Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet innen økonomi og ledelse, og har erfaring fra mange ulike regnskapsjobber, lønn og lignende. Men jeg sliter med matte og ser ikke koblingene, så jeg må jobbe ekstremt hardt for en enkel balanseavstemming eller å regne ut diverse ting, hjerna henger ikke med. Har noen tips til hva en lite tallinteressert økonom kan bytte retning til, eventuelt hvilke andre utdanninger som passer å kombinere min bakgrunn med? Er så fortvilet og lei av at hver dag er full av negative utfordringer og lite mestring. 

Anonymkode: 23e46...b9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta bærekraftsfag som enkelt emne student på bi eller andre universiteter så kan du lett få jobb som bærekraftskonsulent eller hjelpe firmaer med bærekrafts rapportering.

Nå er jo øk-ad utdanningene pakket inn med mye bærekraft for der ligger jobbene. Er ferdig med master til sommeren og har siktet meg inn på dette og var sikret jobb allerede i høst.

Anonymkode: 96476...4db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ta bærekraftsfag som enkelt emne student på bi eller andre universiteter så kan du lett få jobb som bærekraftskonsulent eller hjelpe firmaer med bærekrafts rapportering.

Nå er jo øk-ad utdanningene pakket inn med mye bærekraft for der ligger jobbene. Er ferdig med master til sommeren og har siktet meg inn på dette og var sikret jobb allerede i høst.

Anonymkode: 96476...4db

Takk for tips! Tar gjerne imot flere forslag 😊

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har flere tips? Sliter med det samme som ts

Anonymkode: 15823...278

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 20.08):

Jeg er utdannet innen økonomi og ledelse, og har erfaring fra mange ulike regnskapsjobber, lønn og lignende. Men jeg sliter med matte og ser ikke koblingene, så jeg må jobbe ekstremt hardt for en enkel balanseavstemming eller å regne ut diverse ting, hjerna henger ikke med. Har noen tips til hva en lite tallinteressert økonom kan bytte retning til, eventuelt hvilke andre utdanninger som passer å kombinere min bakgrunn med? Er så fortvilet og lei av at hver dag er full av negative utfordringer og lite mestring. 

HR

Skrevet (endret)

Cost controller på feks prosjekter. Det handler ofte om å samle mest muiig informasjon for å danne et bilde om kostnader, samt du må ha kjennskap til systemer. Noe man lett opparbeider seg, og du har sikkert det allerede.  Du trenger andre egenskaper enn bare dyktighet med tall. Som feks evne til å se et helt bilde, være praktisk, sette ned foten, finne ut hva slags kostnader som kommer, hva som gjør at supply stopper opp-....-Det er litt andre egenskaper som virker inn om du gjør en god jobb. Kan du excel, og har du disse egenskapene, så er det en veldig interessant jobb for deg som har bakgrunn og forståelse fra regnskap uten at du nødvendigvis er så god med selv matte. Alle kan plusse, og du vet hvordan et balanseregnskap fungerer, som er et pluss-  ettersom du må samarbeide en del med regnskap, ...men de gjør jo jobben for deg. Det handler mer om oversikt over det store bildet, samt mye rapportering til ledelse. 

...i tillegg tjener du mye mer. 

Jeg hoppet fra regnskap til cost control, og angret aldri på det. 

Endret av Mooza
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve innen salg. Flere jeg vet om jobber på butikker som sslgsrådgiber eks båt, Bil etc :)

Anonymkode: e7f2f...ee0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 14.28):

Takk for tips! Tar gjerne imot flere forslag 😊

Blir mye tall og utregninger med klimaregnskap fremover. Ville som en annen nevnte heller vurdert HR

Anonymkode: a5b9e...527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...