AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Ser ut som jussen er åpen for tolkning, men jeg hadde tenkt at ved bruk av reservasjonsrett opphører arbeidsforholdet når virksomheten overføres. Arbeidsgiver virker å mene at ordinær oppsigelsestid gjelder, men da ser jeg ikke noen forskjell på å benytte reservasjonsrett og å si opp? Anonymkode: e80c8...4f0
mmd Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 (endret) Om du benytter deg av reservasjonsretten må det igangsettes en ordinær oppsigelsesprosess. Endret 9. april 2022 av mmd
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 mmd skrev (18 timer siden): Om du benytter deg av reservasjonsretten må det igangsettes en ordinær oppsigelsesprosess. Da skjønner jeg ikke helt forskjellen på en ordinær oppsigelse og å bruke reservasjonsretten? Den eneste forskjellen jeg kan se er at man ikke undertegner ny arbeidsavtale, men jobber ut oppsigelsestiden med eksisterende villkår. Samtidig er jo det også litt rart all den tid man nå i praksis jobber for den nye arbeidsgiveren og mottar lønn fra den nye arbeidsgiveren. Fra Altinn: Fra arbeidsrettsadvokater.no: Anonymkode: e80c8...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå