertidig er der - allerede bestilt til en konkret kunde? Det gir ikke mening uansett hvor mye jeg snur og vender på det.

Tror ikke nødvendigvis det har noe å si, de er ikke flinke til å oppdatere lagerstatus generelt. Jeg var forleden innom to Obs-butikker som visstnok skulle ha en vare på lager. Ingen av dem hadde varen, og det var da heller ingen som hadde reservert den. Det var altså feil hos begge butikkene.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener noen som jobbet der sa at det enkelte ganger ta en hel uke før det systemet blir oppdatert, han anbefalte også å ringe på forhånd. Var noen krukker jeg skulle ha i fjor, så kan være det er endret nå da.

Anonymkode: 0c933...092

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det har skjedd meg så ofte at det står de har en vare på lager, men så har de ikke det likevel. Obs er helt håpløse på det der. 

Avvik i fysisk og registrert beholdning.

Anonymkode: 22264...6e1

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle handle noe som kun fantes på én av de utallige Coop Bygg i nærheten her. Sjekket beholdningen på nettet rett før jeg dro og ... fant ut at de ikke hadde varen lel. Den var bestilt til en kunde, eller noe slikt. Men hvorfor i alle dager skal den vises her da? Fryktelig frustrerende!

1745668248_PLager.png.6dd5adef8046d8f1d72e6c6d5d3a2e26.png

Er dette vanlig praksis?

De har ikke realtid på det som vises på nettet, tipper det oppdateres en gang i døgnet

Anonymkode: cce2f...5b5

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder veldig mange butikker. Med så lav beholdning velger jeg enten en annen butikk eller ringer/bruker klikk og hent. 

Anonymkode: 867be...80b

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder elkjøp også. De har aldri på lager det som tilsynelatende er på lager🤮

Anonymkode: fd8a2...4f6

Skrevet

Når det står at det er ekstremt få på lager, er det jo grunn til å være skeptisk. Det kan jo skje mye fra man sitter hjemme og sjekker til man kommer seg til butikken. Uavhengig av butikk, sånt skjer overalt.

Når det er sagt, har jeg opplevd noen ganger at det har skjedd at det har stått at en butikk har hatt varer inne, men da jeg kom for å kjøpe den, hadde de ikke hatt den tingen på flere måneder. Går ut fra at det kan være menneskelig svikt, svinn eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...