Gå til innhold

Dere som lager pizza med kylling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger dere oppkuttede rå kylling på pizza? for jeg tenker at kyllingbitene er ferdig gjennomstekt på de 10-14 min pizzaen stekes i stekeovnen. Legger man på stekt kyllingbiter, så blir vel de tørre og ikke gode..?!

Anonymkode: 6e299...3fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt kjøtt skal varmebehandles før det brukes som topping. Utenom kjøtt som kan spises direkte fra kjøleskapet, slik som kokt skinke og pepperoni.

Anonymkode: d3027...289

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du legger kyllingen oppå osten så trenger du ikke steke den først, da blir den gjennomstekt på den tiden pizzaen er i ovnen og det er ingen bakterier etc ☺️

Anonymkode: cd724...d08

Skrevet

Mine er rå. Lager ofte BBQ kylling og legger bare kyllingen rett på pizzaen, gjør det samme med biff.

Jobbet på pizzeria tidligere og der var også alt kjøtt rått, de blir jo gjennomstekt på 10 min og 200C. 
Den må jo da så klart over osten og ikke under:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt (og fiskeprodukter) over osten, annet under osten.

Det er tilstrekkelig med 10-15 min for at det skal gjennomstekes. Du skjærer jo opp kjøttet i biter, legger ikke på en hel filet liksom..

Anonymkode: 54849...406

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Marinerer kyllingen rå og legger den oppå osten. Blir såklart ferdigstek om du bruker høy nok temperatur 👍

Anonymkode: 4723a...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alt kjøtt skal varmebehandles før det brukes som topping. Utenom kjøtt som kan spises direkte fra kjøleskapet, slik som kokt skinke og pepperoni.

Hvor har du dette fra? 😊

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legger dere oppkuttede rå kylling på pizza? for jeg tenker at kyllingbitene er ferdig gjennomstekt på de 10-14 min pizzaen stekes i stekeovnen. Legger man på stekt kyllingbiter, så blir vel de tørre og ikke gode..?!

Anonymkode: 6e299...3fc

Det finnes en pizzasjappe i Tromsø som heter Yonas. De har en pizza med indisk kylling på. Den er litt søtere enn den peppes har. Veldig god. Anbefales. Problemet er at yonas pizza'en er veldig dyr. De bruker bare gode råvarer. Det er hemmeligheten. 

Endret av Michaelhe
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor har du dette fra? 😊

At kjøtt skal tilstrekkelig varmebehandles eller prosesseres? wow...🤦‍♀️ bare... wow...🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At kjøtt skal tilstrekkelig varmebehandles eller prosesseres? wow...🤦‍♀️ bare... wow...🤷‍♀️

Det var ikke det vedkommende spurte om i det hele tatt. 

🤦‍♂️

Anonymkode: ec6c3...d0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Gjelder da også bl.a. kjøttdeig (av storfe) og biff?

Anonymkode: f8cc2...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...